Trombose (11 meningen)
Longembolie (2 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Beroerte (1 mening)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

06-01-2015 | Man | 69
fenprocoumon (3mg)
Hartritmestoornissen
Sinds april 2014 gebruik ik fenprocoumon in verband met hartritme stoornis. Ik was slecht in te regelen met dit middel. Ik had veel last van duizelingen. In oktober 2014 steeg de INR waarde sterk in korte tijd ( 2 weken ) van 4 naar 6.6. Volgens de trombosedienst was er niets aan de hand (later hebben ze dat bijgesteld). Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de huisart[lees meer...]s gegaan. Er werd een uitgebreid bloedonderzoek verricht. Hieruit bleek dat ik een zeer ernstige leverontsteking had, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werd veroorzaakt door het gebruik van fenprocoumon. ik gebruik nu geen bloedverdunner in verband met overbelasting van de lever. Mijn hartslag is redelijk normaal. Ik verkeer nu in de onzekerheid over het niet gebruiken van een bloedverdunner en de consequenties over langere termijn. Ik ben nog in behandeling voor verder onderzoek.

09-07-2014 | Man | 65
Hartritmestoornissen
Ik heb al 13 jaar een pacemaker i.v.m een te lage hartslag. Daarnaast slik ik al deze tijd ook een vijftal medicijnen om de bloeddruk laag te houden, tot voor kort nooit geen problemen. Sinds eind 2013 zijn er echter hartritmestoornissen geconstateerd en dien ik fernprocoumon te slikken. Sinds die tijd heb ik echter last van duizeligheid, opgejaagd gevoel en hartklopping[lees meer...]en , ook ben ik erg moe. Volgens de artsen hoef ik mij geen zorgen te maken, de klachtenzijn het gevolg van de hartritmestoornissen en de pacemaker doet goed zijn werk. Ik vertrouw het echter niet, daar deze klachten spontaan zijn ontsaan op het moment dat ik fenprocoumon ben gaan slikken.

22-11-2012 | Man | 80
Hartritmestoornis
gebruik reeds 23 jaar Marcomar tot volle tevredenheid en zonder bijwerkingen.Gebruik nu sinds korte tijd Fenprocomon. Hetaals zeer nare bijwerking, veel jeuk en bultjes, een duidelijke alegische reactie. Ga terug naar Marcomar

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum