Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

19-05-2013 | Man | 18
montelukast
De singulair heeft mijn benauwdheid heel goed verminderd, en ik heb helemaal geen last van bijwerkingen. Ook verminderd het mijn hooikoortsklachten heel effectief. Ben heel erg positief over dit medicijn.

17-05-2013 | Man | 53
Astma
In december 2011 werd naast een chronische rhinistus een intrensieke astma geconstateerd. Bloed op allergie was negatief. In eerste instantie werkte singulair zeer goed. Weinig klachten meer. Wel werden uitvalsverschijnselen als gevolg van een hernia uit 1996 steeds erger. Verder steeds meer vermoeidheid, tintelingen in de benen en armen en evenwichtsstoornissen. Na een ja[lees meer...]ar gebruik van singulair is er gedurende een half jaar onderzoek gedaan naar de oorzaak van de neurologische verschijnselen. Er is niets gevonden wat de toename van de verschijnselen kon verklaren, ook niet in second opinion. De enige link bleef voor mij het gebruik van Singulair. Ik ben daar nu mee gestopt en binnen twee weken is er veel veranderd. Tintelingen en extra uitval verdwijnen evenals de altijd aanwezige vermoeidheid. Wel krijg ik iets meer last van slijm en benauwdheid. Verder gebruik ik Foster, Avamys en antihistamine.

19-03-2012 | Man | 2
Astma
Mijn zoon van nu 2 jaar, neemt sinds 6 maanden Singulair en het effect op zijn bronchiën is zeer goed. Daarentegen is zijn karakter sinds het begin van de behandeling heel erg veranderd. Hij is agressief, nerveus, zeer wispelturig en hij brengt geen enkele nacht meer door zonder te schreeuwen, zich op te winden, te praten, kortom een groot probleem voor ons als ouders. Vee[lees meer...]l vermoeidheid en onbegrip! Bovendien gaat hij naar de crèche en sinds enige tijd is hij een ware terreur voor de anderen geworden. De kinderarts van de crèche wijdt dit aan de bijwerkingen van het medicijn, maar andere artsen lachen ons uit wanneer we het over deze mogelijkheid hebben. We zijn ten einde raad en we willen graag ons kereltje vol energie terugvinden en niet de woedende, vermoeiende en gemene persoon die hij is geworden. We gaan vanavond met de behandeling stoppen en we hopen snel resultaat te boeken.

05-03-2012 | Man | 55
Astma
Ik heb 12 dagen singulair gebruikt, helpt fantastisch tegen mijn astma geen klachten meer! Maar na 3 dagen kreeg ik buikgriep achtige verschijnselen met ernstige diaree, met op vrijdag 26 mei 2005 een ernstige darmbloeding, waar ik tenminste 2 liter bloed bij ben verloren, 1 dag op de IC gelegen darmonderzoek gaf geen afwijkingen en na een paar zakken bloed was ik drie dag[lees meer...]en later weer thuis. In de bijsluiter staat kans op bloedingen 1 % dat is 1 op 100, ik wil iedereen waarschuwen voor dit gevaarlijke medicijn, het helpt prima tegen astma, maar je gaat er wel dood van als je niet oppast. Nu 7 jaar later nooit geen darmproblemen meer gehad, dus de link is duidelijk gelegd. Nogmaals ik waarschuw iedereen dringend dit medicijn is echt gevaarlijk.

04-03-2012 | Man | 30
Astma
Had ook veel last van bijwerkingen, daardoor overgeschakeld op Accolate -Zafirlukast en de bijwerkingen verdwenen

13-12-2011 | Man | 13
montelukast
in 1e instantie allemaal prima, voor de astma helpt het goed maar na een aantal maanden kreeg ik last van angsten en waanbeelden! zelfs zo erg dat we bij pschygologen en therapeuten hebben gelopen, zelfs het Curium! bij de huisarts besproken en bij de kinderartsen. het hele gezin leed eronder, bij elkaar bijna 2jaar niet geslapen,huilende rond gelopen midden in de nacht,[lees meer...] zag alleen maar enge dingen en gevaar. sliep met messen onder mijn kussen en gebruikte van alles om te kunnen slapen. ben blij dat ik gestopt ben met dit medicijn hoewel de astma erger is!

08-10-2011 | Man | 46
Astma en copd
1 tablet op ,sòchtends iets droge mond en de dag erna geen extra med nodig.normaal gebruik ik 3-4 maal extra salbutamol en dat had ik niet nodig na 1 zo`n pilletje ..

16-09-2011 | Man | 19
Astma
Mijn ervaringen met Singulair zijn extreem slecht te noemen. Ik heb maar 2 keer een pilletje genomen dus ik kan weinig over de werking vertellen. Wat ik wel kan vertellen is dat ik er zwaar van ben gaan hallucineren. Ik zag de meest rare dingen en

06-06-2011 | Man | 46
Astma
Op advies longarts jcm Foster puf. Kreeg eerst Singulair en nu vanwege kosten van de apotheek Montelukast. Zou hetzelfde zijn. Voor het eerst geen ontstekingen in longen en minder slijm. Slaap ook uitstekend. Maar ... Ben emotioneel vervlakt, kan wel heel erg goed tegen stress want niets lijkt me te raken. Lees voor het eerst de bijsluiter en tref psychische bijwerkingen o[lees meer...]p het lijstje. Niet best dus. Ga nu ermee stoppen om te zien of dat effect heeft. (Red; wij adviseren het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker. Tevens een mogelijkheid om uw ervaring met de switch van singulair naar montelukast ook op deze site achter te laten; kijk hiervoor op home van de site)

13-05-2011 | Man | 27
Astma en hooikoorts
Arts heeft duidelijk aangegeven het medicijn minimaal 6 weken te gebruiken. Het heeft even tijd nodig voordat het werkt. Helaas is het chronisch, maar het is geen moeite om iedere dag het pilletje in te nemen, althans het weegt niet op tegen de voordelen. Mijn astma is een stuk beter onder controle!

02-05-2011 | Man | 7
Benauwdheid, bronchitus
Ons zoontje gebruikte singulair vanaf dat hij vierenhalf was tot ongeveer zeven jaar. Hij ging weer in bad plassen, werd erg bang ´s nachts en zeer vermoeid. Toen we gestopt zijn, was hij binnen 3 dagen weer zindelijk (hij zei: dit is de mooiste dag van m'n leven!) Wij en ook de kinderarts had de link niet gelegd, dat het bedplassen van de singulair kwam. Ook kwam zijn en[lees meer...]ergie weer terug.

21-03-2011 | Man | 8
Astma
Mijn zoon van 8 jaar was vreselijk angstig geworden, vooral in de nacht. Veel transpireren, opstandig. Daarbij in de ochtend erge hoofdpijn bij wakker worden, daarna veel overgeven. Dit duurde tot ongeveer tot twee uur in de middag. Dagelijks. Hierbij zaten ook zijn holtes vreselijk vestopt, waarbij we ook onder behandling bij de k.n.o waren. Een vreselijke periode wa[lees meer...]arbij mijn kind erg ziek is geweest en veel van school. Ik ben ontzettend blij dat het nu stukken beter gaat.

15-02-2011 | Man | 2
montelukast
Astma niet onder controle te krijgen
super, Hadden we 1,5 jaar eerder moeten weten

01-10-2010 | Man
Astma
in 1994 kreeg ik het voorgeschreven door de longarts,na 1 week werdt mijn linker knie pijnlijk en 3x maal zo dik kon nauwelijks meer lopen en daarna begon mijn ander knie ook dikker te worden pijn te doen,die rotzooi zal ik nooit meer slikken.

23-09-2010 | Man
Astma
Mijn zoontje van 7 heeft jaren geleden singulair voorgeschreven gekregen om de astma onder controle te krijgen. Daarnaast gebruikte hij nog 2 puffers. Hij was altijd moe en futloos.Is toen op advies van kinderlongarts gestopt met singulair en na 3 weken hadden we een energiek, levendig kind! De singulair schijnt als evt bijwerking vermoeidheid te hebben. Helaas heeft o[lees meer...]nze zoon na het stoppen met dit middel wel al 2x in 3 maanden tijd een L.W.I gehad, maar alles beter dan weer die enorme vermoeidheid!

26-04-2010 | Man
Astma
Sinds het gebruik van Singulair is mijn gebruik van Ventolin met meer dan helft gedaald. Met sporten (voetbal en hardlopen) heb ik nagenoeg geen last meer van benauwdheid. Dit medicijn heeft mijn leven in een positieve zin drastisch veranderd.