tiotropium

Bij  COPDX

Ademhalingsproblemen (4 meningen)

21-04-2022 | Vrouw | 65
COPD
Idd benauwdheid en hoestbuien van het goedkopere merk ,,,,, heeeel veel hijza met de apotheek gehad ,longarts ,h arts ingeschakeld,,,,,,,, en nu weer de orgenele Resmimat , dus mensen laat je niks wijsmaken .

07-12-2021 | Man | 67
COPD
Voorgeschreven door longarts, heb alternatief gekregen Tiotrus, gezondheidszorg klachten traden na 3 dagen gebruik weer op, benauwdheid en droge hoest, moet wij weer extra ondersteunen met Ventolin

19-07-2021 | Man | 73
COPD
Na verwijdering van een deel van een long, Spiriva voorgeschreven gekregen. Krijg nu echter last van soms wazig zicht. Ga met specialist overleggen over voortgang van gebruik van dit medicijn.

01-07-2021 | Vrouw | 60
COPD
wordt aan mij gegeven voor geen slijmen op te houden

31-03-2021 | Vrouw | 66
COPD
Kreeg (met dank aan de ziektekostenverzekering) mijn oude vertrouwde capsules van de Spiriva Handihaler niet meer. Deze zijn vermoedelijk goedkoper. Resultaat: volkomen uitgedroogde mond, de hele dag zeurende maagpijn en constant kortademig. Met de Handihaler ging het al jaren uitstekend, maar helaas.......dat telt blijkbaar niet. De longverpleegkundige heeft nu weer een[lees meer...] ander medicijn voor me besteld dat morgen zou komen. Dus weer maar uitproberen. We zijn tenslotte proefkonijnen. Voor de zekerheid de Spiriva maar niet meer genomen en Paracetamol genomen tegen de maagpijn. Lekker bezig zo!

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

11-06-2020 | Man | 51

08-05-2020 | Man | 79
COPD
Mijn hele gebit naar de filistijnen mede dank zij de mondhygiëniste die alle tandsteen verwijderde (€1200,00) en spiriva de wortels aantastte. Gevolg nu een implantaat met alle gevolgen van dien. Gestopt met gebruik en voel me ook stukken beter Van gold 2 terug naar gold 1. longtest prima met en voor mijn leeftijd ongekend hoge longinhoud, volgens de behandelaar de hoogste[lees meer...] die zij ooit heeft meegemaakt van iemand van mijn leeftijd!!! Wel veel moe maar dat komt door andere problemen o.a. door trage schildklier, 7 stant's voor aneurysma en hart, versmalling van ruggenmerg en hernia, beide schouders versleten en trombose in beide benen. Gestopt met alle medicijnen en gbruik nu alleen nog Xarelta, vitamine D en C , Oxazepam en Temazepam dit laatste voor de pijn in mijn schouders wat heel goed helpt bij het slapen.

04-09-2019 | Man | 65
COPD
Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

17-08-2019 | Man | 55
COPD
67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.

26-01-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?

29-11-2018 | Man | 75
COPD
Een lichte vorm van COPD met vaak helder slijm opgeven. Ben een paar maal gestopt omdat ik twijfelde aan de werking, maar uitgevonden dat het toch enige verlichting geeft. Geen bijwerkingen geconstateerd.

16-09-2018 | Man | 50
COPD
ik heb vaak lege capsules

26-08-2018 | Man | 54
COPD
Heb het gevoel dat het soms wel soms niet werkt. Erg veel last van oorsuizen. Probeer het nog een tijdje uit, daarna naar huisarts als suizen blijft. Daar wordt je namelijk knettergek van.

04-04-2018 | Man | 70
COPD
Ik gebruik al jaren symbicort tot grote tevredenheid en makkelijk in te nemen . Sinds enkele weken gebruik ik spiriva erbij omdat mijn copd verergerd is. De werking is goed. Het gebruik is meer dan vermoeiend en lastig. Ik begrijp niet dat het product in deze verpakking verkocht mag worden en de Handihaler is ronduit een miskleun. Het perforeren van de capsules is het eni[lees meer...]ge dat er goed in gaat. Hij is instabiel en ligt niet lekker in de hand. Een beetje een handige amateur zou dit enorm kunnen verbeteren. Ik wil geen anderen helpen hier mee maar de verkoper en producent bewegen hun product klantvriendelijke te verpakken en in te laten nemen. De verpakking van de capsules deugt voor geen meter. Je kunt de verpakking aan 2 kanten openen. Zowel de onder als bovenkant kun je lostrekken dit is dus niet meer van deze tijd. Verder kun je de goede kant er bijna niet recht vanaf krijgen en blijft aan een kant van de te verwijderen folie plakken gaat niet fijn open en dan moet je de capsule eruit peuteren. Geen gebruikersgemak kunnen vinden aan het hele artikel.

02-03-2018 | Man | 62
COPD
Als voorbereiding hart operatie longfunctie test gehad. hieruit bleek ik copd (69% longfunctie) te hebben. Ik heb heel lang gerookt en 1,5 jaar geleden gestopt. Saturatie voor de operatie was 95-96%. Nu is het 92-94%. Ik heb niet echt het idee dat Spiriva helpt en zeker niet nav de saturatie metingen.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum