Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

28-11-2017 | Vrouw | 18
Astma
6 weken lang iedere dag 1 tablet 10 mg singulair (montelukast) ingenomen op advies van de longarts. Na inname vond er een complete gedragsverandering plaats: agressief, geïrriteerd, boos, depressief, onredelijk etc. Daarnaast nachtmerries. Na 6 weken gestopt met dit medicijn en alle klachten verdwenen. singulair gebruikt samen met alvesco.

18-06-2016 | Man | 50

24-06-2014 | Vrouw | 4
Astma
Mijn dochter van 4 gebruikt dit medicijn nu 6 weken en ik merk veel nare bijwerkingen. Ze is ineens angstig, prikkelbaar en driftig. Ga hier dus ook direct mee stoppen. Heel jammer want het werkt wel goed, al 2 verkoudheden overleefd zonder een aanval.

22-05-2014 | Vrouw | 48
Astma
Ik heb sinds mijn kindertijd (allergisch) astma, maar had na mijn middelbare schooltijd heel lang betrekkelijk weinig klachten. Ca. 8 jaar terug zijn de klachten (hoesten, benauwdheid) toegenomen en sindsdien gebruikte ik onderhoudsdosering Symbicort en Pulmicort, die ik in het pollenseizoen iets verhoogde. Dit jaar is dat echter niet voldoende, met als gevolg veel hoeste[lees meer...]n, benauwd en moe. Na overleg met de huisarts Montelukast 5 mg (kinderdosering) geprobeerd. Was wat huiverig, want eerdere kennismaking met Singulair 10 mg ca. 3 jaar geleden, is slecht bevallen; ik had het niet meer benauwd, maar ging raar dromen en na een week had ik geen kracht meer in armen en benen. Ook het 5 mg tablet hielp tegen de benauwdheid en ik sliep als een blok. Werd echter ook met de dag vermoeider, apathischer en somberder en na 3 dagen kreeg ik wanen. Ik herkende mezelf niet meer en ben na 4 pillen gestopt. Ben wel meer benauwd, maar voel me verder weer mezelf.

16-03-2014 | Vrouw | 36
Astma
Een jaar doodziek geweest, verschillende keren op de eerste hulp geweest. Heel moe, darmproblemen, hoge bloeddruk, zeer hoge hartslag, heel veel onderzoeken gehad. Niemand wist een oorzaak van mijn klachten. Seconde opinion aangevraagd. Tot mijn cardioloog mij aanraden eens met singulair te stoppen. Alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog nooit zo fit gewees[lees meer...]t!

04-04-2013 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg montelukast voorgeschreven als ondheidsmedicijn tegen astma. Al bij mijn tweede tablet kreeg ik enorme last van ernstig hallucineren, angstaanvallen en claustrofobie. Zeer angstige ervaring dus. Ik ben onmiddelijk gestopt met dit medicijn.

29-03-2013 | Vrouw | 65
Astma
Singulair gebruikt en minder benauwd. Meer energie. Tot ik blauwe plekken kreeg. Gestopt tot de blauwe plekken waren verdwenen. Toen weer opnieuw begonnen. Weer ernstige blauwe plekken. De link is duidelijk volgens de huisarts. Ik leg nu ook een verband tussen een ernstige bloeding na mijn heupoperatie en de Singulair. Ik gebruik het niet meer. Geen blauwe plekken meer.

19-11-2012 | Vrouw | 43
Astma
In februari is ernstig allergisch astma bij mij geconstateerd. De eerste nachten had ik hartkloppingen, maar dat ging over. In eerste instantie was ik ontzettend blij met de combinatie van medicijnen (puffer: Foster, anti-histamine: levocetirizine en als ontstekingsremmer: Singulair) want ik voelde me veel energieker en minder benauwd. In het begin was ik blij met dat hele[lees meer...] vaste slapen, na een tijdje werd dat minder omdat ik de halve ochtend nog erg sloom was. MAAR na enkele maanden werd ik vaak somber, prikkelbaar, schoot uit mijn slof om niks, paranoide, en leek soms zelfs buiten mezelf te staan en naar mezelf als een soort toeschouwer te kijken. Er leek een soort opbouw in te zitten, het werd steeds erger. (De klachten herkende ik, het leek op de bijwerkingen van Lariam, een anti-malariamiddel, waar ik in eerste instantie ook niets van merkte, maar na twee maanden heel opgefokt en paranoide van werd. Mijn partner had dat toen ook. Maar van Lariam is het bekend.) Nu wist ik niets van geestelijke bijwerkingen, maar besloot op vakantie heel instinctief het niet meer te slikken, te kijken wat er gebeurde. Keek thuis pas op internet en las al deze toch niet al te positieve ervaringen, en was blij te lezen dat ik niet alleen stond. Binnen 1 á 2 weken was ik weer mezelf (ben van nature rustig en vriendelijk); mijn man en kinderen waren heel blij. Mijn longarts reageerde ongeinteresseerd dat hij dit soort klachten nog nooit had gehoord, wat ik dan weer raar vind als ik deze toch talrijke ervaringen lees. Hij vroeg ook niet door, maar schreef iets anders voor. Eigenlijk vind ik dat longartsen je erop mogen wijzen dat er patienten zijn bij wie er geestelijke klachten optreden. Daar is het toch ernstig genoeg voor? Ik ben dan zo eigenwijs geweest om te stoppen, maar iemand die braaf doorslikt wordt misschien wel knettergek of in ieder geval zeer onprettig voor zichzelf en zijn omgeving.

05-03-2012 | Man | 55
Astma
Ik heb 12 dagen singulair gebruikt, helpt fantastisch tegen mijn astma geen klachten meer! Maar na 3 dagen kreeg ik buikgriep achtige verschijnselen met ernstige diaree, met op vrijdag 26 mei 2005 een ernstige darmbloeding, waar ik tenminste 2 liter bloed bij ben verloren, 1 dag op de IC gelegen darmonderzoek gaf geen afwijkingen en na een paar zakken bloed was ik drie dag[lees meer...]en later weer thuis. In de bijsluiter staat kans op bloedingen 1 % dat is 1 op 100, ik wil iedereen waarschuwen voor dit gevaarlijke medicijn, het helpt prima tegen astma, maar je gaat er wel dood van als je niet oppast. Nu 7 jaar later nooit geen darmproblemen meer gehad, dus de link is duidelijk gelegd. Nogmaals ik waarschuw iedereen dringend dit medicijn is echt gevaarlijk.

13-12-2011 | Man | 13
montelukast
in 1e instantie allemaal prima, voor de astma helpt het goed maar na een aantal maanden kreeg ik last van angsten en waanbeelden! zelfs zo erg dat we bij pschygologen en therapeuten hebben gelopen, zelfs het Curium! bij de huisarts besproken en bij de kinderartsen. het hele gezin leed eronder, bij elkaar bijna 2jaar niet geslapen,huilende rond gelopen midden in de nacht,[lees meer...] zag alleen maar enge dingen en gevaar. sliep met messen onder mijn kussen en gebruikte van alles om te kunnen slapen. ben blij dat ik gestopt ben met dit medicijn hoewel de astma erger is!

16-09-2011 | Man | 19
Astma
Mijn ervaringen met Singulair zijn extreem slecht te noemen. Ik heb maar 2 keer een pilletje genomen dus ik kan weinig over de werking vertellen. Wat ik wel kan vertellen is dat ik er zwaar van ben gaan hallucineren. Ik zag de meest rare dingen en

21-03-2011 | Man | 8
Astma
Mijn zoon van 8 jaar was vreselijk angstig geworden, vooral in de nacht. Veel transpireren, opstandig. Daarbij in de ochtend erge hoofdpijn bij wakker worden, daarna veel overgeven. Dit duurde tot ongeveer tot twee uur in de middag. Dagelijks. Hierbij zaten ook zijn holtes vreselijk vestopt, waarbij we ook onder behandling bij de k.n.o waren. Een vreselijke periode wa[lees meer...]arbij mijn kind erg ziek is geweest en veel van school. Ik ben ontzettend blij dat het nu stukken beter gaat.

01-10-2010 | Man
Astma
in 1994 kreeg ik het voorgeschreven door de longarts,na 1 week werdt mijn linker knie pijnlijk en 3x maal zo dik kon nauwelijks meer lopen en daarna begon mijn ander knie ook dikker te worden pijn te doen,die rotzooi zal ik nooit meer slikken.

18-04-2010 | Man
Asmatisch allergie stofmijt
Voor mij nooit geen singulair meer. Ben nu wel heel zeker dat dit voor mij een trigger is voor lagne periodes van hartritmestoornissen die dan weer leiden tot een algemene mailaise met alles erop en eraan. Ook spierpijnen in de bovenbenen. Ook al spontane bloedneuzen gehad die moesten getamponeerd worden. 1 x heeft de longarts me kunnen overtuigen terug te beginnen[lees meer...] met dit spul maar never again... IK moet er wel bij vermelden dat ik hartpatient ben en wellicht 1 van de weinigen ben die absoluut dit product niet kan verdragen. Wees in ieder geval allert voor bijwerkingen als u met medicijn start. (geldt trouwens voor alle pillen)

16-01-2020 | Vrouw | 59
eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen

17-03-2016 | Vrouw | 18
Astma
Jarenlang was ik vermoeid en had ik veel last van slaapproblemen. Niet diep slapen, slaapwandelen en nightterrors liepen het laatste halfjaar van gebruik zo hoog op, dat ik 4x per week een slechte nacht had, waardoor ik nog vermoeider werd en hierdoor nog slechter sliep; ik kwam in een cirkel terecht. Ik probeerde te stoppen aangezien mijn astma stabieler was en sindsdien [lees meer...]geen klachten meer.