Ervaringen met Xolair

Spiriva (159 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (29 meningen)
Atrovent (19 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (12 meningen)

28-03-2023 | Vrouw | 23
Allergische reactie
1,5 jaar geleden kreeg ik plotseling chronische urticaria wat steeds erger werd, plekken, jeuk maar ook zwellingen. Onwijs veel soorten pillen (prednison, cetrizine, cyclosporine) gebruikt maar niks hielp. Uiteindelijk hielp de cyclosporine redelijk maar na weken van gebruik en afbouwen ging het weer mis. Nu heb ik een tijd elke 4 weken 2x150mg injecties gekregen en inmidd[lees meer...]els ben ik dit aan het afbouwen (om de 5 weken dan 6 weken etc.) bij de 8 weken mag in stoppen. In ben benieuwd. Op dit moment erg tevreden, alleen als ik de injecties heb gezet ben ik wat moe. Momenteel moet eigenlijk nog wel 4 cetrizine pillen per dag erbij slikken maar dat doe ik momenteel niet. (Ps. Ik ben niet gevaccineerd)

29-11-2021 | Vrouw | 60
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

03-12-2019 | Vrouw | 47
omalizumab (150mg/ml)
Na 7 maanden elke maand injecties te hebben gehad nog niet kunnen afbouwen en allergie niet onder controle. Al vanaf het begin vage klachten. Uiteindelijk zijn de bijwerkingen zo verergerd dat ik met een longontsteking. Onteken keel en mond op de eerste hulp eindigde Ook erg veel hoofdpijn gehad en erg moe. Na veel onderzoek is er uitgekomen dat het van de xola[lees meer...]ir komt

31-01-2019 | Vrouw | 45
omalizumab (150mg/ml)
Xolair is het enige middel wat afdoende helpt tegen mijn allergische astma. Wel veel last van heftige hoofdpijn in de 48 uur na injectie en enkele dagen voor de nieuwe injectie. Ook in 4 jaar tijd helaas 10 kilo aangekomen. Sinds het gebruik van Xolair geen prednison, puffers of montelukast nodig. Kan nu gewoon weer over straat zonder last te hebben van rook, uitlaatgassen[lees meer...], parfum, airco enz.

06-09-2018 | Vrouw | 34
omalizumab (300mg)
Voor de start van de Xolair ernstige allerigische astma die niet onder controle te krijgen was. Gemiddeld elke maand een kuur Prednison en elke twee maanden een longontsteking. Na de 2de keer Xolair begon ik al verschil te merken. Ik gebruik het nu een half jaar en ben net overgestapt naar elke 3 weken in plaats van elke 4 weken. Ik gebruikt al mijn medicijnen nog gewoon m[lees meer...]aar heb geen longontstekingen meer gehad en slechts 1 keer een kuur Prednison. Wel erge bijwerkingen, dagelijks ben ik misselijk, snel duizelig en ik heb het continu heet en ben aan het zweten. Toch is dat natuurlijk een schijntje in vergelijking met zoveel longontstekingen. Voor mij is het een wonder middel.

08-08-2016 | Vrouw | 62
omalizumab (150mg)
al vele jaren last van csu nu eindelijk iets gevonden xolair, maar wel veel bijwerkingen: misselijk, depri, vermoeid, benauwd, diarree, zweten, duizelig.. Ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

02-09-2015 | Vrouw | 38
omalizumab (150mg/ml)
Ik heb al 12 jaren last van urticaria netelroos, heb al ontelbare behandelingen gehad en heel het land rondgereisd op zoek naar dokters die er iets konden aan doen, zelfs het buitenland, zonder enig succes, waardoor het alsmaar erger werd en mijn levenskwaliteit volledig de put in was, tot ik op een dag op internet (constant zelf op zoek naar eventuele behandelingen) een s[lees meer...]pecialist in UZA vond, die begon me dan Xolair toe te dienen, waarop mijn rode zwellingen en blauwe plekken diezelfde dag beginnen afnemen zijn. Na enkele dagen had ik geen jeuk, geen rode zwellingen en geen blauwe plekken meer, sinds begin juni is het volledig weg, ik krijg 2 spuitjes (1/arm) om de vier weken, als het de vier weken enkele dagen is gepasseerd voel ik het precies weer opkomen, maar tegen dan heb ik de volgende dosis weer binnen, maar de bijwerkingen zijn om er om zot van te komen, de dag van de inspuiting, barstende hoofdpijn, misselijk, brandende keel, duizelig, moe, kan niet meer op mijn benen staan, ... Maar dat gaat over na enkele uren/dag. Maar waar ik mij erger is dat ik sinds de spuitjes op zo'n drie maanden minstens tien kilo ben bijgekomen, ook al is er niets veranderd aan mijn eetpatroon, het is alsof ik gelijk een ballon alle dagen nog meer opblaas!!! Heeft er nog iemand last van gewichtstoename? wat doet u er aan? gelieve mij hierover te contacteren. MVG, Aysun