ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

16-08-2020 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

02-04-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.

19-09-2018 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...

23-02-2018 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum