Ervaringen met Singulair

16-01-2020 | Vrouw | 59
eerste 3 dagen prima, veel minder benauwd daarna begonnen de bijwerkingen

28-11-2017 | Vrouw | 18
Astma
6 weken lang iedere dag 1 tablet 10 mg singulair (montelukast) ingenomen op advies van de longarts. Na inname vond er een complete gedragsverandering plaats: agressief, geïrriteerd, boos, depressief, onredelijk etc. Daarnaast nachtmerries. Na 6 weken gestopt met dit medicijn en alle klachten verdwenen. singulair gebruikt samen met alvesco.

21-08-2016 | Vrouw | 21
montelukast (5mg)
Astma
Erg fijn, je kan ze innemen zonder drinken, nadeel is dat je 3 uur rondom niets mag eten, dus goed moet plannen. Werkt goed

17-03-2016 | Vrouw | 18
Astma
Jarenlang was ik vermoeid en had ik veel last van slaapproblemen. Niet diep slapen, slaapwandelen en nightterrors liepen het laatste halfjaar van gebruik zo hoog op, dat ik 4x per week een slechte nacht had, waardoor ik nog vermoeider werd en hierdoor nog slechter sliep; ik kwam in een cirkel terecht. Ik probeerde te stoppen aangezien mijn astma stabieler was en sindsdien [lees meer...]geen klachten meer.

03-05-2015 | Vrouw | 63
Astma
Vanaf jongs af aan heb ik regelmatig longklachten. Alle hoestdrankjes in mijn leven uitgeprobeerd. Toen ik 22 jaar was ben ik in aanraking gekomen met Pulmo. Ontzettend vies drankje maar het hielp gigantisch goed. Als ik klachten kreeg 1 à 3 dagen 3 x per dag een paplepel van Pulmo en mijn klachten waren over. Opeens was dat spul nergens meer te krijgen. Ik heb het nog 2 j[lees meer...]aar in België kunnen kopen. Het kwam uit Parijs. Een vriend is in Parijs bij een apotheek gaan vragen. Ook daar was het niet meer te krijgen. Gaiacol zat daar in en codeïne en dat mag niet? Na een heel gedoe met inhalatie spullen (Kreeg daar veel keel- en slokdarmproblemen van) werd mij Singulair voorgeschreven. Vanaf dat moment jaren geen last van mijn longen, prima geholpen, zeer tevreden, tot 1½jaar geleden. Met klachten blijven lopen met de gedachte...dat gaat misschien vanzelf over. Vanaf december 2014 zit ik weer regelmatig met longproblemen bij de huisarts. Inhalatie Seretide gekregen...weer gedoe met keel en slokdarm. Gestopt. Eind maart heb ik dicht tegen een longontsteking gezeten, hoge koorts. (jaren me niet zo ellendig gevoeld) Kuur Amoxicilline. Daarna nog een kuur Doxycycline en Prednison. 2 weken weinig klachten, daarna is het gerochel weer begonnen. Pas vandaag leg ik de link naar het veranderen van Singulair naar Montelukast. Heb daar helemaal niet over nagedacht. Dacht dat het precies hetzelfde geneesmiddel was, alleen goedkoper. Ga nu verder met het zoeken naar de samenstelling van beide medicijnen. De komende dagen ga ik bij huisarts en apotheek eens flink aan de bel trekken. Wil alle gegevens hebben, tot wanneer ik precies singulair heb voorgeschreven gekregen. Ben 63 jaar en weet niet meer precies hoelang ik dat middel gebruik. Dus de hierboven genoemde data zijn een gok. Bovendien heb ik de laatste jaren zeer ingrijpende gebeurtenissen meegemaakt, waardoor er zaken aan je aandacht voor jezelf kunnen ontsnappen. Gr. Wies

07-12-2014 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruik sinds enige maanden Montelukast naast Flixotide, Serevent en Ventolin. De laatste 2 heb ik een heel stuk minder vaak nodig dan eerst, dus de pillen doen hun werk op dat gebied. Maar de bijwerkingen worden steeds erger. Super vreemde dromen, heel erg vast slapen en langer dan normaal, verstopping, buikpijn, emotioneel, paranoïde, en sinds gister word ik er ook a[lees meer...]gressief van. Heb de pil dit keer ingenomen voor ik uitging, omdat ik bang was dat ik hem erna zou vergeten. Dit is niet aan te raden. Heb mijn vriend totaal zonder reden in het gezicht geslagen, en weet er zelf niks meer van. De rest van de avond weet ik nog wel, behalve dat ene moment. Had wel gedronken, maar ben absoluut geen agressieve drinker. Dus ik denk dat de combi met alcohol ook niet aan te raden is. Zit eraan te denken te stoppen met de pillen, voor het me mijn relatie kost.

12-10-2014 | Vrouw | 61
Astma
Jaren geslikt en ging goed halfjaar geleden goedkope versie gekregen en loopt met allerlei symtonen in aan mijn hooft bijv, verkouden , keelpijn enz van de specialist brief gehad voor weer singulair maar de apotheek wil hem toch niet verstekken ondanks de brief en de verzekering zegt dat het dan vergoed word maar de apotheek wil alleen maar geven als ik gelijk betaa ldus [lees meer...]heb ik nu niks en weet geen raad meer

30-09-2014 | Vrouw | 31
Astma
Wie is er nog meer ongewenst overgestapt van Singulair naar Montelukast? Hierdoor heb ik veel meer klachten. Jaren naar tevredenheid Singulair gebruikt. Nu met Montelukast weer veel benauwd. Maar Singulair wordt niet meer vergoed. Wie heeft hier nog meer mee te maken?

01-09-2014 | Vrouw | 60
Astma
Jaren geleden moest ik bij een longverpleegster komen deze was mij aanbevolen door onze huisarts. Mij werd Singulair voorgeschreven er ging een wereld voor mij open niet meer benauwd geen inhalers meer . Ik had voor 14 dagen pilletjes meegekregen na een maand moest ik weer komen . Vraag hoe gaat het antwoord de eerste 14 dagen goed. Toen weer benauwd Hoe komt dit had geen [lees meer...]singulair meer. Door gebruiken. Mijn vraag tot hoe lang. Antwoord dat de dood jullie scheidt. Nu krijg ik af en toe montelukast (nu ook weer)hiervan krijg ik het weer benauwd er wordt beweerd dat montelukast hetzelfde is als singulair waarom ben ik dan nu weer benauwd. Is er nog iemand anders die dit ook onder vindt

24-06-2014 | Vrouw | 4
Astma
Mijn dochter van 4 gebruikt dit medicijn nu 6 weken en ik merk veel nare bijwerkingen. Ze is ineens angstig, prikkelbaar en driftig. Ga hier dus ook direct mee stoppen. Heel jammer want het werkt wel goed, al 2 verkoudheden overleefd zonder een aanval.

22-05-2014 | Vrouw | 48
Astma
Ik heb sinds mijn kindertijd (allergisch) astma, maar had na mijn middelbare schooltijd heel lang betrekkelijk weinig klachten. Ca. 8 jaar terug zijn de klachten (hoesten, benauwdheid) toegenomen en sindsdien gebruikte ik onderhoudsdosering Symbicort en Pulmicort, die ik in het pollenseizoen iets verhoogde. Dit jaar is dat echter niet voldoende, met als gevolg veel hoeste[lees meer...]n, benauwd en moe. Na overleg met de huisarts Montelukast 5 mg (kinderdosering) geprobeerd. Was wat huiverig, want eerdere kennismaking met Singulair 10 mg ca. 3 jaar geleden, is slecht bevallen; ik had het niet meer benauwd, maar ging raar dromen en na een week had ik geen kracht meer in armen en benen. Ook het 5 mg tablet hielp tegen de benauwdheid en ik sliep als een blok. Werd echter ook met de dag vermoeider, apathischer en somberder en na 3 dagen kreeg ik wanen. Ik herkende mezelf niet meer en ben na 4 pillen gestopt. Ben wel meer benauwd, maar voel me verder weer mezelf.

16-03-2014 | Vrouw | 36
Astma
Een jaar doodziek geweest, verschillende keren op de eerste hulp geweest. Heel moe, darmproblemen, hoge bloeddruk, zeer hoge hartslag, heel veel onderzoeken gehad. Niemand wist een oorzaak van mijn klachten. Seconde opinion aangevraagd. Tot mijn cardioloog mij aanraden eens met singulair te stoppen. Alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog nooit zo fit gewees[lees meer...]t!

13-04-2013 | Vrouw | 46
Astma
Toen bij mij astma geconstateerd werd kon ik eigenlijk bijna niet meer praten er kwamen alleen nog maar piepjes uit, na uitgebreid onderzoek bleek ik dus astma te hebben. Maar omdat ik naast de Symbicort teveel Ventolin nodig had heeft de longarts mij Singulair voorgeschreven. Sinds ik dit elke avond voor het slapen gaan slik heb ik de astma goed onder controle en heb ik i[lees meer...]n principe bijna nooit meer Ventolin nodig.

10-04-2013 | Vrouw | 59
Astma
Na een periode van een jaar gebruik gestopt i.v.m. veel wakker worden en overdag somberheid. Vorige week opnieuw gestart i.v.m. benauwdheid maar nu met kauwtablet 4 mg. Werd wakker met hevige hallicunaties en flinke angstaanval. Nooit eerder gehad. Nu gestopt en humeur stukken beter. Benauwdheid niet...

04-04-2013 | Vrouw | 53
Astma
Ik kreeg montelukast voorgeschreven als ondheidsmedicijn tegen astma. Al bij mijn tweede tablet kreeg ik enorme last van ernstig hallucineren, angstaanvallen en claustrofobie. Zeer angstige ervaring dus. Ik ben onmiddelijk gestopt met dit medicijn.

29-03-2013 | Vrouw | 65
Astma
Singulair gebruikt en minder benauwd. Meer energie. Tot ik blauwe plekken kreeg. Gestopt tot de blauwe plekken waren verdwenen. Toen weer opnieuw begonnen. Weer ernstige blauwe plekken. De link is duidelijk volgens de huisarts. Ik leg nu ook een verband tussen een ernstige bloeding na mijn heupoperatie en de Singulair. Ik gebruik het niet meer. Geen blauwe plekken meer.