Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

05-07-2014 | Man | 69
tiotropium (2,5ug/do)
COPD
heb hier geen last van iets ook geen droge mond neem het ook 's morgens in en heb het flesje geen capsules. alleen wel als je je iets stoot bloeduitstortingen.

13-05-2014 | Man | 67
tiotropium (18ug)
COPD
Spiriva helpt beter als Ventolin en maar 1 keer daags gebruiken. ik heb alleen een verschrikkelijke droge mond in de nacht, steeds drinken. hoop dat er een ander medicijn is zonder deze bijwerking.

06-08-2013 | Man | 70
Vervelende heesheid als bijwerking

24-01-2013 | Man | 61
COPD
ik gebruik Spiriva nu twee jaar en vanaf het moment van eerste inname veel verbetering door de betere manier van inname voor mij een perfect middel samen met Foster heb ik daar veel baat bij, mijn long inhoud is nog maar 28%

16-11-2012 | Man | 62
Astma
Inderdaad veel slijm in longen en droge mond. Naar mijn mening heb ik heeft dit medicijn voor mij geen verbetering bewerktstelligd.

12-09-2012 | Man | 83

10-09-2012 | Man | 71
COPD
de laatste twee nachten word ik wakker omdat ik een benauwdheid aanval kreeg vergezeld van zeer moelijk ademen, hoesten en branderig gevoel in mijn keel. Verhoogde bloeddruk.

12-06-2012 | Man | 61
COPD
Ik gebruik spiriva nog maar kort. De eerste dag van inname werd ik savonds in de kapel ( slechte vntilatie - wierrooklucht) na inademen door de mond ( zingen) acuut benauwd en moest de kapel direct verlaten. Dit heb ik hiervoor niet eerder meegemaakt en ik koppel deze aanval dan ook direct aan het gebruik van spiriva.. Mijn luchtwegen voelen droger en liijken overgevoel[lees meer...]iger voor stofdeeltjes inde lucht ( kriebel bij inademen ). Verder ervaar ik toename van hoesten direct en enige tijd na inname. Alsof de luchtwegen de poederdeeltjes die je inademt via trilhaarbeweging er direct weer uit wil werken. Als laatst ervaar ik soms hartkloppingen en innerlijke onrust (opgefokt zijn).

10-06-2012 | Man | 58
COPD
Gebruikte eerder Seritide en was daar tevereden over. Longarts adviseerde Spiriva samen met Onbrez. Bloeddruk steeg enorm. mee gestopt en weer alleen Seritide gaan gebruiken. Genoeg lucht en bloedruk weer perfect. Sinds ik gestopt ben 5 kilo afgevallen.

29-04-2012 | Man | 50
COPD
Ik nam alleen maar seretide totdat mijn longarts mij bij mijn laatste afspraak spiriva aanraadde en voorschreef. Sindsdien ben ik meer dan 20kg aangekomen, bijna geen verbetering in vergelijking alleen met seretide, ik heb last met kijken (vaak traanogen, troebel zicht), vaak het gevoel van een droge mond en keel. Nu kreeg ik nog te horen dat er problemen zijn met de vergo[lees meer...]eding van spiriva, ik neig ernaar er mee te stoppen.

13-01-2012 | Man | 62
COPD
ik heb een droge mond,heesheid[rouwe stem],hoesten vooral na het innemen, beetje misselijk,aangekomen,tranende ogen,dus ga maandag naar de dokter. wie heefd er hier nog meer last van. Laat het mij weten.

24-11-2011 | Man | 63
Luchtwegen(longen)
goed intenemen voor mij geen bijwerking,gebruik ze al meer als tien jaar.

13-11-2011 | Man | 64
Chronisch bronchitis
In februari 2011 begonnen met spiriva. Ik kreeg echter last van een te hoge bloeddruk. Probeem bij tablettering van te hoge bloeddruk is dat medicijn daarvoor vaak heel slecht voor de longen zijn. Om het nog complexer te maken is medicijn voor de luchtwegen vaak slecht voor de bloeddruk. Via een cardioloog is eerst de medicijn voor mijn bloeddruk aangepakt en gebruik ik[lees meer...] nu tildiem en losartan. Die hebben minder of geen bijwerkingen naar de longen. Omdat ik deze zomer/najaar in Spanje was had ik geen last van benauwdheid en ben gestopt met spiriva. Daarna daalde mijn bloeddruk naar 140/80 en heb nu voor mijn luchtwegen voldoende aan becolmetason 400mg 4 maal per dag. De cardioloog bevestigde dat spiiriva nogal eens bloeddrukverhogend was.

07-11-2011 | Man | 67
COPD
op aanraden van de longarts gebruikt na longontsteking. Ging echter steeds slechter ademhalen. Na overleg vanmorgen met de huisarts gestopt met Spiriva.

31-10-2011 | Man | 73
Copd
Bevalt zeer goed

23-10-2011 | Man | 71
Benauwdheid
Ik gebruik spiriva nu anderhalf jaar en het bevalt mij goed.Maar het laatste jaar heb ik gemerkt dat mijn gewicht is toegenomen. Ik kon er maar niet achterkomen hoe dat kwam.Mijn broeken passen me niet meer terwijl ik een normaal eetpatroon heb. Tot ik op Mijn Medicijn keek bij Spiriva en ontdekte dat nog 3 andere gebruikers de zelfde klachten hebben. Misschien ga ik ee[lees meer...]ns contact opnemen met de importeur om te kijken hoe zij er tegenover staan. En verder is hiermee maar weer ens bewezen hoe waardevol een website als Mijn Medicijn is.