Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

26-01-2019 | Man | 83
Hartritmestoornissen
Geen gezeur met prikken iedere 14 dagen, melden bij trombosedienst voor controle.

03-06-2017 | Vrouw | 82
Beroerte
Mijn moeder diende door een lichte beroerte over te stappen van Xarelto naar Eliquis. Door Eliquis sliep ze bijna heel de dag en is ze tenslotte gestorven aan een massieve maagbloeding (bijwerking bij 1 op de 10 patiënten!).

24-04-2022 | Vrouw | 79
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik van eliquis voel ik mij veel beter.Hartritmestoornissen te verwaarlozen. Zeer tevreden !0

22-12-2018 | Man | 79
Boezemfibrilleren
Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed

12-06-2022 | Vrouw | 78
Bloedverdunning
25 jaar geleden bypasoperatie, sindsdien Ascal. Voorjaar 2021 zeer lage bloeddruk, pols 40. Drie dagen en nachten "hartcontrole meting", waarbij 's nachts 2x enige seconden hartstilstand. Daarna hartpacemaker en als bloedverdunner Eliquise 2x 5 mg. Sindsdien steeds bijwerkingen zoals misselijkheid, bloed in ontlasting en urine en ook niet helemaal fit. Aan cardioloog[lees meer...] gevraagd om weer Ascal te mogen slikken. Kan niet. Ik vraag mij af waarom niet want bij een vergelijkend onderzoek tussen Eliquis en b.v. Ascal zijn de effectieve verschillen niet zo groot.

18-04-2021 | Vrouw | 78
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

10-06-2020 | Vrouw | 77
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

16-06-2021 | Vrouw | 76
Bloedverdunning

11-09-2018 | Vrouw | 76
apixaban (2,5mg)
10 maanden lang erge klachten. Ben nu gestopt. Bloeddruk en hartslag stabiel. Was niet vol te houden.

30-08-2018 | Vrouw | 76
Atriumfibrilleren
Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.

14-05-2023 | Man | 75
apixaban (2,5mg)
Openhart operatie. Na innemen medicatie krijgen we het fysieke niet op pijl. Laat ik het staan voel ik me beter en kan ik meer doen overdag.

15-08-2022 | Man | 75

19-12-2019 | Man | 75
Ademhalingsproblemen
Heb mijn leven veel gerookt, tussenpose van 13 jaar niet en nu 8 jaar rookvrij. Sinds ik dit medicijn slik, merk ik gewoon dat ik kortademig ben geworden. Zeker met hond uitlaten, worden de rondjes het liefst steeds kleiner. Bij elke inspanning moet ik uitheijgen.

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.

01-12-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang

24-10-2016 | Man | 75
apixaban (5mg)
Drie maal per week ging ik twee uur per keer naar de sportschool. Sinds ik de medicijnen slik ben ik te moe om er heen te gaan. Normaliter liep ik met mijn honden heel veel Km. Ik moet me er nu toe aanzetten om "een stukje" te gaan wandelen. Ik slik deze medicijnen omdat het bloed te lang in de hartkamer blijft stilstaan. Leeftijd 75 jaar.