Ervaringen met Spiriva

tiotropium

hoesten duizeligheid bij het opstaan duizeligheid kan geen slijm of slijm ophoesten blaffende hoest

COPD (105 meningen)
Ademhalingsproblemen (5 meningen)

28-11-2016 | Man | 57

14-09-2016 | Man | 62
Astma
Mijn ervaring dat ik er weinig of geen baat bij heb, ik ben op vakantie geweest (14 dagen) had het toch niet bij me (vergeten) heb echt geen enkele verandering gemerkt, na thuiskomst weer gaan gebruiken en weer geen enkele gevoel dat het verbeteringen heeft gegeven. Ik denk eraan dat ik er maar echt mee ga stoppen, het voelt gewoon als geldklopperij, 130,60 euro voor 90 c[lees meer...]apsules van (mijn eigen risico_ voor 3 maanden).

06-09-2016 | Man | 59
COPD
merk geen verschil met of zonder gebruik.

01-09-2016 | Man | 68

12-04-2016 | Man | 42
COPD
Longemfyseem vastgesteld na letterlijk stoppen met ademen, deel long operatief verwijderd wegens bulee. Rond 12u30 stipt medicijn nemen en dagelijks aanvoelen dat het 12u30 is door benauwdheid. Ik voel me benauwd worden wanneer spiriva niet genomen is na 24u. Dikker ja, maar schrijf dit weg aan stoppen met roken... Ik lees redelijk veel negatieve revieuws, maar voor mij he[lees meer...]eft Spiriva respimat (damp) mijn leven met zeker 50% aangenamer gemaakt ogv gezondheid.

14-03-2016 | Man | 55
tiotropium (2,5ug/do)
Had het gevoel dat ik niet genoeg lucht in de longen had. Vroeger chronische bronchitus gehad en dat zou nu weer opspelen. Longfunctietest gedaan en een longfoto laten maken. Longcapaciteit was 109%, maar de uitblaaskracht was onder de norm. Hoestte af en toe wit slijm op. Dit middel gekregen. Weer een nieuwe dosis gehaald, maar de prijs op het doosje was in een maand gest[lees meer...]egen van €52,26 naar €124,54. Het is geen geneesmiddel!! en ben er al een week mee gestopt en voel geen verschil. Ga meer sporten en ga dan kijken wat er gebeurt.

24-11-2015 | Man | 70
tiotropium (2.5)
Bronchitis
ik gebruik dit medicijn om te luchtwegen te verwijden ik neem het 's avonds en het werkt prima

28-10-2015 | Man | 74
COPD
Na jaren lang gebruik zeer tevreden.

28-08-2015 | Man | 70
COPD
Heb copd. Spiriva helpt goed tegen benauwdheid. Wel een zeer droge mond en keel. Dit laatste werd steeds erger. Na een paar weken werd ik 's nachts wakker van de pijn bij een poging te slikken. Mijn tong zat vast aan het verhemelte gekleefd en moest zich ahw. daarvan losscheuren. Glas water naast het bed en een aantal keren per nacht wakker van de pijn. Keel ging aan de li[lees meer...]nkerkant ook overdag pijn doen. Keel werd vurig rood alleen aan linkerzijde. Pijn bij het slikken. Gestopt met Spiriva. Na twee dagen werd het beter en na vier dagen was het verdwenen. Helaas werd mijn benauwdheid langzamerhand steeds ernstiger. Helaas was mijn huisarts met vakantie. Heb uit nood vandaag weer 1x Spiriva geïnhaleerd en mijn benauwdheid is zo goed als verdwenen. Hopelijk vinden we volgende week een oplossing.

09-06-2015 | Man | 71
COPD
Kwaal wordt erger i.p.v. verbetering. Droge mond.

21-04-2015 | Man | 52
COPD
De inhalatie via poedercapsules vind ik onhandig en onprettig in vergelijking met de aerosol ('pufje') zoals bij andere inhalatiemedicatie. Ik krijg voor mijn gevoel meer poeder op mijn tong dan in mijn longen. Tijdens het inhaleren voelt het ook onaangenaam, alsof je geen lucht krijgt. Het effect vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Maar dat kan er dus ook aan[lees meer...] liggen dat ik het gewoon niet binnen kreeg. Gelukkig was mijn huisarts bereid om me over te zetten op salmeterol (Serevent) aerosol. Werkte voor mijn gevoel veel beter.

08-04-2015 | Man | 74
COPD
Dit is de tweede keer,dat ik dit van de longarts kreeg voorgeschreven. Net als de vorige keer na twee dagen innemen ernstig benauwd kon geen twee stappen lopen.Was opgenomen met dubbele longontsteking kreeg hiervoor verschillende antibiotica wat altijd goed helpt.2014 ook vier keer opgenomen met longontsteking en kreeg ook Spiriva met dezelfde bijwerking. Drie weken ge[lees meer...]bruikt kon ook toen geen stap zetten van de benauwdheid. Gestopt en binnen drie dagen was de ergste benauwdheid over na overleg met de longarts gestopt.Omdat je snel doorgaat voor vervelende ouwe zeur toch maar weer gebruikt helaas met de zelfde bijwerking.

25-03-2015 | Man | 64
Astma
spiriva werkt goed, gemakkelijk in gebruik. Tip: spoel eerst je mond (onderdrukt hoestprikkel en ook na afloop).

17-03-2015 | Man | 63
COPD
dit medicijn hielp wel maar niet zo goed als het volgende (Seebri Breezhaler).

03-12-2014 | Man | 65
COPD
Ik weet niet precies te omschrijven wat het medicijn met mijn luchtwegen doet , maar ik heb er wel baat bij , door het gebruik van dit medicijn heb ik minder aanvallen op mijn luchtwegen gehad . Ik gebruik dit middel samen met Seretide dus ik weet niet welk medicijn het beste aanslaat . Ik heb begrepen dat de meeste artsen deze middelen samen uitschrijven . In ieder geval[lees meer...] bij mij werkt het prima !

10-11-2014 | Man | 69
COPD
Gebruik sinds 3 mnd. spiriva, heb ook een hele droge mond en schrale lippen, maar heb sindsdien veel uitslag in gezicht precies bij baardgroei. heeft iemand hier ervaring mee? gebruikte hiervoor seretide 50/500 en had nergens last van.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum