Ervaringen met Brilique

ticagrelor

Bij  HartinfarctX

Angina pectoris (9 meningen)
Hartklachten (5 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

21-03-2024 | Man | 60
Hartinfarct
Na een hartinfarct 2x daags ingenomen. Af en toe wat blauwe plekken, maar verder geen bijwerkingen. Zou na een jaar mogen stoppen, ben op 3/4.

05-01-2024 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Na infarct moest ik meteen hiermee starten, heb het 2 en halve week uitgehouden, wat een akelig middel. Was super kortademig een half uur na inname tot 7 uur na inname, rechtop slapen en nog adem tekort. Kreeg ook hartritmestoornissen, ook na dotteren en stent. Iom cardioloog nu clopidogrel, nergens meer last van. Ik ga dit nooit meer slikken

21-09-2023 | Vrouw | 63
Hartinfarct
3 mnd geleden licht hartinfarct en plaatsing 1 stent. Veel medicatie (preventief) ook brilique tricagrelor 90 mg. Gelijk in ziekenhuis al gezegd dat na inname ik me niet lekker voelde ..ademnood..en niet kunnen slapen en zelfs duizelig op het akelige af ..wat een naar gevoel geven deze pillen bah! Morgen huisarts ik ben er mee gestopt ik had er echt genoeg van ..nu 1 dag[lees meer...] gestopt en voel me al meer mezelf en stukken beter ..ik hoorde dat 3 mnd slikken ook kan aangezien ik de nieuwste stent heb die ook medicatie afgeeft ...maar dit medicijn van astra zenica nooit weer

24-05-2023 | Man | 58
Hartinfarct
Heb ik al in het forum geschreven.

30-04-2023 | Man | 58
Hartinfarct
Voor mijn hartinfarct was ik vanwege hoge bloeddruk al enkele dagen in het ziekenhuis opgenomen. Na ontslag kreeg ik de nacht een hartinfarct. Twee kransslagaders volledig geblokkeerd en de derde voor 70 procent. Werd gedotterd en kreeg vier stents geplaatst. De eerste weken na mijn infarct was ik zeer labiel en emotioneel. Na anderhalve maand kreeg ik het steeds meer bena[lees meer...]uwd. Daardoor kon ik niet veel meer aan. Mijn duizeligheid die ik in de loop van de dag krijg, dat heb ik ook te danken aan de Ticagrelor. Van de week maar vragen of ik mag stoppen. Mijn drie maanden zitten erop. Radboud heeft geconstateerd dat het niets uitmaakt of je drie of twaalf maanden het medicijn slikt.

27-04-2023 | Man | 80
ticagrelor (90)
Hartinfarct
5 maanden geleden een hartoperatie gehad en twee omleidingen. Heb 6 soorten medicijnen gekregen waarvan Brilique bij zit.

16-04-2023 | Vrouw | 78
Hartinfarct
Had angina p ,heupoperatie, te weinig bloed,hartinfarct

06-11-2022 | Man | 72

11-08-2022 | Man | 63
Hartinfarct
Na 2 hartoperaties krijg ik een lichte infart. Er zijn toen stands gezet en heb briliqe gekregen. Nog geen 2 jaar later was 1 stand dicht geklapt. Deze is hersteld maar zou nu langdurig aan brilique blijven. De dosering is na 2 jaar verlaagd van 2 x 90 mg naar 2 x 60 mg. Dit heeft de bijwerkingen niet verminderd. Ik blijf kortademig en moet vaak een extra hap lucht nemen.[lees meer...] Dit voelt heel vervelend. Mijn huisarts dacht eerst aan astma en heeft mij een puffer voorgeschreven , deze had totaal geen effect. Brilique is geen prettig geneesmiddel maar blijkbaar noodzakelijk.

11-01-2022 | Man | 85
Hartinfarct
Mijn vader kreeg een donkere ontlasting en werd steeds snellere moe en bleker van gelaatskleur. Na enkele dagen uiteindelijk ook pijn op borst, zweten, pijn linker arm. Dit als gevolg van te veel bloedverlies via de dunne darm, waardoor zijn HB gehalte gezakt was naar 4,1. Gezien zijn slechte conditie van het hart werd er geen darm onderzoek gedaan en was er verder nik[lees meer...]s mogelijk dan om de zoveel tijd bloed te krijgen. Na weken aantobben en om de anderhalve week bloedtransfusies dan toch zelf aan cardioloog gevraagd of er iets aangepast kon worden aan de bloedverdunners. Helaas kwam de MDL-arts zelf niet op het idee om te overleggen met cardioloog om de bloedverdunners aan te passen. Gezien zijn ervaring en vakgebied toch een grote tekortkoming. Uiteindelijk is hij de brilique gestopt en een ander medicijn gestart waardoor na enkele dagen zijn ontlasting niet meer donker van kleur was en zijn HB weer op peil blijft.

12-12-2021 | Man | 50

03-10-2021 | Man | 65
Hartinfarct
Een halfuur na inname begon de kortademigheid, welke per vlagen telkens terug tot zeer ernstig toe. Na 5 uur werden ze minder frequent en minder ernstig. Het spreek vanzelf dat ik nooit meer producten gaat nemen van AstraSeneca.

18-09-2021 | Man | 70
Hartinfarct
Na plaatsing 2 stens een aantal medicijnen waaronder Brilique . 1e weekend thuis zeer veel last ademhaling onder controle te krijgen vaak tegen hyperventileren aan! Gebeld met cardioloog er mocht een betäblkker gehalveerd worden Na 4 weken nog steeds last, nu is briliqeu vervangen door clopidrogrel . Ademhaling direct goed nergens meer last van.

15-07-2021 | Man | 69
Hartinfarct
Afgezien van geregelde blauwe plekken en soms moeilijk te stelpen bloedinkjes, bijvoorbeeld na het scheren, in het geheel geen bijwerkingen. Conditie en uuthoudingsvermogen zijn er sterk op vooruit gegaan. Binnenkort is het jaar voorbij en zullen we zien wat er gebeurt als ik stop met dit middel.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na mild hartinfarct en 1 stent voor de duur van een jaar voorgeschreven gekregen. Ik dacht geen last van bijwerkingen te hebben op de blauwe plekken na. Nadat ik gestopt was, bleek ik snel veel meer lucht te hebben. Bij inspanning (paardrijden) ging mijn hartslag fors omhoog en had ik het gevoel weinig lucht te hebben. Na stoppen met dit middel blijkt mijn hartslag bij dez[lees meer...]elfde inspanning minder fors omhoog te gaan en heb ik herkenbaar meer lucht. In de praktijk merk ik dit verschil pas na stoppen. Ik had er dus weinig last van. Overigens verdwenen de blauwe plekken binnen 2 weken na stoppen.

26-04-2021 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ik had ernstige bijwerkingen bij dit medicijn, ben iom cardioloog overgestapt op clopidogrel 75 mg. Gaat stukken beter, maar ook veel bijwerkingen van de andere medicijnen, metropolol, mee gestopt inmiddels en heb nu nog perindopril waar ik ook mee ga stoppen.