clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

04-09-2018 | Vrouw | 59
clopidogrel (300mg)
Hoog cholesterol
Had een erfelijk te hoog cholestrol. Dit is inderdaad gedaald. Kon alleen niet meer slapen ondanks gigantische vermoeidheid, werd hierdoor vreselijk depressief. Vaak krampen in been en voet. In overleg edoch geheel mijn eigen keuze er mee gestopt. Liever ongezond uiteindelijk sterven dan mij voor de rest van mijn leven mij zo ellendig voelen en geen fut te hebben om uberha[lees meer...]upt te leven, dan gezond te sterven.

13-07-2018 | Vrouw | 44
Hartinfarct
In Mei 2017 werd gebracht naar het zieken huis met pijn in mijn borst, ziekenhuis hebben veel gezegd maar het conclusive was een hartinfarct, geen testen of medicatie geven in het ziekenhuis tot ik wil thuisgaan 8 uur later. Ik heft Clopidogerel 75mg. Bisoprolol 1.25mg, Aspirin 100mg en Atorvastatin 80mg gekregen geen uitleg, geen testen, en nu ook geen thrombose dienst of[lees meer...] controles alleen blijven het medicatie gebruiken met allerlei bijwerkingen dat dagelijks dingen kunnen niet meer.

02-03-2018 | Man | 63
TIA
Na een jaar gebruik veel blauwe plekken, na twee jaar heftige, niet te stoppen neusbloeding die enkel door een zeer pijnlijke tamponnade gestelpt kon worden. Regelmatig bloedende aambeien. Gestopt met dosering, overgestapt op half tabletje, overleg met huisarts. Nog steeds bloedende aambeien, fikse neusbloedingen en andere flinke bloedingen bij minimaal letsel. Nu sinds 4 [lees meer...]weken op eigen initiatief geheel gestopt en geen klachten meer.

03-12-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Omdat ik 3 maanden geleden een hartinfarct heb gehad en een stent heb gekregen werd eerst Brilique voorgeschreven. Ik had al het vermoeden dat dit, samen met de anti-depressiva, geen goede combinatie was omdat ik steeds emotioneler en depressiever werd. De cardioloog heeft toen clopidagrel voorgeschreven maar helaas heeft dit dezelfde bijwerking voor mij. Stoppen met de an[lees meer...]ti-depressiva (amitryptiline) die ik al jaren gebruik, is geen optie. Ik ben nu op zoek naar medicijnen die geen invloed hebben op amitryptiline. Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord op.

15-10-2017 | Vrouw | 62
Beroerte
Na mijn TIA in 2014 heb ik van de neuroloog 1x Carbasalaatcalcium 100mg en 2x Dipyridamol 200mg en Nifedipine 1x 30mg per dag moeten slikken. Nadat ik de vreselijke spierkrampen bleef houden zijn we in juli dit jaar overgestapt op Clopidogrel 1x 75mg. Ontevreden omdat ik veel buikklachten heb. Verlies van ontlasting en vocht.

11-09-2017 | Man | 79
Hartklachten
Overstap van acelicylzuur met maagbeschermend naar clopidogrel.

16-04-2017 | Man | 70
Hartklachten
Er is een stent geplaatst en daarna moet ik een jaar dit medicijn gebruiken. Alle spieren doen zeer en slaap daardoor slecht. Wat voor medicijn is beter bijv plavix. Graag info.

15-01-2017 | Vrouw | 68
Beroerte
Na gebleken ernstige overgevoeligheid voor clopidogrel( weet niet welk ingredient) overgestapt op Persantin op advies huisarts en neuroloog, tot volle tevredenheid zonder enig probleem of bijwerking. Helaas wordt persantin niet meer door zorgverzekeraars vergoed, apotheker geeft nu dipyridamol als plaatsvervanger. Geen idee of hier ingredienten zoas bij clopid[lees meer...]ogrel inzitten. Moet het eerst proberen en ondervinden. Vind het erg vreemd dat zorgverzekeraars bepalen dat onontbeerlijke medicijnen zomaar verdwijnen ( kosten?) zonder aangegeven reden en worden vervangen door iets wat erop lijkt.

27-12-2016 | Man | 46
Beroerte
febr. 2016 een 'vermoedelijke' TIA gekregen. Kwamen tot de ontdekking dat ik ook een gaatje tussen de Boezemkamers had zitten. Kreeg Clopidogrel & Simvastatine voorgeschreven. Veel last van de bijwerkingen en na enige maanden acuut gestopt met inname. Klachten werden al snel minder. Sinds vorige maand toch maar weer begonnen met de Clopidogrel omdat ik me wat minder gi[lees meer...]ng voelen... na 1 dag al kwamen vermoeidheid en last in onderrug weer opzetten. Dit 2 weken vol gehouden, werd niet minder, tot medicijnen op waren. Kon 2 dingen doen... nieuwe halen of stoppen. Stoppen dus. Komende week dit eventjes fijn voorleggen bij de huisarts. Slik nu nog alleen Pantoprazol 40mg vanwege een ontsteking in slokdarm.

02-07-2016 | Vrouw | 64
Atherosclerose
Na een lichte TIA te hebben gehad kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Niet alleen werd ik hier zo moe van dat ik de hele dag wel kon slapen, maar kreeg ik ook ernstige gespleten nagels en wel dusdanig dat mijn vingertoppen erg pijnlijk werden. ( Op dat moment begreep ik ook waarom mijn man die hetzelfde medicijn nog steeds gebruikt en ook deze bijwerkingen heeft, zij he[lees meer...]t in mindere mate, steeds met een nagelvijl in de weer is) Ik gebruik nu 1x dgs. Carbasalaatcalcium en 2x dgs. Persantin . Wel iets lastiger qua inname maar ben niet zo moe meer en mijn nagels hebben zich nu al bijna hersteld.

07-06-2016 | Vrouw | 70
Aneurysma
Slapeloze nachten door de spierpijnen in de benen. Ovegschakeld op Plavix en totaal geen bijwerkingen meer!

22-03-2016 | Man | 76
Hartinfarct
voor ik met dit medicijn begon, had ik nergens last van, het werkte goed en zo goed als geen bijwerkingen. In 2016 werd bij mij longkanker geconstateerd en na thuiskomst van de operatie kreeg ik geen Plavix meer maar Clopidogrel. Zeer veel bijwerkingen o.a. maagpijn (3 maagzweren gehad) hoofdpijn, kortom werd alsmaar beroerder. de longarts schreef opnieuw Plavix voor, met [lees meer...]een rode stempel dat er geen vervangend middel mocht worden verstrekt. kreeg ze niet van de apotheek telkens weer die Clopidogrel waar ik zo ziek van word. We zijn nu alle kanalen aan het bewandelen van zorgverzekeraar, minister en bezwaarcommissie.

22-02-2016 | Vrouw | 66
Aderverkalking

15-12-2021 | Vrouw | 70
Bloedverdunnen
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

25-09-2020 | Man | 69