Fenprocoumon

Hartinfarct (1 mening)
Beroerte (1 mening)

19-12-2010

Pacemaker

Ik heb na een nieeuwe pacemaker jeuk en eczeem gekregen ik ben nu gestopt met fenprocoumon hoe lang werkt het medicijn nog na.
15-09-2010

16-05-2010
Man

Factor V Leiden

15-07-2009

Metalen hartklep

Deze bloedverdunners hebben bij mij het juiste effect..
14-05-2009
Man

Kunstklep(aorta)

"Eenmaal ingesteld op Fenprocoumon verandert INR nog marginaal. Dit in tegenstelling met Acenocoumerol. Ziekenhuizen gebruiken echter Fenprocoumon nauwelijks, omdat de werking veel moeilijker af te bouwen (noodzakelijk bij operaties) is dan bij gebruik van Acenocoumerol.
21-04-2009

Trombose

hi the last 3 weeks i have been taking 3or 4 tablets of fenprocoumon and my inr is 1.6 last week it was 1.8 and i'm taking alot of tablet so why is'nt it working now i have been using them for years seeing that my blood it thick now i'm scard that i will get the trombose back in my legs i had it 3 times 2 times in my right leg and once in my left i all-so take izer 1 table[lees meer...]t a day and 1 pantozol a day the only thing is i can sleep for 10 hours a day plas i have a sitting job hope to hear from you Adrei
26-02-2014

Herseninfarct

Gebruik dit middel nu ruim 4 jaar. Controle door trombose dienst vind ik persoonlijk erg betuttelend,vervelend, onnodig en duur. Ben goed stabiel, door zelfmeting en zelfdosering. ( zelf weet je het best hoe je reageert, ook bij ziekte /griep. Wat ik dan nodig heb , gaat vaak tegen de protocollen van de trombose dienst in, maar heb daar nu mijn eigenwijze weg in gevonden e[lees meer...]n nooit meer een inr gehad, die buiten de streefwaarde viel! ) Heb wel last van haaruitval en ben ook erg moe, val 's avonds om 8 uur op de bank in slaap.
17-03-2017

Trombose

Ik gebruik fenprocoumon om trombose te voorkomen en vanwege 2 kunst hartkleppen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Mijn INR schommelt mooi tussen mijn streefwaarde, die tussen de 3 en 4 moet liggen.
28-08-2012

Longembolie

Ik heb in 2006 al een keer eerder masale longemboliën beider zijds gehad, maar mocht na een half jaar stoppen met de antistolling, omdat er geen aanwijzing was waarom ik ze had gekregen. Ook daarna heb ik een stollings onderzoek gehad, maar ook daar kwam geen aanwijzing uit. In 2010 heb ik ze nogmaals gekregen. Heb eerst acenocounemarol geslikt, maar daar bleef ik erg in [lees meer...]waarde schommelen. Ben naar de cursus voor zelfmeting gegaan en daar zeiden ze dan ik misschien beter op de fenprocoumon over kon gaan. Heb dit gedaan en sindsdien slik ik elke dag 1 pil en blijf zeer stabiel tussen de 2,5 en de 3,5. Heb er nauwlijks bijwerkingen van en als ze er al zijn dan zijn ze hetzelfde als ik had met de acenocounemarol. Een zeer tevreden gebruiker.
09-01-2012

Hartinfarct

veel last van bloedingen, deze zijn bijna niet te stoppen. -> arts nodig.
12-09-2012

12-09-2012

18-10-2012

06-03-2016

Trombose

Ik ben 56, heb suiker =t1 = Metformine 3x pd 850; novarapid 3x 12-12-16, Lantus voor slapen gaan 1pd 40 eh; Linospril 1 tablet 2x per dag, Hydrocombamine 1mg=2ML 1x per week injectie; vitamine B. Nog een zooitje tegen bloedvaten en verdunners voor trombose: Fenprocoumon 1 pil 18.00 na eten. Bijwerkingen toilet nu al 4 meegemaakt bloedneus na poepen. Af en toe tinteling ove[lees meer...]r me hele kop, idee dat mijn huid verschuift boven mijn ogen naar beneden, geen zeer maar wel irritant.
18-11-2011

4x trombose gehad plus een longembolie/hoog cholestorol

Allereeerst ben ik niet te zwaar, weeg net 78 kg. Te hoog cholestorol en ik maak een bepaald eiwit niet aan. daardoor al 4x een trombose gehad en een longembolie. Paar maanden terug van de acenoumarol overgezet naar de zgn marcoumar. Nu ben ik ineens diabeet en krijg spontaan bloedneuzen. hartklachten ,pijn op mijn borst. Verschrikkelijk moe enz Doorverwezen naar de cardi[lees meer...]o die vergat dat je even moet stoppen met dit middel als je een hartcatheterisatie krijgt. Zel heb ik op de ok gewaarschuwd dat ik dit middel gebruik en daarvoor steeds gebeld en verteld dat mijn bloed erg dun was. waarde van 4.5 en het moet zijn 2.0 . chrirurg las pas op de ok mijn gegevens en stopte direct. Nu terug bouwen en dan opnieuw het onderzoek. Maar trombosedienst vergeet te bellen zoals zij wel meer zaken verkeerd doen. Hebben jullie ook kramp op je borst? Bloedneuzen? ernstig vermoeid?
09-08-2018

Aortaklep aandoening

geen bijwerkingen. Wel belangrijk dat er controle is. mag dit nu zelf doen en ook zelf doseren. Zonder dit medicijn ernstige gevolgen voor gezondheid. In verleden ernstige bloeding gehad door overdosering door te weinig controle. Is volgens mij geen bijwerking maar te sterke gewenste werking door fout arts. dit formulier is niet goed voor deze medicatie. dosering is [lees meer...]volgens schematrombosedienst. (ik stuur ze dit en zij geven akkoord) en wisselt per dag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum