Fenprocoumon

Hartinfarct (1 mening)
Beroerte (1 mening)

06-03-2019

Atriumfibrilleren

zeer veel jeuk en irritatie van de huid, kleding en beddengoed onder het bloed ondanks hydrocortison zalven
09-08-2018

Aortaklep aandoening

geen bijwerkingen. Wel belangrijk dat er controle is. mag dit nu zelf doen en ook zelf doseren. Zonder dit medicijn ernstige gevolgen voor gezondheid. In verleden ernstige bloeding gehad door overdosering door te weinig controle. Is volgens mij geen bijwerking maar te sterke gewenste werking door fout arts. dit formulier is niet goed voor deze medicatie. dosering is [lees meer...]volgens schematrombosedienst. (ik stuur ze dit en zij geven akkoord) en wisselt per dag.
17-03-2017

Trombose

Ik gebruik fenprocoumon om trombose te voorkomen en vanwege 2 kunst hartkleppen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Mijn INR schommelt mooi tussen mijn streefwaarde, die tussen de 3 en 4 moet liggen.
01-12-2016

Aortaklep aandoening

Bloedstolling reageert goed, maar omdat ik voor kleine ingreep moest stoppen met Fenprocoumon 3mg kwam ik tot de ontdekking dat ik van de een op de andere dag goed sliep en uitgerust wakker werd. Voorafgaand lag ik meerdere nachten per week langdurig wakker.
25-07-2016

Aangeboren hartafwijking

hiervoor gebruikte ik een ander medicijn. Deze is zeer goed en bij het vergeten in te nemen, blijft het toch zeer stabiel en heb geen nare gevolgen. Door dit middel blijft mijn inr steeds bij het meten op de goede streef waarde dat was anders met het oude medicijn, daar schommelde het steeds of te hoog of veel te laag. Ik ben uiterst tevreden met dit medicijn.
06-03-2016

Trombose

Ik ben 56, heb suiker =t1 = Metformine 3x pd 850; novarapid 3x 12-12-16, Lantus voor slapen gaan 1pd 40 eh; Linospril 1 tablet 2x per dag, Hydrocombamine 1mg=2ML 1x per week injectie; vitamine B. Nog een zooitje tegen bloedvaten en verdunners voor trombose: Fenprocoumon 1 pil 18.00 na eten. Bijwerkingen toilet nu al 4 meegemaakt bloedneus na poepen. Af en toe tinteling ove[lees meer...]r me hele kop, idee dat mijn huid verschuift boven mijn ogen naar beneden, geen zeer maar wel irritant.
23-02-2016

Aderverkalking

Aderverkalking? Voor mij een vraag. zg verstopping in de hersenen ooit, geconstateerd in 2005 en 2006 door het kastje. Welke oorzaken: hoofdpijn, stekend gedurende een aantal minuten, maar dan na ongeveer tien minuten en heel rustig aan doen kon ik weer voluit fietsen. Dus toch maar eens naar de huisarts met als resultaat: pillen. Sinds die tijd geen aanval(len) [lees meer...]meer. Wel komt het steeds vaker voor dat na een inspanning en dan even rusten, erg moeilijk weer op gang te komen. Over het algemeen klopt mijn INR aardig. Streven: 2.5 -3.5. Tussentijd controle: vijf tot zes weken. Alleen de laatste maanden van 2015 en begin 2016 m.i. te snel de controles. Hooguit drie weken en dan moet er weer worden geprikt. De waarden zijn de meeste keren tussen de 2.5 en de 3.5. Reden onbekend. Tot ik de gegevens nog eens bekeek op mijn prik-overzicht. Het streefgetal: 2,0- 3,0!!? En toch geen verandering in het aantal tabletten per dag. Na een telefoontje te hebben gepleegd, werd mij verteld dat de INR. nu op internationaal standaardmodel was aangepast. Dan zou ik toch ook een verandering in het gebruik moeten zien? Nou dat heeft dan even geduurd en momenteel met een tussentijd van weer drie weken....drie maal: 0.5 tablet. Iedere dinsdag. Wat mij ook opvalt is de aandrang om toch maar thuis te controleren. Voorlopig zie ik dat nog helemaal niet zitten. Met al dat geprik en mijn medicijnverbruik kom ik toch wel aan € 385.-- En....ik vind het erg onpersoonlijk . Na 44 jaar EHBO heb ik echte bloed genoeg gezien. Alleen.....alles digitaal. Heb ik u vermoeid? Dat was niet de bedoeling, maar voorlopig ben ik "het" even kwijt.
31-12-2015

Trombose

Gejaagdheid, onrust sinds ik ben overgestapt.
06-01-2015

Hartritmestoornissen

Sinds april 2014 gebruik ik fenprocoumon in verband met hartritme stoornis. Ik was slecht in te regelen met dit middel. Ik had veel last van duizelingen. In oktober 2014 steeg de INR waarde sterk in korte tijd ( 2 weken ) van 4 naar 6.6. Volgens de trombosedienst was er niets aan de hand (later hebben ze dat bijgesteld). Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de huisart[lees meer...]s gegaan. Er werd een uitgebreid bloedonderzoek verricht. Hieruit bleek dat ik een zeer ernstige leverontsteking had, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werd veroorzaakt door het gebruik van fenprocoumon. ik gebruik nu geen bloedverdunner in verband met overbelasting van de lever. Mijn hartslag is redelijk normaal. Ik verkeer nu in de onzekerheid over het niet gebruiken van een bloedverdunner en de consequenties over langere termijn. Ik ben nog in behandeling voor verder onderzoek.
09-07-2014

Hartritmestoornissen

Ik heb al 13 jaar een pacemaker i.v.m een te lage hartslag. Daarnaast slik ik al deze tijd ook een vijftal medicijnen om de bloeddruk laag te houden, tot voor kort nooit geen problemen. Sinds eind 2013 zijn er echter hartritmestoornissen geconstateerd en dien ik fernprocoumon te slikken. Sinds die tijd heb ik echter last van duizeligheid, opgejaagd gevoel en hartklopping[lees meer...]en , ook ben ik erg moe. Volgens de artsen hoef ik mij geen zorgen te maken, de klachtenzijn het gevolg van de hartritmestoornissen en de pacemaker doet goed zijn werk. Ik vertrouw het echter niet, daar deze klachten spontaan zijn ontsaan op het moment dat ik fenprocoumon ben gaan slikken.
26-02-2014

Herseninfarct

Gebruik dit middel nu ruim 4 jaar. Controle door trombose dienst vind ik persoonlijk erg betuttelend,vervelend, onnodig en duur. Ben goed stabiel, door zelfmeting en zelfdosering. ( zelf weet je het best hoe je reageert, ook bij ziekte /griep. Wat ik dan nodig heb , gaat vaak tegen de protocollen van de trombose dienst in, maar heb daar nu mijn eigenwijze weg in gevonden e[lees meer...]n nooit meer een inr gehad, die buiten de streefwaarde viel! ) Heb wel last van haaruitval en ben ook erg moe, val 's avonds om 8 uur op de bank in slaap.
22-11-2012

Hartritmestoornis

gebruik reeds 23 jaar Marcomar tot volle tevredenheid en zonder bijwerkingen.Gebruik nu sinds korte tijd Fenprocomon. Hetaals zeer nare bijwerking, veel jeuk en bultjes, een duidelijke alegische reactie. Ga terug naar Marcomar
18-10-2012

12-09-2012

12-09-2012

28-08-2012

Longembolie

Ik heb in 2006 al een keer eerder masale longemboliën beider zijds gehad, maar mocht na een half jaar stoppen met de antistolling, omdat er geen aanwijzing was waarom ik ze had gekregen. Ook daarna heb ik een stollings onderzoek gehad, maar ook daar kwam geen aanwijzing uit. In 2010 heb ik ze nogmaals gekregen. Heb eerst acenocounemarol geslikt, maar daar bleef ik erg in [lees meer...]waarde schommelen. Ben naar de cursus voor zelfmeting gegaan en daar zeiden ze dan ik misschien beter op de fenprocoumon over kon gaan. Heb dit gedaan en sindsdien slik ik elke dag 1 pil en blijf zeer stabiel tussen de 2,5 en de 3,5. Heb er nauwlijks bijwerkingen van en als ze er al zijn dan zijn ze hetzelfde als ik had met de acenocounemarol. Een zeer tevreden gebruiker.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum