Ervaringen met Singulair

Astma (50 meningen)

28-10-2010 | Vrouw
Astma
Vorig jaar was ik voortdurend verkouden met hele enge hoestbuien. Het bleek astma te zijn. Eerst kreeg ik Symbicort, maar toen ik daaraan niet genoeg had, kreeg ik er Singulair bij. Ik voelde me vrij snel weer beter, ik was eindelijk van die verkoudheden af. Wel kreeg ik er heel vervelende bijwerkingen voor in de plaats: enge dromen, slechts slapen, gewrichtspijn. Op ad[lees meer...]vies van de HA even zonder Singulair geprobeerd, maar toen kreeg ik weer meer last van astma. Sinds een half jaar neem ik nu de kindervariant van 5 mg (halve dosis). De astmaklachten zijn goed onder controle en de bijwerkingen zijn verdwenen.

18-10-2010 | Vrouw
Astma
Van de longarts gekregen om astma onder controle te krijgen. Ben er niet zeker van of het werkt en of ik bijwerkingen heb, maar toen ik een keer was gestopt met al mijn astma medicatie en ik na een tijdje een aanval kreeg, duurde het drie weken eer het weer onder controle was. Dus toch maar braaf de medicatie weer gaan gebruiken en nu al bijna een jaar geen aanval meer geh[lees meer...]ad. Als ik maar niet verkouden word gaat het goed. Daarom leef ik heel gezond en was ik vaak mijn handen. Ook slik ik een vitamine supplement.

01-10-2010 | Man
Astma
in 1994 kreeg ik het voorgeschreven door de longarts,na 1 week werdt mijn linker knie pijnlijk en 3x maal zo dik kon nauwelijks meer lopen en daarna begon mijn ander knie ook dikker te worden pijn te doen,die rotzooi zal ik nooit meer slikken.

30-09-2010 | Vrouw
Astma
Ik merk eigenlijk niet of het helpt of niet, al heb ik weinig bronchitis nog. De andere medicijnen die ik slik kunnen op de longen slaan, vandaar dat ik deze slik.

23-09-2010 | Man
Astma
Mijn zoontje van 7 heeft jaren geleden singulair voorgeschreven gekregen om de astma onder controle te krijgen. Daarnaast gebruikte hij nog 2 puffers. Hij was altijd moe en futloos.Is toen op advies van kinderlongarts gestopt met singulair en na 3 weken hadden we een energiek, levendig kind! De singulair schijnt als evt bijwerking vermoeidheid te hebben. Helaas heeft o[lees meer...]nze zoon na het stoppen met dit middel wel al 2x in 3 maanden tijd een L.W.I gehad, maar alles beter dan weer die enorme vermoeidheid!

03-09-2010 | Vrouw
Inspanningsastma

19-05-2010 | Vrouw
Astma
Gekregen tegen benauwdheid naast mijn astma medicijn Foster inhalator. De ene keer merk ik meer effect dan een andere keer. Lijkt alsof ik minder ruik?

26-04-2010 | Man
Astma
Sinds het gebruik van Singulair is mijn gebruik van Ventolin met meer dan helft gedaald. Met sporten (voetbal en hardlopen) heb ik nagenoeg geen last meer van benauwdheid. Dit medicijn heeft mijn leven in een positieve zin drastisch veranderd.

25-04-2010 | Vrouw
Benauwdheid ivm hooikoorts
Tot op heden bevalt het medicijn goed maar ik slik het al jaren en twijfel of het nog wel nodig is.

23-04-2010 | Man
Hooikoorts

19-04-2010 | Vrouw
Astma
Voor mij werkt het prima. Het zorgt ervoor dat ik 's ochtends minder vol en benauwd wakker word. Van bijwerkingen heb ik helemaal geen last.

19-04-2010 | Vrouw
Astma
ik ondervind veel last van pijnlijke gewrichten en een soort van vochtophoping vooral in mijn enkels

18-04-2010 | Man
Asmatisch allergie stofmijt
Voor mij nooit geen singulair meer. Ben nu wel heel zeker dat dit voor mij een trigger is voor lagne periodes van hartritmestoornissen die dan weer leiden tot een algemene mailaise met alles erop en eraan. Ook spierpijnen in de bovenbenen. Ook al spontane bloedneuzen gehad die moesten getamponeerd worden. 1 x heeft de longarts me kunnen overtuigen terug te beginnen[lees meer...] met dit spul maar never again... IK moet er wel bij vermelden dat ik hartpatient ben en wellicht 1 van de weinigen ben die absoluut dit product niet kan verdragen. Wees in ieder geval allert voor bijwerkingen als u met medicijn start. (geldt trouwens voor alle pillen)

29-01-2010 | Man
Astma
niet tevreden van het resultaat . ik krijg er zelfs veel koude rillingen van (griepachtig gevoel)

24-01-2010 | Man
Hoesten
geeft oorsuizen

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
ik gebruik singulair om mijn luchtwegen in de nacht open te houden ik heb het gevoel dat het de ene keer goed helpt en de andere keer niet