Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Bij  LongembolieX

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-03-2023 | Vrouw | 27
Longembolie
Voorgeschreven om een nieuwe longembolie te voorkomen. Nooit problemen gehad met deze medicatie. Nu inmiddels gestopt.

29-08-2019 | Man | 46
Longembolie
Apixaban voorgeschreven gekregen na een ruiterembolie. Ik slik het nu een jaar en het heeft voor mij maar 1 bijwerking en die is heel prettig: na 30 jaar wekelijkse migraine ben ik nu al een jaar migraine vrij.

12-06-2018 | Man | 60
Longembolie
Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.

10-12-2017 | Vrouw | 35
Longembolie
Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.

09-04-2023 | Man | 55
Longembolie
Oorzaak van dubbele longembolie onduidelijk, diagnose naar aanleiding van ct scan nieren/blaas vanwege pijn in de rug aan rechterzijde. Op ct scan werd een mogelijk probleem in de longen ontdekt en dus ook ct scan van longen met conclusie longeembolie op 2 plaatsen wat overeen kwam met de lokaties van de rugpijn. 7 dagen dubbele dosis Eliquis en nu de 3e dag met lage dose[lees meer...]ring bijwerkingen ervaren die hinderlijk zijn. Werd wakker vanwege buikpijn en brandend maagzuur gevoel. Na toiletbezoek de slaap weer kunnen vatten tot na ongeveer 1 uur ik opnieuw wakker werd met kramp in mijn buik. Ik ben zeer tevreden met de werking van het medicijn, mijn conditie die zeer slecht was, verbeterde al na 2 dagen met dit medicijn, maar nu overweeg ik een afspraak met de huisarts om te bespreken of mijn krampaanvallen bijwerking zijn of een andere rede hebben.

14-07-2019 | Vrouw | 26
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn nu sinds 3 maanden voor de behandeling na een longembolie. Daarvoor heb ik 2 weken xarelto genomen, maar daarvan kreeg ik elke dag erge migraine. Eliquis heeft bij mij geen sterke bijwerkingen. Ik merk dat mijn haar sneller en vaker uitvalt, heb af en toe hoofdpijn en vergeet dingen snel. Ik heb geen last van bloedingen of maag/darmklachten.

01-03-2018 | Man | 56
Longembolie
Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto

09-11-2017 | Man | 55
Longembolie
Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.

13-07-2022 | Vrouw | 68
Longembolie
Na vaccin tegen corona kreeg ik 5 uur na het vaccin verdachte klachten, benauwdheid, pijn in mijn rug, na 4 dagen werd ik acuut naar ziekenhuis verwezen en bleek ik een dubbele longembolie te hebben..direct daar voor een week 2 x daags 5 mg en nu 2 x daags 5 mg.. Nu oorsuizen en blauwe ontsierende voeten en oogklachten .

26-11-2016 | Man | 55
Longembolie
Slik dit medicijn nu bijna een jaar, hiervoor ascal gebruikt, nu na derde keer een longembolie is dit middel voorgeschreven door de longarts. Wat mij op viel na 2/3 weken slikken van eliquis 5mg 2x per dag...dat ik tintelingen kreeg in benen, voeten, en armen.

28-03-2023 | Vrouw | 69
Longembolie
Na corona vaccin, kreeg ik binnen 5 uur klachten, benauwheid, pijn in mijn rug, bleek later dat ik een dubbele longembolie had, waardoor ik nu apixaban 2 x daags 5 mg slik. Heb vervelende bijwerkingen als oorsuizen, slaap slecht en last van blauwe hielen, ook een keer heftige bloedneus gehad.

19-06-2022 | Man | 57
Longembolie
Na gebruik Xarelto overgestapt op Eliquis ivm ernstige bijwerkingen. Echter ook bij gebruik van Eliquis heb ik last van nachtelijke hoofdpijn, ben ik exteem moe, zweetaanvallen, last van mijn darmen (winderig) en periode met jeuk (vnl onder mijn oksels en in mn liezen). Eliquis lijkt iest beter qua bijwerking dan Xarelto maar nog wel te veel last als je dit medicijn nog j[lees meer...]arenlang moet gebruiken.

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik gebruik dit middel nou 6 dagen. Ik kreeg heel snel last van erge buikpijn, krampen in mijn darmen die uitstraalden naar mijn rug en misselijkheid. Om een andere oorzaak uit te sluiten heb ik het middel 24 uur niet gebruik. Mijn klachten verdwenen. Ik ben er weer mee begonnen en ik kreeg gelijk weer last van krampen.

30-05-2017 | Man | 33
Longembolie
Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.

24-04-2017 | Man | 57
Longembolie
Na meervoudige longembolieen eerst acenocoumarol gebruikt en na overleg met de specialist Eliquis gaan gebruiken. Ben zwaar rugpatient en diverse keren geopereerd aan de rug. Na anderhalve dag begon de vermoeidheid en spierpijn, en juist die heftige spierpijn heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de Acenocoumarol want daar nagenoeg geen bijwerking. Dan maar weer n[lees meer...]aar de trombosedienst want die zere rug en bijna niet kunnen lopen hierdoor heb ik er niet voorover.

10-07-2022 | Vrouw | 54
Longembolie
2 longembolieen gehad moest ze slikken in het ziekenhuis kreeg ik prikken ervoor nu elequise zwaar vermoeid zware benen