Ervaringen met Clopidogrel

Hartinfarct (20 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

07-09-2019 | Vrouw | 69
clopidogrel (75mg)
Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi

03-09-2019 | Man | 57
clopidogrel (75mg)
Na stentplaatsing, eerst ticagrelor voorgeschreven gekregen. Hiervan verschrikkelijke bijwerkingen ondervonden. Na overleg met de cardioloog overgestapt op clopidogrel (grepid), 75 mg. Na dit nu 6 weken gebruikt te hebben, wederom heel vervelende bijwerkingen; hoofdpijn, duizeligheid, veel lucht in maag en darmen / opgeblazen gevoel, hartkloppingen, wazig zien, tintelingen[lees meer...] in vingers, ademhalingsstoornissen. Voor mij staat het vast dat ik ga stoppen met deze medicatie. Dan maar meer risico op een nieuw infarct. Deze medicatie is voor mij invaliderend.

18-08-2019 | Vrouw | 59
TIA
Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .

14-05-2019 | Man | 74
clopidogrel (75mg)
de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.

03-05-2019 | Vrouw | 49
TIA
Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!

02-05-2019 | Vrouw | 76
Herseninfarct
ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!

28-01-2019 | Vrouw | 49
Hartklachten
eerste gebruik sandoz gedurende 5 jaar geen problemen. 2 jaar geen gebruik en nu weer gestart met sandoz. nu veel problemen. extreme misselijkheid, braken, diaree, braken en opblazen.

28-01-2019 | Vrouw | 49
Hartklachten
voor tweede keer gestart met dit middel. eerste episode van ruim 5 jaar gaf weinig klachten. 2 jaar gestopt en nu herstart. heb het 10 dagen volgehouden. mijn buik blies op als een voetbal. veel pijn, misselijk en braken. niet te doen.

15-12-2018 | Man | 64
clopidogrel (75mg)
Na het plotseling (tijdelijk) uitvallen van het gezicht van het rechter oog concludeerde de neuroloog dat er sprake was geweest van een amaurosis fugax. Ondanks het feit dat al mijn bloedwaarden ruim binnen de geldende norm vielen, kreeg ik simvastatine en clopidogrel voorgeschreven. Op het moment van de evaluatie waren er geen bijwerkingen. Maar van de ene dag op de ander[lees meer...]e was er sprake van ernstige pijn, vnl. in linker bil en -been. Slapen ging slechts met slaapmiddelen. Vooral 's-morgens vroeg waren de pijnklachten zeer ernstig. Eerst gestopt met simvastatine. Dat leverde een verbetering op maar geen oplossing. Nu bleef de pijn zeuren en ik zakte soms door mijn been. Nu stop ik eigener beweging ook met Clopidogrel. Waar het ook goed voor is: mijn lichaam wil dit niet. Zoveel is duidelijk. Na het weekend zal ik nog wel even nagaan of de huisarts akkoord gaat. Voor het stoppen met simvastatine kreeg ik zijn steun.

20-11-2018 | Vrouw | 59
Bloedstolsels
Clopidogrel moet voorkomen dat er weer een bloedstolsel komt. Ik kan de effectiviteit dus niet aangeven. Wel behoorlijke bloedingsproblemen. Zo bloedt de operatiewond na 3 weken nog steeds en is er een baarmoederbloeding, waar ik nog nader onderzoek naar krijg.

15-10-2018 | Man | 66
Hartinfarct
Na (bloedstolsel) duizeligheid opgenomen op hardbewaking. Ik was een stevige roker met behoorlijk vaak stress en 185/90-165/85 bloeddruk. verhoogd cholesterol Ik ben gestopt met roken bloeddruk nu 150 / 75 Na 4 bloedtesten komt naar voren dat er toch waarschijnlijk een stolsel in het bloed heeft gezeten.? Een katheterisatie laat geen vernauwingen / verstoppingen zien[lees meer...]. Na week opname/verpleging / bewaking weer naar huis. Hartrevalidatie gedurende 8 weken (vermoeid bij inspanning) Medijnen: Metoprolosucc 50mg 1x Acetylsal card dsp 80mg 1x Clopidogrel 75 mg 1x Pantoprazol 40 mg 1x Blijkt veel bijwerkingen te hebben. Vooral spierpijn-gewrichtspijn, vermoeidheid, slecht slapen, vieze smaak in mond, lusteloosheid, ... Ook Brillique (clopidogrel) gehad. Ook veel bijwerkingen Gestopt met Clopidogrel gedurende enkele weken , bijwerkingen verdwenen ! Voelde mij veel beter en vooral actiever. Mag van de cardioloog echter niet stoppen (gevaar voor stolsels in bloed) Alternatief Plavix , Ascal,Duplavin,Grepid,Iscover zijn middelen als clopidogrel met waarschijnlijk de zelfde bijwerkingen. Met betere voeding en meer sport / bewegen hoop ik van de medicijnen af te komen. Ik ben bang niet meer van de bloedverdunners af te komen . Voorkomen is beter dan genezen>!!

04-09-2018 | Vrouw | 59
clopidogrel (300mg)
Hoog cholesterol
Had een erfelijk te hoog cholestrol. Dit is inderdaad gedaald. Kon alleen niet meer slapen ondanks gigantische vermoeidheid, werd hierdoor vreselijk depressief. Vaak krampen in been en voet. In overleg edoch geheel mijn eigen keuze er mee gestopt. Liever ongezond uiteindelijk sterven dan mij voor de rest van mijn leven mij zo ellendig voelen en geen fut te hebben om uberha[lees meer...]upt te leven, dan gezond te sterven.

13-07-2018 | Vrouw | 44
Hartinfarct
In Mei 2017 werd gebracht naar het zieken huis met pijn in mijn borst, ziekenhuis hebben veel gezegd maar het conclusive was een hartinfarct, geen testen of medicatie geven in het ziekenhuis tot ik wil thuisgaan 8 uur later. Ik heft Clopidogerel 75mg. Bisoprolol 1.25mg, Aspirin 100mg en Atorvastatin 80mg gekregen geen uitleg, geen testen, en nu ook geen thrombose dienst of[lees meer...] controles alleen blijven het medicatie gebruiken met allerlei bijwerkingen dat dagelijks dingen kunnen niet meer.

02-03-2018 | Man | 63
TIA
Na een jaar gebruik veel blauwe plekken, na twee jaar heftige, niet te stoppen neusbloeding die enkel door een zeer pijnlijke tamponnade gestelpt kon worden. Regelmatig bloedende aambeien. Gestopt met dosering, overgestapt op half tabletje, overleg met huisarts. Nog steeds bloedende aambeien, fikse neusbloedingen en andere flinke bloedingen bij minimaal letsel. Nu sinds 4 [lees meer...]weken op eigen initiatief geheel gestopt en geen klachten meer.

03-12-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Omdat ik 3 maanden geleden een hartinfarct heb gehad en een stent heb gekregen werd eerst Brilique voorgeschreven. Ik had al het vermoeden dat dit, samen met de anti-depressiva, geen goede combinatie was omdat ik steeds emotioneler en depressiever werd. De cardioloog heeft toen clopidagrel voorgeschreven maar helaas heeft dit dezelfde bijwerking voor mij. Stoppen met de an[lees meer...]ti-depressiva (amitryptiline) die ik al jaren gebruik, is geen optie. Ik ben nu op zoek naar medicijnen die geen invloed hebben op amitryptiline. Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord op.

15-10-2017 | Vrouw | 62
Beroerte
Na mijn TIA in 2014 heb ik van de neuroloog 1x Carbasalaatcalcium 100mg en 2x Dipyridamol 200mg en Nifedipine 1x 30mg per dag moeten slikken. Nadat ik de vreselijke spierkrampen bleef houden zijn we in juli dit jaar overgestapt op Clopidogrel 1x 75mg. Ontevreden omdat ik veel buikklachten heb. Verlies van ontlasting en vocht.