clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

04-09-2020 | Man | 91
clopidogrel (75mg)
Ik heb het ontvangen als bloedverdunner na een herseninfarct met alle bijwerkingen op de koop toe. Er is toch echt wel wat beters te krijgen. Ik geloof ook niet dat het een echte bloedverdunner is

28-08-2019 | Man | 84
Hartinfarct
15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.

13-08-2019 | Man | 84
Aneurysma
Op 25 september 2018 is bij mij een ingreep gedaan aan mijn aorta.De operatie is zeer goed verlopen.Hierna kreeg ik te horen dat ik bloedverdunners en Simvastatine moet gebruiken. Mijn hele leven heb ik gelukkig nog nooit medicijnen hoeven te gebruiken.Nu door het innemen van bloedverdunners heb ik zodra ik mij stoot blauwe plekken op mijn armen.Na ruim 2 weken verdwijn[lees meer...]en ze gelukkig weer.

22-10-2020 | Vrouw | 81
TIA
Na vermoedelijke TIA Clopidogrel voorgeschreven gekregen, een week later ook simvastatine en perindopril. Door barstend koppijn gestopt met simva, vervangen door atorvastatine, daarna doofgevoel in eerst hele rechterkant, later teruggetrokken tot hand (twee vingers) en voet. Als pianist bijna niet te verdragen! Zowel atorvastatine als clopidogrel kan deze bijwerking geve[lees meer...]n. Ik ben (op eigen houtje) gestopt met alle medicatie, neem nu rodegist-rijst met Q10 en Gingko Biloba. Hoop hiermee de bijwerkingen weg te werken.

14-07-2020 | Man | 81
Trombose
Ik zou willen weten iets over welke eventuele bijwerkingen ?

24-05-2019 | Vrouw | 81
Herseninfarct
2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????

28-03-2022 | Vrouw | 80
Bloedverdunnen
Het is zó erg met deze bijwerkingen dat ik nauwelijks meer functioneer. Met deze ervaringen bij het opstaan in de morgen behoorlijke huilbuien. Medicijnvrij geweest maar na mijn lichte Tia zit ik hier aan vast dus moet het blijven gebruiken helaas...

23-06-2018 | Man | 80
Aneurysma
na een akute aneurysma esomeprazol en cabasalaat voorgeschreven gekregen. hiervan weinig problemen alleen geen goed gevoel over de esomeprasol vanwege de vele waar- schuwingen voor ouderen. in overleg met de specialist beide geneesmiddelen nu vervangen door clopidogrel. ik gebruik ook panzytrat na een alvleesklieroperatie. en tamsulosine voor de prostaat. ik moet e[lees meer...]ffectiviteit invullen, maar dat is mij onbekend.

01-03-2022 | Man | 79
clopidogrel (75mg)
Na een TIA, clopidogrel; eerst Mylan, toen Aurobindo, toen Grepid, toen Accord en nu Zentiva. Ontzettend veel bijwerkingen in de vorm van zeer hinderlijke gasvorming en borrelen in de darmen bij dit merk. Lactose-intolerantie. Darmonderzoek levert niets op.Huisarts schrijft ander merk voor apotheek weigert vanwege onvoldoende medische noodzaak en verwijst naar Verzekering [lees meer...]die weer naar apotheek verwijst. En zo is de cirkel rond en wijzigt er niets.

19-04-2018 | Man | 79
Hartklep aandoening
Van clopidogrel heb ik geen noemenswaardige nadelen van ondervonden. Ook niet van Lixiana. Alleen het grote verschil in kosten vind ik een erg groot nadeel.

11-09-2017 | Man | 79
Hartklachten
Overstap van acelicylzuur met maagbeschermend naar clopidogrel.

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

25-05-2020 | Man | 76
Angina pectoris
na dotterbehandeling van de kransslagader van het hart rond 2000, preventief. geringe bijwerking lichte huiduitslag.

04-12-2019 | Man | 76
TIA
Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?

02-05-2019 | Vrouw | 76
Herseninfarct
ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!

22-03-2016 | Man | 76
Hartinfarct
voor ik met dit medicijn begon, had ik nergens last van, het werkte goed en zo goed als geen bijwerkingen. In 2016 werd bij mij longkanker geconstateerd en na thuiskomst van de operatie kreeg ik geen Plavix meer maar Clopidogrel. Zeer veel bijwerkingen o.a. maagpijn (3 maagzweren gehad) hoofdpijn, kortom werd alsmaar beroerder. de longarts schreef opnieuw Plavix voor, met [lees meer...]een rode stempel dat er geen vervangend middel mocht worden verstrekt. kreeg ze niet van de apotheek telkens weer die Clopidogrel waar ik zo ziek van word. We zijn nu alle kanalen aan het bewandelen van zorgverzekeraar, minister en bezwaarcommissie.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum