apixaban

Atriumfibrilleren (21 meningen)
Trombose (14 meningen)
Longembolie (14 meningen)
Bloedverdunnen (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

29-08-2019 | Man | 46
Longembolie
Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.

10-05-2019 | Vrouw | 46
Trombose
Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Eén keer eerder trombose gehad, toen acenocoumarol gebruikt. Dit middel leek ideaal; je hoeft niet te prikken, gewoon slikken en door. Ik kreeg echter al heel snel last van bijwerkingen; heftige hartritmestoornissen en druk op de borst. Ik werd er super gestrest van. Ik heb het middel 7 weken gebruikt, toen gestopt vanwege de bijwerkingen. Die waren na een week geheel ve[lees meer...]rdwenen. Mijn been is goed hersteld, maar de bijwerkingen maakten het tot een hel.

18-12-2019 | Man | 43
Trombose
Door aangeboren afwijking in de vene cava inferior een zeer heftige diep veneuze trombose opgelopen in beide benen en onderbuik. Men had zoiets nog nooit gezien. Enfin, na een week IC kritisch het verhaal overleefd. Sindsdien eliquis in vrij zware dosering. Eigenlijk geen bijwerkingen, behalve lang bloeden bij wondje en incidenteel bloedneus.

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

16-04-2018 | Vrouw | 39
CVA (cerebrovasculair accident)
In november 2013 een hersenverlamming aan de linkerkant gehad op 33 jarige leeftijd. 1 jaar marcoumar gebruikt en daarna overgeschakeld naar eliquis ( was toen net op de markt) Ben heel tevreden

10-12-2017 | Vrouw | 35
Longembolie
Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.

30-05-2017 | Man | 33
Longembolie
Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.

14-07-2019 | Vrouw | 26
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.

24-07-2018 | Vrouw | 21
apixaban (2,5mg)
Na mijn onverwachte longembolie moet ik nu een half jaar de bloedverdunners slikken. Ik vind het goed te doen. Ook alleen sochtends en savonds het medicijn innemen is voor mij een fijne mogelijkheid om de dagelijkse bezigheden te doen. Ik heb geen last van bijwerkingen en geeft mij vertrouwen terug dat dit niet weer gebeurd

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum