clopidogrel

Bij  BeroerteX

Aderverkalking (5 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

12-04-2020 | Man | 56
TIA
Ik weet niet wat jij voor arts heb, maar als ik een medicijn niet kan verdragen krijg ik een ander. Zo niet stop ik er mee, maar zo ver is het nog nooit gekomen. We proberen zo lang tot ik een medicijn heb dat ik kan verdragen

04-12-2019 | Man | 76
TIA
Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?

26-05-2019 | Vrouw | 73
Herseninfarct
ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

30-09-2019 | Vrouw | 63
CVA (cerebrovasculair accident)
20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij

03-08-2019 | Man | 71
ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80