Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

07-12-2014 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruik sinds enige maanden Montelukast naast Flixotide, Serevent en Ventolin. De laatste 2 heb ik een heel stuk minder vaak nodig dan eerst, dus de pillen doen hun werk op dat gebied. Maar de bijwerkingen worden steeds erger. Super vreemde dromen, heel erg vast slapen en langer dan normaal, verstopping, buikpijn, emotioneel, paranoïde, en sinds gister word ik er ook a[lees meer...]gressief van. Heb de pil dit keer ingenomen voor ik uitging, omdat ik bang was dat ik hem erna zou vergeten. Dit is niet aan te raden. Heb mijn vriend totaal zonder reden in het gezicht geslagen, en weet er zelf niks meer van. De rest van de avond weet ik nog wel, behalve dat ene moment. Had wel gedronken, maar ben absoluut geen agressieve drinker. Dus ik denk dat de combi met alcohol ook niet aan te raden is. Zit eraan te denken te stoppen met de pillen, voor het me mijn relatie kost.

10-04-2013 | Vrouw | 59
Astma
Na een periode van een jaar gebruik gestopt i.v.m. veel wakker worden en overdag somberheid. Vorige week opnieuw gestart i.v.m. benauwdheid maar nu met kauwtablet 4 mg. Werd wakker met hevige hallicunaties en flinke angstaanval. Nooit eerder gehad. Nu gestopt en humeur stukken beter. Benauwdheid niet...

03-08-2012 | Vrouw | 46
Astma
Ik kreeg door de longarts Montelukast voorgeschreven van 10 mg. en na een week, kreeg ik vreselijke maagpijn, misselijk, overgeven, geen zin in eten hebben. Ik weet niet of dit door het medicijn komt, de apotheek kan mij daar geen antwoord op geven. Nu heb ik sinds een week singulair kauwtabletten van 4 mg, en tot nu toe geen klachten, heb het nog wel eens benauwd en hoes[lees meer...]ten, maar niet meer zo erg als met het middel montelukast.

04-03-2012 | Man | 30
Astma
Had ook veel last van bijwerkingen, daardoor overgeschakeld op Accolate -Zafirlukast en de bijwerkingen verdwenen

04-08-2011 | Vrouw | 48
Hardnekkig hoesten bij astma
na eerst bekomen te zijn van alle enge bijwerkingen die ik gelezen had,,besloot ik het toch een kans te geven. ik kreeg het middel voor hoesten bij astma, nou het hoesten ging niet over maar ik kreeg wel allerlei bijwerkingen' duizelig, wazig zien, slecht slapen, verstopte neus, keelpijn, stem kwijt, grieperig gevoel en ik werd initiatiefloos en somber en bleef nog ste[lees meer...]eds hoesten. 15 dagen een kans gegeven en het middel blijkt voor mij erger dan de kwaal. na een dag niet innemen verdwenen een heleboel klachten al.

02-05-2011 | Man | 7
Benauwdheid, bronchitus
Ons zoontje gebruikte singulair vanaf dat hij vierenhalf was tot ongeveer zeven jaar. Hij ging weer in bad plassen, werd erg bang ´s nachts en zeer vermoeid. Toen we gestopt zijn, was hij binnen 3 dagen weer zindelijk (hij zei: dit is de mooiste dag van m'n leven!) Wij en ook de kinderarts had de link niet gelegd, dat het bedplassen van de singulair kwam. Ook kwam zijn en[lees meer...]ergie weer terug.

29-01-2010 | Man
Astma
niet tevreden van het resultaat . ik krijg er zelfs veel koude rillingen van (griepachtig gevoel)

17-05-2013 | Man | 53
Astma
In december 2011 werd naast een chronische rhinistus een intrensieke astma geconstateerd. Bloed op allergie was negatief. In eerste instantie werkte singulair zeer goed. Weinig klachten meer. Wel werden uitvalsverschijnselen als gevolg van een hernia uit 1996 steeds erger. Verder steeds meer vermoeidheid, tintelingen in de benen en armen en evenwichtsstoornissen. Na een ja[lees meer...]ar gebruik van singulair is er gedurende een half jaar onderzoek gedaan naar de oorzaak van de neurologische verschijnselen. Er is niets gevonden wat de toename van de verschijnselen kon verklaren, ook niet in second opinion. De enige link bleef voor mij het gebruik van Singulair. Ik ben daar nu mee gestopt en binnen twee weken is er veel veranderd. Tintelingen en extra uitval verdwijnen evenals de altijd aanwezige vermoeidheid. Wel krijg ik iets meer last van slijm en benauwdheid. Verder gebruik ik Foster, Avamys en antihistamine.

04-07-2012 | Vrouw | 60
Longontsteking
Snel koorts vrij,na 3 dagen diaree

13-05-2012 | Vrouw | 44
Astma
Al een paar jaar gebruik ik singulair. Wat mijn astma betreft naar volle tevredenheid. Echter heb ik ook al zo lang last van eczeem op mijn schenen en onderarmen vooral. ook wel op mijn buik en heel soms op andere plekken van mijn lichaam. Een paar weken geleden ben ik pas de link gaan leggen en ben nu een week van de singulair af. Dit betekent 'smorgens en 's avonds weer [lees meer...]puffen. Ik ga dit nog enkele weken volhouden en wil zien of mijn huid hier ook op reageert. Het begint er nu al wel op te lijken dat mijn huid wat rustiger is. Wie heeft deze ervaring ook?

19-03-2012 | Man | 2
Astma
Mijn zoon van nu 2 jaar, neemt sinds 6 maanden Singulair en het effect op zijn bronchiën is zeer goed. Daarentegen is zijn karakter sinds het begin van de behandeling heel erg veranderd. Hij is agressief, nerveus, zeer wispelturig en hij brengt geen enkele nacht meer door zonder te schreeuwen, zich op te winden, te praten, kortom een groot probleem voor ons als ouders. Vee[lees meer...]l vermoeidheid en onbegrip! Bovendien gaat hij naar de crèche en sinds enige tijd is hij een ware terreur voor de anderen geworden. De kinderarts van de crèche wijdt dit aan de bijwerkingen van het medicijn, maar andere artsen lachen ons uit wanneer we het over deze mogelijkheid hebben. We zijn ten einde raad en we willen graag ons kereltje vol energie terugvinden en niet de woedende, vermoeiende en gemene persoon die hij is geworden. We gaan vanavond met de behandeling stoppen en we hopen snel resultaat te boeken.

19-11-2011 | Vrouw | 16
Astma
Ik ben een tiener en hoor eigenlijk nog de kinderdosis te hebben, maar omdat niet hielp schreef de dokter mij singulair voor. Dit helpt heel goed en ik heb bijna nooit meer last van mijn astma en ik heb al een paar jaar geen aanvallen meer gehad. Wel ontwikkel ik allergieën door het medicijn. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen fruit en merk dat ik steeds vaker van dingen last [lees meer...]heb. Omdat ik alleen tijdelijke uitslag op mijn tong krijg maakt het niet zo uit en heb ik het er voor over. Liever dat dan aanvallen, want zonder singulair zou het waarschijnlijk veel slechter gaan. Ook heb ik de laatste tijd baak last van onverklaarbare buikpijn, maar gelukkig houd die niet zo lang aan. Ik heb al sinds ik een baby was astma en dit medicijn is het enige dat echt goed helpt. Je kan zeggen dat ik over het algemeen heel tevreden ben over singulair.

06-06-2011 | Man | 46
Astma
Op advies longarts jcm Foster puf. Kreeg eerst Singulair en nu vanwege kosten van de apotheek Montelukast. Zou hetzelfde zijn. Voor het eerst geen ontstekingen in longen en minder slijm. Slaap ook uitstekend. Maar ... Ben emotioneel vervlakt, kan wel heel erg goed tegen stress want niets lijkt me te raken. Lees voor het eerst de bijsluiter en tref psychische bijwerkingen o[lees meer...]p het lijstje. Niet best dus. Ga nu ermee stoppen om te zien of dat effect heeft. (Red; wij adviseren het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker. Tevens een mogelijkheid om uw ervaring met de switch van singulair naar montelukast ook op deze site achter te laten; kijk hiervoor op home van de site)

19-05-2010 | Vrouw
Astma
Gekregen tegen benauwdheid naast mijn astma medicijn Foster inhalator. De ene keer merk ik meer effect dan een andere keer. Lijkt alsof ik minder ruik?

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
ik gebruik singulair om mijn luchtwegen in de nacht open te houden ik heb het gevoel dat het de ene keer goed helpt en de andere keer niet

29-07-2008 | Vrouw
Astma
Omdat mijn astma niet onder controle was heeft de longarts mij singulair voorgeschreven. het ging goed en toen ben ik op advies van de longarts gestopt ,maar niet lang daarna toch weer begonnen. omdat het minder ging. Nu moet ik door blijven gaan tot de volgende controle. Dus bij mij wisselt het heel erg, De ene keer werkt het goed , de andere keer iets minder.