clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

01-10-2019 | Vrouw | 73
Aderverkalking
Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,

26-05-2019 | Vrouw | 73
Herseninfarct
ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g

12-05-2019 | Man | 63
Hartinfarct
Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .

27-04-2019 | Man | 72

26-04-2019 | Man | 48
TIA
Ik heb dermatomyositis , door prednison gebruik kreeg ik ook glaucoom aan mijn rechter oog, begin december 2018 werd ik wakken en zag met rechts niet meer. Bijwerking van de timolol dus ff googelen, kon niets vinden, en na een kwartier zag ik wel weer dus ach moest toch over 2 weken naar de oog specialist. Die stuurde me dadelijk door naar de neuroloog, kreeg een echo [lees meer...]van de vaten, linker halsslagader zit enige verkalking dus conclusie je hebt een propje gehad. Nu mag ik dus ook nog clopidogrel slikken, andere maagbeschermers en cholesterol verlagers terwijl dat goed is, nee ben dr niet blij mee, maar wat moet je anders, ik moest in januari al beginnen met inname maar ik wou niet, totdat ik weer klachten kreeg, duizelig pijn in me been, pij aan net oog en slecht zicht, tja dan heb je geen keus, dus nu slik ik het wel, voel me niet helemaal lekker, zere benen, moe, lusteloos, maar goed dat kan ook de dermatomyositis zijn, we wachten af het zal vanzelf wel beter worden

31-07-2018 | Vrouw | 54
TIA
Ervaring ,tja zal ze moeten nemen zit niet te wachten op nog een tia. 4 gehad vanaf start geen meer gehad..

16-07-2018 | Vrouw | 58
TIA
gebruik dit pas kort ..vind de bijwerkingen meevallen maar wel vervelend

26-06-2018 | Vrouw | 68
Hartinfarct

10-04-2018 | Man | 57

03-03-2018 | Man | 67
Aderverkalking
Kreeg het in het ziekenhuis na 9 jaar Asasantin na een herseninfarct ter vervanging. 1 x per dag in plaats van 2 x. Kreeg het voorgeschreven na het dotteren van mijn rechterbeen. Het andere ben ik al kwijt. Op mijn leeftijd is het gewoon afwachten.

06-02-2018 | Man | 72
Bloedverdunnen
Gebruikte ooit Ascal, maar nieuwe neuroloog wilde een effectiever middel geven. de neusbloedingen zijn het vervelendste. in Re neusgat is door de kno arts een adertje dichtgebrand 1 jaar later is in Li neusgat "iets" aangestipt met een of ander spul. Maar dat heeft niet geholpen. Ben bang dat Li ook een adertje moet worden dichtgebrand.

28-11-2017 | Vrouw | 72
Herseninfarct
Erontstond tijdens snijwerkzaamheden in de keuken een lichtflits in mijn voorhoofd als bij onweer. Tegelijkertijd had ik geen controle over mijn re-arm en re-been. Ik was alleen thuis (heb notabene 11 jaar op een spoedeisende hulp in het secretariaat gewerkt, veel gezien en gehoord), wat doe ik, ik kijk wel even op internet, daar stond het gaat ook wel eens over. En h[lees meer...]et ging over en ik ging gewoon door met mijn sausje maken. Twee uur later kwam het in alle hevigheid terug, mijn man gebeld en ik was gelukkig op tijd op de seh. Het zat in de kleine hersenen, dat zagen de artsen aan mijn bewegingen. 1 week z.huis en 3 weken rev.centrum R.R.R. en daarna gelukkig weer naar huis. Heb nog wel wat restverschijnselen, zoals opeens iets niet meer weten of opeens extreem moe. Loop niet meer met een rollator, kan gelukkig ook weer schrijven!

17-10-2016 | Man | 66

23-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Ik moet het helaas slikken om een evt. volgende beroerte te voorkomen. Ik heb geen bijwerkingen alleen maagzuur, maar dat had ik ook voor die tijd al. Daarvoor gebruik ik dus Pantoprazol. Liever zou ik iets natuurlijks willen hebben maar ja of dat er is....?

15-12-2021 | Vrouw | 70
Bloedverdunnen
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum