Ervaringen met Singulair

Bij  AstmaX

24-05-2014 | Man | 30
Astma
Ik heb dit medicijn gevraagd aan de longarts nadat ik 3 keer met een astma-aanval op de Eerste Hulp belandde. Ik heb het gevoel dat ik minder last van mijn longen heb door dit medicijn, met name 's nachts. Ik moet de tablet dan ook innemen voordat ik ga slapen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben hier erg blij mee, temeer omdat ik niet meer aan de prednison wil. Ui[lees meer...]teraard is dit medicijn een aanvulling op het onderhoudsmedicijn dat ik neem (Foster Nexthaler) en de Ventolin Diskus bij een een aanval.

21-10-2012 | Vrouw | 39
Astma
Singulair van msd helpt mij enorm goed. Ik heb al mijn energie weer terug. Echter, de apotheek heeft mij wel eens goedkopere varianten aangeboden van een ander merk. Daarvan kreeg ik enorme hartkloppingen. Kortom, let goed op welk merk je neemt, ieder merk heeft zijn eigen hulpstoffen die negatieve bijwerkingen kunnen veroorzaken.

21-08-2016 | Vrouw | 21
montelukast (5mg)
Astma
Erg fijn, je kan ze innemen zonder drinken, nadeel is dat je 3 uur rondom niets mag eten, dus goed moet plannen. Werkt goed

03-05-2015 | Vrouw | 63
montelukast (10mg)
Astma
Vanaf jongs af aan heb ik regelmatig longklachten. Alle hoestdrankjes in mijn leven uitgeprobeerd. Toen ik 22 jaar was ben ik in aanraking gekomen met Pulmo. Ontzettend vies drankje maar het hielp gigantisch goed. Als ik klachten kreeg 1 à 3 dagen 3 x per dag een paplepel van Pulmo en mijn klachten waren over. Opeens was dat spul nergens meer te krijgen. Ik heb het nog 2 j[lees meer...]aar in België kunnen kopen. Het kwam uit Parijs. Een vriend is in Parijs bij een apotheek gaan vragen. Ook daar was het niet meer te krijgen. Gaiacol zat daar in en codeïne en dat mag niet? Na een heel gedoe met inhalatie spullen (Kreeg daar veel keel- en slokdarmproblemen van) werd mij Singulair voorgeschreven. Vanaf dat moment jaren geen last van mijn longen, prima geholpen, zeer tevreden, tot 1½jaar geleden. Met klachten blijven lopen met de gedachte...dat gaat misschien vanzelf over. Vanaf december 2014 zit ik weer regelmatig met longproblemen bij de huisarts. Inhalatie Seretide gekregen...weer gedoe met keel en slokdarm. Gestopt. Eind maart heb ik dicht tegen een longontsteking gezeten, hoge koorts. (jaren me niet zo ellendig gevoeld) Kuur Amoxicilline. Daarna nog een kuur Doxycycline en Prednison. 2 weken weinig klachten, daarna is het gerochel weer begonnen. Pas vandaag leg ik de link naar het veranderen van Singulair naar Montelukast. Heb daar helemaal niet over nagedacht. Dacht dat het precies hetzelfde geneesmiddel was, alleen goedkoper. Ga nu verder met het zoeken naar de samenstelling van beide medicijnen. De komende dagen ga ik bij huisarts en apotheek eens flink aan de bel trekken. Wil alle gegevens hebben, tot wanneer ik precies singulair heb voorgeschreven gekregen. Ben 63 jaar en weet niet meer precies hoelang ik dat middel gebruik. Dus de hierboven genoemde data zijn een gok. Bovendien heb ik de laatste jaren zeer ingrijpende gebeurtenissen meegemaakt, waardoor er zaken aan je aandacht voor jezelf kunnen ontsnappen. Gr. Wies

30-09-2014 | Vrouw | 31
Astma
Wie is er nog meer ongewenst overgestapt van Singulair naar Montelukast? Hierdoor heb ik veel meer klachten. Jaren naar tevredenheid Singulair gebruikt. Nu met Montelukast weer veel benauwd. Maar Singulair wordt niet meer vergoed. Wie heeft hier nog meer mee te maken?

01-09-2014 | Vrouw | 60
Astma
Jaren geleden moest ik bij een longverpleegster komen deze was mij aanbevolen door onze huisarts. Mij werd Singulair voorgeschreven er ging een wereld voor mij open niet meer benauwd geen inhalers meer . Ik had voor 14 dagen pilletjes meegekregen na een maand moest ik weer komen . Vraag hoe gaat het antwoord de eerste 14 dagen goed. Toen weer benauwd Hoe komt dit had geen [lees meer...]singulair meer. Door gebruiken. Mijn vraag tot hoe lang. Antwoord dat de dood jullie scheidt. Nu krijg ik af en toe montelukast (nu ook weer)hiervan krijg ik het weer benauwd er wordt beweerd dat montelukast hetzelfde is als singulair waarom ben ik dan nu weer benauwd. Is er nog iemand anders die dit ook onder vindt

13-04-2013 | Vrouw | 46
Astma
Toen bij mij astma geconstateerd werd kon ik eigenlijk bijna niet meer praten er kwamen alleen nog maar piepjes uit, na uitgebreid onderzoek bleek ik dus astma te hebben. Maar omdat ik naast de Symbicort teveel Ventolin nodig had heeft de longarts mij Singulair voorgeschreven. Sinds ik dit elke avond voor het slapen gaan slik heb ik de astma goed onder controle en heb ik i[lees meer...]n principe bijna nooit meer Ventolin nodig.

30-10-2012 | Vrouw | 52
Astma
ik gebruik singulair nu ruim 10 maanden, ben er zeer tevreden mee. ik heb weer veel meer energie en de slaap s'nachts beter word niet meer 2a3 keer benauwd wakker, ook de erge hoestbuien zijn zo goed als verdwenen. ik gebruik het samen met de Foster puffer, en tegen de allergie Avamys neusspray,en Levocetirizine tabletten dat is voor mij een goede combinatie. Ik heb geluk[lees meer...]kig geen last van alle enge bijwerkingen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum