clopidogrel

Bij  BeroerteX

Aderverkalking (5 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

01-08-2021 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik heb mijn beroerte 1,5 jaar geleden op 67 jarige leeftijd meegemaakt en mijn hele leven nooit geen tabletten geslikt ofwel heel weinig alleen in erge noodsituaties , daardoor is me het slikken van de huidige medicijnen erg zwaar gevallen en ik moet heel duidelijk zeggen dat er verdere problemen bijgekomen ipv verminderd. Door de vele bijwerking van clopidogel heb ik er e[lees meer...]norme spierpijn bij gekregen waardoor me het lopen zwaar valt en ik zwaar overweeg of ik voortaan niet al deze troep uit mijn lichaam laat, want ik kan dit geen verbetering noemen maar wel verslechtering ... Jammer dat in deze huidige tijd de meeste dokters alleen maar over chemische middelen kunnen met té veel bijwerkingen kunnen praten ipv over natuurlijke werkzame middelen en zónder bijwerkingen ... Dan moet ik me helaas aansluiten bij dat bericht van 21-11-2020 van die meneer van 46 jaar : ,, Liever een korter leven dan geen leven..."

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

22-10-2020 | Vrouw | 81
TIA
Na vermoedelijke TIA Clopidogrel voorgeschreven gekregen, een week later ook simvastatine en perindopril. Door barstend koppijn gestopt met simva, vervangen door atorvastatine, daarna doofgevoel in eerst hele rechterkant, later teruggetrokken tot hand (twee vingers) en voet. Als pianist bijna niet te verdragen! Zowel atorvastatine als clopidogrel kan deze bijwerking geve[lees meer...]n. Ik ben (op eigen houtje) gestopt met alle medicatie, neem nu rodegist-rijst met Q10 en Gingko Biloba. Hoop hiermee de bijwerkingen weg te werken.

29-08-2020 | Vrouw | 63
Herseninfarct
Veel last van de medicatie clopidogrel, 4 maanden er mee bezig, pas 2 dagen gestopt om te kijken of het inderdaad aan de clopidogrel lag , en ja de oorsuizing ging weg , ook de duizeligheid. Contact op genomen met de arts , word hier nog over terug gebeld.

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

09-07-2020 | Vrouw | 45

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

08-05-2020 | Vrouw | 60
CVA (cerebrovasculair accident)
Kreeg clopidogrel in plaats van Persantin 200 en acetylsalisylzuur. In maart 2019. Na ca 6 weken begonnen de eerste klachten van misselijkheid, overgeven . Da resulteerde in een maagslijmvliesontsteking en een ontsteking van de pancreas. Bij bloedcontrôle bleek suikerwaarde verhoogd te zijn, dus Metformine erbij. Daarna nog veel zieker. Heb in oktober 2019 aangegeven die C[lees meer...]lopidogrel niet meer te willen slikken en terug te willen naar de Persantin. Heb zelf contact opgenomen met de fabrikant Boehringer Ingelheim en die verklaarde, dat Persantin 150 gewoon geleverd kon worden. Meteen gestopt met die Clopidogrel (puur vergif) en overgegaan op de Persantin 150 2x daags + acetylsalisylzeer 1x daags. In november ook Metformine voor te hoge suikerwaarden laten staan. Nu na half jaar eindelijk iets beter, maar de maag blijft erg gevoelig, die heeft veel te lijden gehad van die Clopidogrel.

12-04-2020 | Man | 56
TIA
Ik weet niet wat jij voor arts heb, maar als ik een medicijn niet kan verdragen krijg ik een ander. Zo niet stop ik er mee, maar zo ver is het nog nooit gekomen. We proberen zo lang tot ik een medicijn heb dat ik kan verdragen

04-12-2019 | Man | 76
TIA
Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum