clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

03-05-2019 | Vrouw | 49
TIA
Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!

28-01-2019 | Vrouw | 49
Hartklachten
eerste gebruik sandoz gedurende 5 jaar geen problemen. 2 jaar geen gebruik en nu weer gestart met sandoz. nu veel problemen. extreme misselijkheid, braken, diaree, braken en opblazen.

28-01-2019 | Vrouw | 49
Hartklachten
voor tweede keer gestart met dit middel. eerste episode van ruim 5 jaar gaf weinig klachten. 2 jaar gestopt en nu herstart. heb het 10 dagen volgehouden. mijn buik blies op als een voetbal. veel pijn, misselijk en braken. niet te doen.

03-12-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Omdat ik 3 maanden geleden een hartinfarct heb gehad en een stent heb gekregen werd eerst Brilique voorgeschreven. Ik had al het vermoeden dat dit, samen met de anti-depressiva, geen goede combinatie was omdat ik steeds emotioneler en depressiever werd. De cardioloog heeft toen clopidagrel voorgeschreven maar helaas heeft dit dezelfde bijwerking voor mij. Stoppen met de an[lees meer...]ti-depressiva (amitryptiline) die ik al jaren gebruik, is geen optie. Ik ben nu op zoek naar medicijnen die geen invloed hebben op amitryptiline. Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord op.

03-07-2020 | Vrouw | 48
Hartfalen

26-04-2019 | Man | 48
TIA
Ik heb dermatomyositis , door prednison gebruik kreeg ik ook glaucoom aan mijn rechter oog, begin december 2018 werd ik wakken en zag met rechts niet meer. Bijwerking van de timolol dus ff googelen, kon niets vinden, en na een kwartier zag ik wel weer dus ach moest toch over 2 weken naar de oog specialist. Die stuurde me dadelijk door naar de neuroloog, kreeg een echo [lees meer...]van de vaten, linker halsslagader zit enige verkalking dus conclusie je hebt een propje gehad. Nu mag ik dus ook nog clopidogrel slikken, andere maagbeschermers en cholesterol verlagers terwijl dat goed is, nee ben dr niet blij mee, maar wat moet je anders, ik moest in januari al beginnen met inname maar ik wou niet, totdat ik weer klachten kreeg, duizelig pijn in me been, pij aan net oog en slecht zicht, tja dan heb je geen keus, dus nu slik ik het wel, voel me niet helemaal lekker, zere benen, moe, lusteloos, maar goed dat kan ook de dermatomyositis zijn, we wachten af het zal vanzelf wel beter worden

24-04-2019 | Vrouw | 48
Herseninfarct
Slikte na mijn herseninfarct jaren Persantin en Acetylsalicylzuur. Ging prima maar door leveringsproblemen van de Persantin moest ik overstappen op Clopidogrel. Ik was hier heel huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen. Ben op 6 april begonnen met Clopidogrel en ik moet zeggen dat het goed gaat. Heb weinig last van bijwerkingen.

11-12-2020 | Man | 47
clopidogrel (75mg)
Na een Tia gehad te hebben, met hart ritme stoornissen, clopidogrel voorgeschreven gekregen. Droge huid, huid uitslag op voorhoofd(Nivea helpt) na inname wordt ik er eerst half uurtje duf van, daarna nergens meer last van op de huiduitslag na dan.

02-06-2019 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen

21-11-2020 | Man | 46
clopidogrel (75mg)
Regelrecht vergif ik weet nie waarom de cardiologen en neurologenzo willen vashouden aan dit gif ,alsof er niks anders bestaat.. nooit last van iets gehad sinds ik deze neem alleen maar problemen bij gekregen nu ook hart en bloeddruk.. 3 infarcten door zware val op rug en nadien bloedklonters vertokken in de hersenen..als ze niet snel stoppen met dit vrees ik dat ik alle [lees meer...]medicatie in vuilbak steek en zonder verder doe..liever een korter leven dan geen leven

27-12-2016 | Man | 46
Beroerte
febr. 2016 een 'vermoedelijke' TIA gekregen. Kwamen tot de ontdekking dat ik ook een gaatje tussen de Boezemkamers had zitten. Kreeg Clopidogrel & Simvastatine voorgeschreven. Veel last van de bijwerkingen en na enige maanden acuut gestopt met inname. Klachten werden al snel minder. Sinds vorige maand toch maar weer begonnen met de Clopidogrel omdat ik me wat minder gi[lees meer...]ng voelen... na 1 dag al kwamen vermoeidheid en last in onderrug weer opzetten. Dit 2 weken vol gehouden, werd niet minder, tot medicijnen op waren. Kon 2 dingen doen... nieuwe halen of stoppen. Stoppen dus. Komende week dit eventjes fijn voorleggen bij de huisarts. Slik nu nog alleen Pantoprazol 40mg vanwege een ontsteking in slokdarm.

09-07-2020 | Vrouw | 45

13-07-2018 | Vrouw | 44
Hartinfarct
In Mei 2017 werd gebracht naar het zieken huis met pijn in mijn borst, ziekenhuis hebben veel gezegd maar het conclusive was een hartinfarct, geen testen of medicatie geven in het ziekenhuis tot ik wil thuisgaan 8 uur later. Ik heft Clopidogerel 75mg. Bisoprolol 1.25mg, Aspirin 100mg en Atorvastatin 80mg gekregen geen uitleg, geen testen, en nu ook geen thrombose dienst of[lees meer...] controles alleen blijven het medicatie gebruiken met allerlei bijwerkingen dat dagelijks dingen kunnen niet meer.

18-06-2018 | Man | 39
Herseninfarct
Vanaf augustus 2015 2x een herseninfarct gehad. Waarschijnlijke oorzaak een Pfo. Geen bijwerkingen, tot nu toe prima werking. Bloedingen duren beduidend langer, snel blauwe plekken en dunnere huid. Weegt niet af tegen de risico's zonder clopidogrel.

02-02-2020 | Vrouw | 34
clopidogrel (20mg)
Gebruik deze medicijnen nu sinds 2 dagen. Merk dat ik me heel onrustig voel. Zodra ik in slaap val, word mijn hartslag traag. Zo traag dat ik rare kloppingen krijg en met paniekgevoel wakker word.

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum