Ervaringen met Brilique

ticagrelor

kleine bloedingen op de huid neusbloedingen gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Hartinfarct (50 meningen)
Angina pectoris (9 meningen)
Hartklachten (5 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

18-02-2020 | Man | 71
Aderverkalking
Kreeg het voorgeschreven na gedotterd te zijn. Soms een beetje ademnood, erger was dat vaak meteen na inname m'n hartslag van 40 - 50, normaal in onze familie, terug liep naar 30 - 35 en ik erg duizelig werd. Dan met gymnastiek de hartslag weer opgang gebracht. Een week na te zijn gedotterd me via 112 terug naar het ziekenhuis laten vervoeren bij een hartlsag van minder d[lees meer...]an 30. Daar div. onderzoeken ondergaan, aan het infuus gelegen en na 8 uur weer terug naar huis gezonden met het advies om vooral al de voorgeschreven pillen te blijven slikken.

06-11-2022 | Man | 72

26-01-2020 | Man | 72
Hartklachten
Meteen na de eerste inname van Brilique kreeg ik acute ernstige ademnood. Ik kon niet meer gewoon ademen. Het was een bijzonder nare benauwdheid. Ik vind deze ademnood een zeer ernstige bijwerking. De cardioloog heeft mijn klacht meteen serieus genomen en heeft het medicijn geschrapt en vervangen door Efient. Ik heb daar geen enkele bijwerking van. Ik kan weer vrijuit[lees meer...] ademen.

06-08-2016 | Man | 72
ticagrelor (90mg)
Werd voorgeschreven na een dotterbehandeling met plaatsing van een stent. Na ruim 4 maanden sterke bloedingen van de prostaat, bloedstolsels in blaas en daardoor verstopte urineweg. Katheters raakten direct verstopt door de slierten bloedstolsel in de urine. Daarnaast al vrij direct na de start spontane neusbloedingen, haast niet te stoppen. Blij dat ik er van af ben, ho[lees meer...]pelijk nooit weer!

12-02-2024 | Man | 73
Angina pectoris

kleine bloedingen op de huid gemakkelijk blauwe plekken krijgen neusbloedingen

Na het plaatsen van stents wegens een hartaanval kreeg ik o.a. Brilique voorgeschreven in een dosis van 2x 90 mg per dag gedurende 1 jaar. Daarna werd de dosis verlaagd naar 2x 60 mg per jaar gedurende 4 jaar. Vervolgens besloot de cardioloog met Brilique te stoppen vanwege eventuele lange termijn effecten. In de periode dat ik Brilique gebruikte, sportte ik zonder enig p[lees meer...]robleem 2x per week redelijk intensief. Na het stoppen met Brilique kreeg ik echter tijdens of vlak na het sporten meerdere malen een hartkramp. Daarom de cardioloog gevraagd om opnieuw Brilique bij gelegenheid te mogen gebruiken. Sindsdien geen hartkrampen meer gehad. Het lijkt erop dat Brilique (bij mij in ieder geval) de zuurstofuitwisseling in de fijne haarvaten (hart en longen) verbetert. Volgens de cardioloog en de huisarts is dit geen bekende werking van Brillique.

18-05-2023 | Vrouw | 74
Hartklachten
Na plaatsing van stent dit advies gebruik van o.a. Brilique. Heel veel klachten en overgestapt op clopidogrel 75. Nu maar afwachten of dit een fijner middel is.

09-08-2016 | Man | 74
Hartinfarct
In november 2015 een licht hartinfarct, veroorzaakt door een stolsel in een bijvat. Door de cardioloog in januari dit middel voorgeschreven gekregen, ik had naar mijn mening geen bijzondere klachten. Was aan het revalideren en dat ging me goed af. Heb in feite weinig voorlichting gekregen over de noodzaak en/of eventuele bijwerkingen.

04-10-2016 | Man | 75
Angina pectoris
Op één augustus een hartinfarct gehad. Daarna volop aan de mediciijnen waaronder Brilique in combinatie met ascal. Eerst alleen maar kortademig, daarna ook blauwe plekken en nu ook spontane bloedingen een in de schouder en een aan het onderbeen. En dat is dus alleen maar het zichtbare. De huisarts probeert het er op te schuiven dat ik mij gestoten moet hebben. Echter als [lees meer...]ik mijn bed uit kom en mijn sokken aan trek heb ik daar de tijd nog niet voor gehad en ook mijn schouder heb ik niet gestoten. Griezelig spul.

01-06-2015 | Vrouw | 75
Hartinfarct
Na het plaatsen vaan een stent op dokters op advies 1 jaar gebruiken ivm dichtslippen

01-02-2021 | Man | 77
Hartinfarct
Vanaf dat ik dit neem geen krachten meer hele dag slapen. Moe en vallen van bloeddrukverlagingniet kunnen eten ook diabetish waardoor suiker ontregeld is door geen eetlust

16-04-2023 | Vrouw | 78
Hartinfarct
Had angina p ,heupoperatie, te weinig bloed,hartinfarct

01-11-2018 | Man | 78
Hartinfarct
Na het plaatsen van een stent kreeg ik Brilique te slikken, maar dat kende ik niet aangezien ik als bloedverdunner steeds Asaflow nam. Dit nieuwe medicament(!) veroorzaakte bij mij een zeer erge ademnood hoewel ik met het maximum aan zuurstof lag. Aangezien het in het ziekenhuis waar ik geholpen was veel te warm was, geen raam open kon, noch airco aanwezig was, vroeg en kr[lees meer...]eeg ik, na in 2 dagen en een nacht geen oog dicht te hebben kunnen doen en bijna geen adem te hebben kunnen halen, mijn overbrenging naar een splinternieuw ziekenhuis in een andere stad dichter bij huis. Hier ging het, dank zij de airco, direct veel beter... tot ik ook hier Brilique te slikken kreeg, waardoor ik weer met een erge ademnood af te rekenen kreeg. Na een paar dagen ging het weer beter en werd ik ontslagen, maar eerst kreeg ik nog een Brilique toegediend, waarop mijn ademnood weer de kop opstak. ik bleef nog een dag langer, maar weigerde verder de Brilique in te nemen zodat ik, met 2 van die pillen in mijn bagage naar huis mocht. Ik was pas thuis, toen er van het ziekenhuis naar mijn huisdokter werd gebeld met de mededeling dat ik beter Clopidogrel kon nemen ipv Brilique. De meegekregen pillen vlogen meteen in de vuilnisbak, een plaats waar ze volgens mij thuishoorden en meteen was mijn ademnood verleden tijd. Hoewel ik in beide ziekenhuizen verplegers onder elkaar bezig hoorde over eventuele nevenwerkingen van Brilique, bleven ze het toch toedienen, hoewel ze mijn ademnood meer dan duidelijk konden merken. Dit spul kan voor sommige mensen wel goede resultaten zonder veel nevenwerkingen opleveren, maar in mijn geval was dat absoluut niet het geval, verre van! Voor mij was Brilique een uiterst gevaarlijk geneesmiddel, zo gevaarlijk dat ik het gewoon 'waardeloze smeerlapperij' durf te noemen. Mijn ademnood was zo erg en zo uitputtend, dat ik, wanneer ik zou moeten kiezen, de pijn van een hartinfarct zou verkiezen boven langzaam te liggen stikken door zo'n verdomde pil, en ik meen het!

27-04-2023 | Man | 80
ticagrelor (90)
Hartinfarct
5 maanden geleden een hartoperatie gehad en twee omleidingen. Heb 6 soorten medicijnen gekregen waarvan Brilique bij zit.

10-05-2020 | Vrouw | 80
Hartinfarct
Ik voel mij slechter na het hartinfarct In 2019 ; ben ernstig vermoeid. ; heb bloedingen in oogleden, neus en zitvlak ; kon 4 dagen niet zitten na een fietstocht.; Zie slechter. Lopen is moeilijk. Fietsen gaat redelijk , maar dan krijg ik bloedingen.

11-01-2022 | Man | 85
Hartinfarct
Mijn vader kreeg een donkere ontlasting en werd steeds snellere moe en bleker van gelaatskleur. Na enkele dagen uiteindelijk ook pijn op borst, zweten, pijn linker arm. Dit als gevolg van te veel bloedverlies via de dunne darm, waardoor zijn HB gehalte gezakt was naar 4,1. Gezien zijn slechte conditie van het hart werd er geen darm onderzoek gedaan en was er verder nik[lees meer...]s mogelijk dan om de zoveel tijd bloed te krijgen. Na weken aantobben en om de anderhalve week bloedtransfusies dan toch zelf aan cardioloog gevraagd of er iets aangepast kon worden aan de bloedverdunners. Helaas kwam de MDL-arts zelf niet op het idee om te overleggen met cardioloog om de bloedverdunners aan te passen. Gezien zijn ervaring en vakgebied toch een grote tekortkoming. Uiteindelijk is hij de brilique gestopt en een ander medicijn gestart waardoor na enkele dagen zijn ontlasting niet meer donker van kleur was en zijn HB weer op peil blijft.