Ervaringen met Singulair

Longontsteking
Snel koorts vrij,na 3 dagen diaree

13-05-2012 | Vrouw | 44
Astma
Al een paar jaar gebruik ik singulair. Wat mijn astma betreft naar volle tevredenheid. Echter heb ik ook al zo lang last van eczeem op mijn schenen en onderarmen vooral. ook wel op mijn buik en heel soms op andere plekken van mijn lichaam. Een paar weken geleden ben ik pas de link gaan leggen en ben nu een week van de singulair af. Dit betekent 'smorgens en 's avonds weer [lees meer...]puffen. Ik ga dit nog enkele weken volhouden en wil zien of mijn huid hier ook op reageert. Het begint er nu al wel op te lijken dat mijn huid wat rustiger is. Wie heeft deze ervaring ook?

12-01-2012 | Vrouw | 56
COPD

18-12-2011 | Vrouw | 68
COPD
Gebruik al enige jaren Singulair, ben er zeer tevreden over. De laatste tijd werd ik echter steeds benauwder, als ik een trap had gelopen had ik bijna geen lucht meer. Opeens viel mijn oog op de verpakking, het was geen Singulair maar Montegen. De adres sticker was over de merknaam heen geplakt, daardoor had ik het niet eerder gezien. Paar jaar geleden is dat ook gebeurd, [lees meer...]heb toen hele discussie met bij apotheek moeten voeren om weer Singulair te krijgen, want het zou exact het zelfde zijn. Voor mij is het duidelijk dat Montegen niet exact de zelfde werking heeft als Singulair.

28-11-2011 | Vrouw | 62
Astma
combinatie singulair met symbicort werkt prima

19-11-2011 | Vrouw | 16
Astma
Ik ben een tiener en hoor eigenlijk nog de kinderdosis te hebben, maar omdat niet hielp schreef de dokter mij singulair voor. Dit helpt heel goed en ik heb bijna nooit meer last van mijn astma en ik heb al een paar jaar geen aanvallen meer gehad. Wel ontwikkel ik allergieën door het medicijn. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen fruit en merk dat ik steeds vaker van dingen last [lees meer...]heb. Omdat ik alleen tijdelijke uitslag op mijn tong krijg maakt het niet zo uit en heb ik het er voor over. Liever dat dan aanvallen, want zonder singulair zou het waarschijnlijk veel slechter gaan. Ook heb ik de laatste tijd baak last van onverklaarbare buikpijn, maar gelukkig houd die niet zo lang aan. Ik heb al sinds ik een baby was astma en dit medicijn is het enige dat echt goed helpt. Je kan zeggen dat ik over het algemeen heel tevreden ben over singulair.

01-10-2011 | Vrouw | 46
Chronische bijholteontsteking
Ik moet het hele jaar dit medicijn gebruiken tegen mijn ontsteking. In de winter heb ik soms meerdere tabletjes per dag nodig als ik weer een ontsteking heb. Het werkt beter dan antibiotica.

04-08-2011 | Vrouw | 48
Hardnekkig hoesten bij astma
na eerst bekomen te zijn van alle enge bijwerkingen die ik gelezen had,,besloot ik het toch een kans te geven. ik kreeg het middel voor hoesten bij astma, nou het hoesten ging niet over maar ik kreeg wel allerlei bijwerkingen' duizelig, wazig zien, slecht slapen, verstopte neus, keelpijn, stem kwijt, grieperig gevoel en ik werd initiatiefloos en somber en bleef nog ste[lees meer...]eds hoesten. 15 dagen een kans gegeven en het middel blijkt voor mij erger dan de kwaal. na een dag niet innemen verdwenen een heleboel klachten al.

28-10-2010 | Vrouw
Astma
Vorig jaar was ik voortdurend verkouden met hele enge hoestbuien. Het bleek astma te zijn. Eerst kreeg ik Symbicort, maar toen ik daaraan niet genoeg had, kreeg ik er Singulair bij. Ik voelde me vrij snel weer beter, ik was eindelijk van die verkoudheden af. Wel kreeg ik er heel vervelende bijwerkingen voor in de plaats: enge dromen, slechts slapen, gewrichtspijn. Op ad[lees meer...]vies van de HA even zonder Singulair geprobeerd, maar toen kreeg ik weer meer last van astma. Sinds een half jaar neem ik nu de kindervariant van 5 mg (halve dosis). De astmaklachten zijn goed onder controle en de bijwerkingen zijn verdwenen.

18-10-2010 | Vrouw
Astma
Van de longarts gekregen om astma onder controle te krijgen. Ben er niet zeker van of het werkt en of ik bijwerkingen heb, maar toen ik een keer was gestopt met al mijn astma medicatie en ik na een tijdje een aanval kreeg, duurde het drie weken eer het weer onder controle was. Dus toch maar braaf de medicatie weer gaan gebruiken en nu al bijna een jaar geen aanval meer geh[lees meer...]ad. Als ik maar niet verkouden word gaat het goed. Daarom leef ik heel gezond en was ik vaak mijn handen. Ook slik ik een vitamine supplement.

30-09-2010 | Vrouw
Astma
Ik merk eigenlijk niet of het helpt of niet, al heb ik weinig bronchitis nog. De andere medicijnen die ik slik kunnen op de longen slaan, vandaar dat ik deze slik.

03-09-2010 | Vrouw
Inspanningsastma

19-05-2010 | Vrouw
Astma
Gekregen tegen benauwdheid naast mijn astma medicijn Foster inhalator. De ene keer merk ik meer effect dan een andere keer. Lijkt alsof ik minder ruik?

25-04-2010 | Vrouw
Benauwdheid ivm hooikoorts
Tot op heden bevalt het medicijn goed maar ik slik het al jaren en twijfel of het nog wel nodig is.

19-04-2010 | Vrouw
Astma
Voor mij werkt het prima. Het zorgt ervoor dat ik 's ochtends minder vol en benauwd wakker word. Van bijwerkingen heb ik helemaal geen last.

19-04-2010 | Vrouw
Astma
ik ondervind veel last van pijnlijke gewrichten en een soort van vochtophoping vooral in mijn enkels