Fenprocoumon

Hartinfarct (1 mening)
Beroerte (1 mening)

06-01-2015

Hartritmestoornissen

Sinds april 2014 gebruik ik fenprocoumon in verband met hartritme stoornis. Ik was slecht in te regelen met dit middel. Ik had veel last van duizelingen. In oktober 2014 steeg de INR waarde sterk in korte tijd ( 2 weken ) van 4 naar 6.6. Volgens de trombosedienst was er niets aan de hand (later hebben ze dat bijgesteld). Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de huisart[lees meer...]s gegaan. Er werd een uitgebreid bloedonderzoek verricht. Hieruit bleek dat ik een zeer ernstige leverontsteking had, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werd veroorzaakt door het gebruik van fenprocoumon. ik gebruik nu geen bloedverdunner in verband met overbelasting van de lever. Mijn hartslag is redelijk normaal. Ik verkeer nu in de onzekerheid over het niet gebruiken van een bloedverdunner en de consequenties over langere termijn. Ik ben nog in behandeling voor verder onderzoek.
09-07-2014

Hartritmestoornissen

Ik heb al 13 jaar een pacemaker i.v.m een te lage hartslag. Daarnaast slik ik al deze tijd ook een vijftal medicijnen om de bloeddruk laag te houden, tot voor kort nooit geen problemen. Sinds eind 2013 zijn er echter hartritmestoornissen geconstateerd en dien ik fernprocoumon te slikken. Sinds die tijd heb ik echter last van duizeligheid, opgejaagd gevoel en hartklopping[lees meer...]en , ook ben ik erg moe. Volgens de artsen hoef ik mij geen zorgen te maken, de klachtenzijn het gevolg van de hartritmestoornissen en de pacemaker doet goed zijn werk. Ik vertrouw het echter niet, daar deze klachten spontaan zijn ontsaan op het moment dat ik fenprocoumon ben gaan slikken.
18-11-2011

4x trombose gehad plus een longembolie/hoog cholestorol

Allereeerst ben ik niet te zwaar, weeg net 78 kg. Te hoog cholestorol en ik maak een bepaald eiwit niet aan. daardoor al 4x een trombose gehad en een longembolie. Paar maanden terug van de acenoumarol overgezet naar de zgn marcoumar. Nu ben ik ineens diabeet en krijg spontaan bloedneuzen. hartklachten ,pijn op mijn borst. Verschrikkelijk moe enz Doorverwezen naar de cardi[lees meer...]o die vergat dat je even moet stoppen met dit middel als je een hartcatheterisatie krijgt. Zel heb ik op de ok gewaarschuwd dat ik dit middel gebruik en daarvoor steeds gebeld en verteld dat mijn bloed erg dun was. waarde van 4.5 en het moet zijn 2.0 . chrirurg las pas op de ok mijn gegevens en stopte direct. Nu terug bouwen en dan opnieuw het onderzoek. Maar trombosedienst vergeet te bellen zoals zij wel meer zaken verkeerd doen. Hebben jullie ook kramp op je borst? Bloedneuzen? ernstig vermoeid?
24-08-2011

Eenmalig ritmestoornis

werd na 2dagen gebruik enorm kortademig en heb zeer veel last van pijn in gewrichten en spieren. ik kreeg van het zh een brief met een recept en werd omgezet vaqn acenocoumerol naar feprocoumon. mijn INR steeg van 2.9 naar 3.9 naar 5.3 vorige week 4.5 en vandaag 4.6. Ik ga overleggen om terug te gaan naar acenocoumerol .
19-12-2010

Pacemaker

Ik heb na een nieeuwe pacemaker jeuk en eczeem gekregen ik ben nu gestopt met fenprocoumon hoe lang werkt het medicijn nog na.
06-03-2019

Atriumfibrilleren

zeer veel jeuk en irritatie van de huid, kleding en beddengoed onder het bloed ondanks hydrocortison zalven
21-04-2009

Trombose

hi the last 3 weeks i have been taking 3or 4 tablets of fenprocoumon and my inr is 1.6 last week it was 1.8 and i'm taking alot of tablet so why is'nt it working now i have been using them for years seeing that my blood it thick now i'm scard that i will get the trombose back in my legs i had it 3 times 2 times in my right leg and once in my left i all-so take izer 1 table[lees meer...]t a day and 1 pantozol a day the only thing is i can sleep for 10 hours a day plas i have a sitting job hope to hear from you Adrei
01-12-2016

Aortaklep aandoening

Bloedstolling reageert goed, maar omdat ik voor kleine ingreep moest stoppen met Fenprocoumon 3mg kwam ik tot de ontdekking dat ik van de een op de andere dag goed sliep en uitgerust wakker werd. Voorafgaand lag ik meerdere nachten per week langdurig wakker.
06-03-2016

Trombose

Ik ben 56, heb suiker =t1 = Metformine 3x pd 850; novarapid 3x 12-12-16, Lantus voor slapen gaan 1pd 40 eh; Linospril 1 tablet 2x per dag, Hydrocombamine 1mg=2ML 1x per week injectie; vitamine B. Nog een zooitje tegen bloedvaten en verdunners voor trombose: Fenprocoumon 1 pil 18.00 na eten. Bijwerkingen toilet nu al 4 meegemaakt bloedneus na poepen. Af en toe tinteling ove[lees meer...]r me hele kop, idee dat mijn huid verschuift boven mijn ogen naar beneden, geen zeer maar wel irritant.
26-02-2014

Herseninfarct

Gebruik dit middel nu ruim 4 jaar. Controle door trombose dienst vind ik persoonlijk erg betuttelend,vervelend, onnodig en duur. Ben goed stabiel, door zelfmeting en zelfdosering. ( zelf weet je het best hoe je reageert, ook bij ziekte /griep. Wat ik dan nodig heb , gaat vaak tegen de protocollen van de trombose dienst in, maar heb daar nu mijn eigenwijze weg in gevonden e[lees meer...]n nooit meer een inr gehad, die buiten de streefwaarde viel! ) Heb wel last van haaruitval en ben ook erg moe, val 's avonds om 8 uur op de bank in slaap.
22-11-2012

Hartritmestoornis

gebruik reeds 23 jaar Marcomar tot volle tevredenheid en zonder bijwerkingen.Gebruik nu sinds korte tijd Fenprocomon. Hetaals zeer nare bijwerking, veel jeuk en bultjes, een duidelijke alegische reactie. Ga terug naar Marcomar
12-02-2012

Bloedverdunnen

overgegaan naar de zelf medicatie bij de Nationale Trombose dienst. Kan zelf meten wanneer ik het nodig vind . Minimaal 1 x per maand. INR waarde blijft stabiel. weinig tot geen bijwerkingen.
23-02-2016

Aderverkalking

Aderverkalking? Voor mij een vraag. zg verstopping in de hersenen ooit, geconstateerd in 2005 en 2006 door het kastje. Welke oorzaken: hoofdpijn, stekend gedurende een aantal minuten, maar dan na ongeveer tien minuten en heel rustig aan doen kon ik weer voluit fietsen. Dus toch maar eens naar de huisarts met als resultaat: pillen. Sinds die tijd geen aanval(len) [lees meer...]meer. Wel komt het steeds vaker voor dat na een inspanning en dan even rusten, erg moeilijk weer op gang te komen. Over het algemeen klopt mijn INR aardig. Streven: 2.5 -3.5. Tussentijd controle: vijf tot zes weken. Alleen de laatste maanden van 2015 en begin 2016 m.i. te snel de controles. Hooguit drie weken en dan moet er weer worden geprikt. De waarden zijn de meeste keren tussen de 2.5 en de 3.5. Reden onbekend. Tot ik de gegevens nog eens bekeek op mijn prik-overzicht. Het streefgetal: 2,0- 3,0!!? En toch geen verandering in het aantal tabletten per dag. Na een telefoontje te hebben gepleegd, werd mij verteld dat de INR. nu op internationaal standaardmodel was aangepast. Dan zou ik toch ook een verandering in het gebruik moeten zien? Nou dat heeft dan even geduurd en momenteel met een tussentijd van weer drie weken....drie maal: 0.5 tablet. Iedere dinsdag. Wat mij ook opvalt is de aandrang om toch maar thuis te controleren. Voorlopig zie ik dat nog helemaal niet zitten. Met al dat geprik en mijn medicijnverbruik kom ik toch wel aan € 385.-- En....ik vind het erg onpersoonlijk . Na 44 jaar EHBO heb ik echte bloed genoeg gezien. Alleen.....alles digitaal. Heb ik u vermoeid? Dat was niet de bedoeling, maar voorlopig ben ik "het" even kwijt.
19-10-2011

Meerdere longembolieën

In begin maagbloeding. Gebruik naast fenprocoumon nu nexium.
15-09-2010

09-08-2018

Aortaklep aandoening

geen bijwerkingen. Wel belangrijk dat er controle is. mag dit nu zelf doen en ook zelf doseren. Zonder dit medicijn ernstige gevolgen voor gezondheid. In verleden ernstige bloeding gehad door overdosering door te weinig controle. Is volgens mij geen bijwerking maar te sterke gewenste werking door fout arts. dit formulier is niet goed voor deze medicatie. dosering is [lees meer...]volgens schematrombosedienst. (ik stuur ze dit en zij geven akkoord) en wisselt per dag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum