Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

08-10-2011 | Man | 46
Astma en copd
1 tablet op ,sòchtends iets droge mond en de dag erna geen extra med nodig.normaal gebruik ik 3-4 maal extra salbutamol en dat had ik niet nodig na 1 zo`n pilletje ..

01-10-2011 | Vrouw | 46
Chronische bijholteontsteking
Ik moet het hele jaar dit medicijn gebruiken tegen mijn ontsteking. In de winter heb ik soms meerdere tabletjes per dag nodig als ik weer een ontsteking heb. Het werkt beter dan antibiotica.

06-06-2011 | Man | 46
Astma
Op advies longarts jcm Foster puf. Kreeg eerst Singulair en nu vanwege kosten van de apotheek Montelukast. Zou hetzelfde zijn. Voor het eerst geen ontstekingen in longen en minder slijm. Slaap ook uitstekend. Maar ... Ben emotioneel vervlakt, kan wel heel erg goed tegen stress want niets lijkt me te raken. Lees voor het eerst de bijsluiter en tref psychische bijwerkingen o[lees meer...]p het lijstje. Niet best dus. Ga nu ermee stoppen om te zien of dat effect heeft. (Red; wij adviseren het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker. Tevens een mogelijkheid om uw ervaring met de switch van singulair naar montelukast ook op deze site achter te laten; kijk hiervoor op home van de site)

22-05-2014 | Vrouw | 48
Astma
Ik heb sinds mijn kindertijd (allergisch) astma, maar had na mijn middelbare schooltijd heel lang betrekkelijk weinig klachten. Ca. 8 jaar terug zijn de klachten (hoesten, benauwdheid) toegenomen en sindsdien gebruikte ik onderhoudsdosering Symbicort en Pulmicort, die ik in het pollenseizoen iets verhoogde. Dit jaar is dat echter niet voldoende, met als gevolg veel hoeste[lees meer...]n, benauwd en moe. Na overleg met de huisarts Montelukast 5 mg (kinderdosering) geprobeerd. Was wat huiverig, want eerdere kennismaking met Singulair 10 mg ca. 3 jaar geleden, is slecht bevallen; ik had het niet meer benauwd, maar ging raar dromen en na een week had ik geen kracht meer in armen en benen. Ook het 5 mg tablet hielp tegen de benauwdheid en ik sliep als een blok. Werd echter ook met de dag vermoeider, apathischer en somberder en na 3 dagen kreeg ik wanen. Ik herkende mezelf niet meer en ben na 4 pillen gestopt. Ben wel meer benauwd, maar voel me verder weer mezelf.

04-08-2011 | Vrouw | 48
Hardnekkig hoesten bij astma
na eerst bekomen te zijn van alle enge bijwerkingen die ik gelezen had,,besloot ik het toch een kans te geven. ik kreeg het middel voor hoesten bij astma, nou het hoesten ging niet over maar ik kreeg wel allerlei bijwerkingen' duizelig, wazig zien, slecht slapen, verstopte neus, keelpijn, stem kwijt, grieperig gevoel en ik werd initiatiefloos en somber en bleef nog ste[lees meer...]eds hoesten. 15 dagen een kans gegeven en het middel blijkt voor mij erger dan de kwaal. na een dag niet innemen verdwenen een heleboel klachten al.

18-06-2016 | Man | 50

30-10-2012 | Vrouw | 52
Astma
ik gebruik singulair nu ruim 10 maanden, ben er zeer tevreden mee. ik heb weer veel meer energie en de slaap s'nachts beter word niet meer 2a3 keer benauwd wakker, ook de erge hoestbuien zijn zo goed als verdwenen. ik gebruik het samen met de Foster puffer, en tegen de allergie Avamys neusspray,en Levocetirizine tabletten dat is voor mij een goede combinatie. Ik heb geluk[lees meer...]kig geen last van alle enge bijwerkingen.

17-05-2013 | Man | 53
Astma
In december 2011 werd naast een chronische rhinistus een intrensieke astma geconstateerd. Bloed op allergie was negatief. In eerste instantie werkte singulair zeer goed. Weinig klachten meer. Wel werden uitvalsverschijnselen als gevolg van een hernia uit 1996 steeds erger. Verder steeds meer vermoeidheid, tintelingen in de benen en armen en evenwichtsstoornissen. Na een ja[lees meer...]ar gebruik van singulair is er gedurende een half jaar onderzoek gedaan naar de oorzaak van de neurologische verschijnselen. Er is niets gevonden wat de toename van de verschijnselen kon verklaren, ook niet in second opinion. De enige link bleef voor mij het gebruik van Singulair. Ik ben daar nu mee gestopt en binnen twee weken is er veel veranderd. Tintelingen en extra uitval verdwijnen evenals de altijd aanwezige vermoeidheid. Wel krijg ik iets meer last van slijm en benauwdheid. Verder gebruik ik Foster, Avamys en antihistamine.

04-04-2013 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg montelukast voorgeschreven als ondheidsmedicijn tegen astma. Al bij mijn tweede tablet kreeg ik enorme last van ernstig hallucineren, angstaanvallen en claustrofobie. Zeer angstige ervaring dus. Ik ben onmiddelijk gestopt met dit medicijn.

05-03-2012 | Man | 55
Astma
Ik heb 12 dagen singulair gebruikt, helpt fantastisch tegen mijn astma geen klachten meer! Maar na 3 dagen kreeg ik buikgriep achtige verschijnselen met ernstige diaree, met op vrijdag 26 mei 2005 een ernstige darmbloeding, waar ik tenminste 2 liter bloed bij ben verloren, 1 dag op de IC gelegen darmonderzoek gaf geen afwijkingen en na een paar zakken bloed was ik drie dag[lees meer...]en later weer thuis. In de bijsluiter staat kans op bloedingen 1 % dat is 1 op 100, ik wil iedereen waarschuwen voor dit gevaarlijke medicijn, het helpt prima tegen astma, maar je gaat er wel dood van als je niet oppast. Nu 7 jaar later nooit geen darmproblemen meer gehad, dus de link is duidelijk gelegd. Nogmaals ik waarschuw iedereen dringend dit medicijn is echt gevaarlijk.

15-11-2015 | Vrouw | 56
montelukast (10mg)
Antihistamine, een van de vele middelen ter bestrijding van mijn vele allergieën. Goede aanvulling op Telfast , doordat op net iets andere receptoren inwerkt. Ervaar geen bijwerkingen, gebruik het al heel lang .

12-01-2012 | Vrouw | 56
COPD

16-01-2020 | Vrouw | 59
eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen

10-04-2013 | Vrouw | 59
Astma
Na een periode van een jaar gebruik gestopt i.v.m. veel wakker worden en overdag somberheid. Vorige week opnieuw gestart i.v.m. benauwdheid maar nu met kauwtablet 4 mg. Werd wakker met hevige hallicunaties en flinke angstaanval. Nooit eerder gehad. Nu gestopt en humeur stukken beter. Benauwdheid niet...

01-09-2014 | Vrouw | 60
Astma
Jaren geleden moest ik bij een longverpleegster komen deze was mij aanbevolen door onze huisarts. Mij werd Singulair voorgeschreven er ging een wereld voor mij open niet meer benauwd geen inhalers meer . Ik had voor 14 dagen pilletjes meegekregen na een maand moest ik weer komen . Vraag hoe gaat het antwoord de eerste 14 dagen goed. Toen weer benauwd Hoe komt dit had geen [lees meer...]singulair meer. Door gebruiken. Mijn vraag tot hoe lang. Antwoord dat de dood jullie scheidt. Nu krijg ik af en toe montelukast (nu ook weer)hiervan krijg ik het weer benauwd er wordt beweerd dat montelukast hetzelfde is als singulair waarom ben ik dan nu weer benauwd. Is er nog iemand anders die dit ook onder vindt

04-07-2012 | Vrouw | 60
Longontsteking