Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

16-12-2009 | Vrouw
Astma/allergie
Ik nam 1 tabletje en was vrijwel direct van mijn verkoudheid af. Nu ben ik al een paar maanden "snottervrij"! Wel merk ik dat ik meer huiduitslag krijg. Eczeem vorming, zeer droge huid en erg veel jeuk. Ik neem nu 1 tabletje per dag ( voor het slapen innemen) Mijn andere medicijnen gebruik ik helemaal niet meer. ( Ventolin en Flixotide)

18-10-2009 | Vrouw
Astma
Makkelijk in te nemen met een slok water en geen bijwerkingen. Voor ik ga slapen moet ik ze innemen dus geen probleem.

24-09-2009 | Vrouw

25-05-2009 | Man
Astma
Sinds ik Singulair gebruik icm met beclometason heb ik geen ventolin meer nodig en heb ik ook zo goed als geen last meer van allergie (huisstof, stuifmeel, gras).

29-07-2008 | Vrouw
Astma
Omdat mijn astma niet onder controle was heeft de longarts mij singulair voorgeschreven. het ging goed en toen ben ik op advies van de longarts gestopt ,maar niet lang daarna toch weer begonnen. omdat het minder ging. Nu moet ik door blijven gaan tot de volgende controle. Dus bij mij wisselt het heel erg, De ene keer werkt het goed , de andere keer iets minder.

19-03-2012 | Man | 2
Astma
Mijn zoon van nu 2 jaar, neemt sinds 6 maanden Singulair en het effect op zijn bronchiën is zeer goed. Daarentegen is zijn karakter sinds het begin van de behandeling heel erg veranderd. Hij is agressief, nerveus, zeer wispelturig en hij brengt geen enkele nacht meer door zonder te schreeuwen, zich op te winden, te praten, kortom een groot probleem voor ons als ouders. Vee[lees meer...]l vermoeidheid en onbegrip! Bovendien gaat hij naar de crèche en sinds enige tijd is hij een ware terreur voor de anderen geworden. De kinderarts van de crèche wijdt dit aan de bijwerkingen van het medicijn, maar andere artsen lachen ons uit wanneer we het over deze mogelijkheid hebben. We zijn ten einde raad en we willen graag ons kereltje vol energie terugvinden en niet de woedende, vermoeiende en gemene persoon die hij is geworden. We gaan vanavond met de behandeling stoppen en we hopen snel resultaat te boeken.

15-02-2011 | Man | 2
montelukast
Astma niet onder controle te krijgen
super, Hadden we 1,5 jaar eerder moeten weten

24-06-2014 | Vrouw | 4
Astma
Mijn dochter van 4 gebruikt dit medicijn nu 6 weken en ik merk veel nare bijwerkingen. Ze is ineens angstig, prikkelbaar en driftig. Ga hier dus ook direct mee stoppen. Heel jammer want het werkt wel goed, al 2 verkoudheden overleefd zonder een aanval.

02-05-2011 | Man | 7
Benauwdheid, bronchitus
Ons zoontje gebruikte singulair vanaf dat hij vierenhalf was tot ongeveer zeven jaar. Hij ging weer in bad plassen, werd erg bang ´s nachts en zeer vermoeid. Toen we gestopt zijn, was hij binnen 3 dagen weer zindelijk (hij zei: dit is de mooiste dag van m'n leven!) Wij en ook de kinderarts had de link niet gelegd, dat het bedplassen van de singulair kwam. Ook kwam zijn en[lees meer...]ergie weer terug.

21-03-2011 | Man | 8
Astma
Mijn zoon van 8 jaar was vreselijk angstig geworden, vooral in de nacht. Veel transpireren, opstandig. Daarbij in de ochtend erge hoofdpijn bij wakker worden, daarna veel overgeven. Dit duurde tot ongeveer tot twee uur in de middag. Dagelijks. Hierbij zaten ook zijn holtes vreselijk vestopt, waarbij we ook onder behandling bij de k.n.o waren. Een vreselijke periode wa[lees meer...]arbij mijn kind erg ziek is geweest en veel van school. Ik ben ontzettend blij dat het nu stukken beter gaat.

13-12-2011 | Man | 13
montelukast
in 1e instantie allemaal prima, voor de astma helpt het goed maar na een aantal maanden kreeg ik last van angsten en waanbeelden! zelfs zo erg dat we bij pschygologen en therapeuten hebben gelopen, zelfs het Curium! bij de huisarts besproken en bij de kinderartsen. het hele gezin leed eronder, bij elkaar bijna 2jaar niet geslapen,huilende rond gelopen midden in de nacht,[lees meer...] zag alleen maar enge dingen en gevaar. sliep met messen onder mijn kussen en gebruikte van alles om te kunnen slapen. ben blij dat ik gestopt ben met dit medicijn hoewel de astma erger is!

19-11-2011 | Vrouw | 16
Astma
Ik ben een tiener en hoor eigenlijk nog de kinderdosis te hebben, maar omdat niet hielp schreef de dokter mij singulair voor. Dit helpt heel goed en ik heb bijna nooit meer last van mijn astma en ik heb al een paar jaar geen aanvallen meer gehad. Wel ontwikkel ik allergieën door het medicijn. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen fruit en merk dat ik steeds vaker van dingen last [lees meer...]heb. Omdat ik alleen tijdelijke uitslag op mijn tong krijg maakt het niet zo uit en heb ik het er voor over. Liever dat dan aanvallen, want zonder singulair zou het waarschijnlijk veel slechter gaan. Ook heb ik de laatste tijd baak last van onverklaarbare buikpijn, maar gelukkig houd die niet zo lang aan. Ik heb al sinds ik een baby was astma en dit medicijn is het enige dat echt goed helpt. Je kan zeggen dat ik over het algemeen heel tevreden ben over singulair.

28-11-2017 | Vrouw | 18
Astma
6 weken lang iedere dag 1 tablet 10 mg singulair (montelukast) ingenomen op advies van de longarts. Na inname vond er een complete gedragsverandering plaats: agressief, geïrriteerd, boos, depressief, onredelijk etc. Daarnaast nachtmerries. Na 6 weken gestopt met dit medicijn en alle klachten verdwenen. singulair gebruikt samen met alvesco.

17-03-2016 | Vrouw | 18
Astma
Jarenlang was ik vermoeid en had ik veel last van slaapproblemen. Niet diep slapen, slaapwandelen en nightterrors liepen het laatste halfjaar van gebruik zo hoog op, dat ik 4x per week een slechte nacht had, waardoor ik nog vermoeider werd en hierdoor nog slechter sliep; ik kwam in een cirkel terecht. Ik probeerde te stoppen aangezien mijn astma stabieler was en sindsdien [lees meer...]geen klachten meer.

07-04-2015 | Vrouw | 18
COPD
Tevreden over de originele singulair tabletten. Eerder geswitched naar montelukast, maar dat zorgde voor verergerde klachten. Na een brief van mijn longarts eindelijk het recept gekregen voor de originele tabletten.

19-05-2013 | Man | 18
montelukast
De singulair heeft mijn benauwdheid heel goed verminderd, en ik heb helemaal geen last van bijwerkingen. Ook verminderd het mijn hooikoortsklachten heel effectief. Ben heel erg positief over dit medicijn.