ticagrelor

Bij  HartinfarctX

Hartklachten (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

15-07-2021 | Man | 69
Hartinfarct
Afgezien van geregelde blauwe plekken en soms moeilijk te stelpen bloedinkjes, bijvoorbeeld na het scheren, in het geheel geen bijwerkingen. Conditie en uuthoudingsvermogen zijn er sterk op vooruit gegaan. Binnenkort is het jaar voorbij en zullen we zien wat er gebeurt als ik stop met dit middel.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na mild hartinfarct en 1 stent voor de duur van een jaar voorgeschreven gekregen. Ik dacht geen last van bijwerkingen te hebben op de blauwe plekken na. Nadat ik gestopt was, bleek ik snel veel meer lucht te hebben. Bij inspanning (paardrijden) ging mijn hartslag fors omhoog en had ik het gevoel weinig lucht te hebben. Na stoppen met dit middel blijkt mijn hartslag bij dez[lees meer...]elfde inspanning minder fors omhoog te gaan en heb ik herkenbaar meer lucht. In de praktijk merk ik dit verschil pas na stoppen. Ik had er dus weinig last van. Overigens verdwenen de blauwe plekken binnen 2 weken na stoppen.

26-04-2021 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ik had ernstige bijwerkingen bij dit medicijn, ben iom cardioloog overgestapt op clopidogrel 75 mg. Gaat stukken beter, maar ook veel bijwerkingen van de andere medicijnen, metropolol, mee gestopt inmiddels en heb nu nog perindopril waar ik ook mee ga stoppen.

01-02-2021 | Man | 77
Hartinfarct
Vanaf dat ik dit neem geen krachten meer hele dag slapen. Moe en vallen van bloeddrukverlagingniet kunnen eten ook diabetish waardoor suiker ontregeld is door geen eetlust

23-10-2020 | Man | 48
Hartinfarct
In eerste instantie brilique 90 mg, 2 maal daags gekregen na het plaatsen van 2 stents. Eerste tijd ging goed, totdat ik een blackout kreeg in de auto, dat ging maar net goed! Naar de huisarts, hyperventilatie. Therapie voor mijn ademhaling gekregen, werkt van korte duur. Een uur tot anderhalf uur na het slikken van brilique begint de ellende, oorsuizen, draaierig, omgedr[lees meer...]aaide maag, stokkende ademhaling, hoofdpijn, gejaagd gevoel met een paniekreactie als gevolg. Nu laat ik een eerdere reactie door mijn vrouw lezen, zij vraagt me of ik die geschreven heb... morgen de cardiovasculair verpleegkundige maar eens raadplegen en kijken of we een vervanger kunnen krijgen, dit is geen leven zo.

14-10-2020 | Man | 59
Hartinfarct
Na hartinfarct, dotteren met 2 stents 5 tal medicijnen voorgeschreven gekregen. 1 ervan was brilique (ticagrelor) 90 mg. Had enorme problemen met in slaap komen. De adem stokte regelmatig en kreeg paniekaanvallen. Als eerste werd aangegeven dat dit hyperventilatie betrof; Het is ook niet niks wat u heeft meegemaakt. Moest ademhalingsoefeningen gaan doen. Dat hielp zolang a[lees meer...]ls ik daar mee bezig was. Normaal dient gewone ademhaling weer terug te komen na een tijdje. Bij mij kwam dat niet. Na een aantal nachten niet kunnen slapen (of af en toe een kwartiertje vanwege de enorme vermoeidheid) heb ik een verpleegkundige specialist geraadpleegd. Zij kon vertellen dat brilique soms hyperventilatie als bijwerking heeft. Zij heeft direct een andere bloedverdunner voorgeschreven (clopidogrel 75mg 1x per dag). De problemen met de hyperventilatie zijn direct verdwenen.....wat heerlijk om weer gewoon te slapen en te ademen.

21-08-2020 | Man | 70
Hartinfarct
na de 2e keer geholpen aan dichtgeslibte kransslagader.krijg ik ook brilique voorgeschreven 2 x daags en dat een jaar lang. maar soms benauwd met adem halen,cardioog zei me dat het ook op de longen werkt.

10-05-2020 | Vrouw | 80
Hartinfarct
Ik voel mij slechter na het hartinfarct In 2019 ; ben ernstig vermoeid. ; heb bloedingen in oogleden, neus en zitvlak ; kon 4 dagen niet zitten na een fietstocht.; Zie slechter. Lopen is moeilijk. Fietsen gaat redelijk , maar dan krijg ik bloedingen.

25-12-2019 | Man | 59
Hartinfarct
Door de Brilique in combinatie met acetylsalicylzuur 80, kreeg ik heel snel blauwe plekken, en een speldenpunt gaatje in je vinger, bleef maar bloeden, tot dat de 12 maanden voor bij waren, en ik alleen nog de acetylsalicylzuur gebruikte, had ik geen last meer van blauwplakken en ook het gemakkelijk blijven bloeden was weg. Toen ik de eerste 2 maanden de Brilique ingeno[lees meer...]men had, kreeg ik OOK een Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten Ik heb vermoedelijk aan het gebruik van Brilique prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) overgehouden. Het enigste wat ik er tegen kon doen was aan het FodMap dieet beginnen, en dat werkte gelukkig prima, maar ik moet me daar dan wel strikt aan houden. Bij nacontrole via katheterisatie, bleek dat de Brilique zijn werking wel goed had gedaan, na een jaar waren de stents nog mooi open.

15-10-2019 | Man | 68
Hartinfarct
Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!

01-09-2019 | Man | 52
Hartinfarct
Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet

27-04-2019 | Man | 51
Hartinfarct
Voel me slechter nu en vermoeider dan voor mijn hartinfarct. Na enige informatie op deze site me er bewust en erkend van mijn gewaarwording van de bijwerkingen.

01-11-2018 | Man | 78
Hartinfarct
Na het plaatsen van een stent kreeg ik Brilique te slikken, maar dat kende ik niet aangezien ik als bloedverdunner steeds Asaflow nam. Dit nieuwe medicament(!) veroorzaakte bij mij een zeer erge ademnood hoewel ik met het maximum aan zuurstof lag. Aangezien het in het ziekenhuis waar ik geholpen was veel te warm was, geen raam open kon, noch airco aanwezig was, vroeg en kr[lees meer...]eeg ik, na in 2 dagen en een nacht geen oog dicht te hebben kunnen doen en bijna geen adem te hebben kunnen halen, mijn overbrenging naar een splinternieuw ziekenhuis in een andere stad dichter bij huis. Hier ging het, dank zij de airco, direct veel beter... tot ik ook hier Brilique te slikken kreeg, waardoor ik weer met een erge ademnood af te rekenen kreeg. Na een paar dagen ging het weer beter en werd ik ontslagen, maar eerst kreeg ik nog een Brilique toegediend, waarop mijn ademnood weer de kop opstak. ik bleef nog een dag langer, maar weigerde verder de Brilique in te nemen zodat ik, met 2 van die pillen in mijn bagage naar huis mocht. Ik was pas thuis, toen er van het ziekenhuis naar mijn huisdokter werd gebeld met de mededeling dat ik beter Clopidogrel kon nemen ipv Brilique. De meegekregen pillen vlogen meteen in de vuilnisbak, een plaats waar ze volgens mij thuishoorden en meteen was mijn ademnood verleden tijd. Hoewel ik in beide ziekenhuizen verplegers onder elkaar bezig hoorde over eventuele nevenwerkingen van Brilique, bleven ze het toch toedienen, hoewel ze mijn ademnood meer dan duidelijk konden merken. Dit spul kan voor sommige mensen wel goede resultaten zonder veel nevenwerkingen opleveren, maar in mijn geval was dat absoluut niet het geval, verre van! Voor mij was Brilique een uiterst gevaarlijk geneesmiddel, zo gevaarlijk dat ik het gewoon 'waardeloze smeerlapperij' durf te noemen. Mijn ademnood was zo erg en zo uitputtend, dat ik, wanneer ik zou moeten kiezen, de pijn van een hartinfarct zou verkiezen boven langzaam te liggen stikken door zo'n verdomde pil, en ik meen het!

01-08-2018 | Man | 63

10-07-2018 | Man | 63
Hartinfarct
ik kreeg een pakket aan medicijnen, waaronder brilique. in combinatie met Atorvastatine en Metoprolol enige tot matige spierpijn. na overleg met apotheker en specialist andere medicijnen. deze combinatie veroorzaakt jicht!!

26-06-2018 | Vrouw | 68
Hartinfarct
Kreeg een klein hartinfarct en moest bypassoperatie ondergaan. Brilique twee maal daags. Daarnaast ascal (Bloedverdunner) nemix, (maagbeschermend)Crestor ( cholesterolverlager)Lisinopril, (Bloeddrukverlager). MEtropolol (hartslag laag houden). MEt zoveel pillen is het moeilijk te achterhalen welke bijwerking waarvan komt. Met de cholesterolverlager ben ik op grond van al[lees meer...]les wat ik daarover heb gelezen, thuis gekomen, direct gestopt. Opvallendste bijwerking was enorme traagheid en kortademigheid. Traagheid kwam van de MEtropolol, had een hartslag van 40 en moest halveren en stoppen in afbouw. Kortademigheid kwam Vlg mij van de Brilique, daar had ik in het ziekenhuis ook erg last van. Na overleg huisarts en specialist nu over clopidogrel, had Plavix gevraagd, maar dat vindt de zorgverzekeraar te duur ( stuitend) en weg is de kortademigheid!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum