Ervaringen met Ferrofumaraat

15-08-2023 | Man | 60
Hallo ik heb 8.2 hb en 2.0 ferretine en moet 8.5 hb en 3.0 ferretine

08-04-2023 | Man | 69
Bloedarmoede
Als ik het medicijn gebruikt kan ik 14 dagen niet naar het toilet!!!.en daardoor krijg ook problemen met katether.raakt daardoor ook verstopt

12-12-2023 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Sinds ik deze medicijnen slik heb ik belachelijk veel last van duizeligheid, misselijkhijd, diarree hartkloppingen en noem maar op. Ik heb de ferrofumaraat dit jaar 1 maand lang geslikt en wat schetst mijn verbazing, het heeft mij niet eens voor 0,1 vooruit geholpen met mijn hb omhoog te halen!! Dit is echt smerig spul.. volgend se huisarts moest ik dit weer voor 2 maanden[lees meer...] innemen, met het idee dat mijn hb dit keer wel omhoog gaat, maar met deze klachten… onmogelijk!

04-09-2023 | Vrouw | 71
Bloedarmoede
Ivm anemie eind mei ('23) begonnen aan dagelijkse inname Ferrofumaraat 100 mg. Eerste instantie 1 tabletje p.d. Laatste 1.5 maand 2 tabletjes p.d. Inname tegelijkertijd met fruit. Bijwerkingen: Bovenmatig last van maagzuur, slokdarm irritatie, duizeligheid en winderigheid. Constant erg hongerig en flauwtes voelen. Heel vervelend en teleurstellende gewaarwording. Laatste [lees meer...]bloedconrrole, geen verhoging hb gehalte... Conclusie: 3 maanden geslikt voor noppes nada incl ondergaan van de nare bijwerkingen. De therapie schreef 3 maanden gebruik voor voor het beste te verwachten resultaat. Helaas! Voor mij geen Ferrofumaraat meer. Ben er wel klaar mee.

25-05-2023 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Ik heb altijd al last gehad van zware menstruaties, maar sinds kort houden ze bijna de hele maand aan - ik steek het op de overgang. Ik ben begonnen met deze tabletjes toen mijn HB gehalte gezakt was tot 5.6; inmiddels zit ik weer terug op 6.9 terwijl ik toch echt af en toe bijna 'leeg loop' dus ze zijn heel effectief. Ja, ik heb bijna elke hartkloppingen maar dat had ik[lees meer...] ook voordat ik deze tabletjes ging gebruiken. Ik ben er verder heel positief over en heb geen bijwerkingen. Ik slik elke ochtend op mijn nuchtere maag een tabletje (200 mg) in met wat water en 2 uur later ga ik eten. Ik ben niet misselijk, heb geen obstipatie en ik zorg ervoor dat de tabletjes mijn tanden niet raken. Sinds ik ze gebruik heb ik weer kleur op mijn wangen en gelukkig ook weer wat meer energie. Ik kan niet wachten tot de overgang voorbij is!

06-05-2023 | Vrouw | 22
Bloedarmoede
Wegens bloedarmoede door menstruatie een jaar geleden ijzer geslikt. Toen de eerste weken last van darmen en obstipatie, maar na 1 maand was mijn lichaam aan het medicijn gewend. na 2 maanden was mijn ijzer weer nét op peil. Nu een jaar later weer ijzertekort dus weer begonnen met ijzertabletten. Deze keer weer direct last van obstipatie. Daarbij ben ik deze keer erg moe e[lees meer...]n ook duizelig, ik zie snel zwart voor mijn ogen, sporten lukt daardoor momenteel niet (terwijl dat met alleen bloedarmoede wel lukte), ook heb ik last van brandend maagzuur. Ik neem de tabletten altijd 's avonds in een uur na het eten omdat het anders sowieso te zwaar op mijn maag ligt. Ik ben nu weer 2 weken aan het slikken, maar ik ga wel door, ik weet dat het uiteindelijk helpt... Fijn is anders

02-05-2023 | Vrouw | 16
Bloedarmoede
Ik eet dit ferroformaat al zo een 17 dagen ongeveer, na paar dagen deze te eten, had ik al misselijkheid gevoel constant deuzlgheid, verkleuring op mijn tanden,veel maagzuur lat,hartkloppingen heftig,en nu zijn mijn tanden aan het verkleuren en zo is mijn tong.Vandaag zal ik stoppen belachelijk dit kan sinds dien niet fantaoenlijk slapen en ben nog 16.

22-03-2023 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Ik heb voor de 3de keer zware bloedarmoede. Gelukkig was het niet ernstig. Ik had echt zoveel klachten bij de bloedarmoede dat ik blij was dit medicijn te krijgen. Ik neem ze nu 2x per week maar had ze liever dagelijks gehad (herstellen ging dan ook veel vlugger) nu voel ik me langzaam beter. Alleen wel vervelende darmkramp soms en best wel harde zwarte ontlasting. Voor [lees meer...]de rest is het een prima medicijn die doet wat het moet doen.

22-07-2022 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Bloedarmoede door ijzergebrek. Fabrikant weet ik noet want de medicijnen heb ik niet bij de hand. Gestart met tabletten 19 mei ivm laag hb van 6.5/7.0 en lage ferritine van 5 en ijzerwaarden Deze week was ferritine 7 en hb 7.5. Het doet dus zijn werk. Wel gaf ik aan bij huisarts dat ik telkens en nog steeds duizelig bent. Antwoord was 7.5 is ondergrens dus dat kan klo[lees meer...]ppen. Vandaag stap ik uit de auto en ik ben zo enorm duizelig dat het lijkt of ik flauwval. Vanochtend tablet ingrnomen. Vervolgens 5 min met mijn hood tussen mijn benen gezeten. Alles inlangs laten checken invl bloeddruk/hartslag/suiker dus hier ligt het niet aan. Een ander ding is licht rode vlekken op mijn buik en rug die er eerst niet waren. Ik ga dus maandag wederom naar arts voor bovenstaande. Ik denk bijna dat ik allergisch ben echter deze bijwerkingen staan niet op de bijsluiter wel lees ik hier ook duizelig. Het lijkt wel of de duizeligheid meer wordt ipv minder...

14-06-2022 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam