Ervaringen met Grepid

clopidogrel

Bij  BeroerteX

Angina pectoris (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

26-06-2022 | Vrouw | 56
Beroerte
16 februari 2021 had ik geen controller over mijn linker hand ben naar ziekenhuis geweest toen bleek ik een hersen infarct te hebben. 21 maart 2022 kreeg ik mijn linker been niet omhoog om te trap op te gaan. Naar het ziekenhuis en weer raak. Gebruik grepid maar voel me helemaal niet goed van..

04-06-2022 | Vrouw | 83
TIA
Na een lichte Tia Grepid voorgeschreven gekregen…heb buikpijn ben hondsmoe waar Ik normaal paar uur per dag wandel zit op fitness kortom ben topfit Daarnaast slik ik voor hoge bloeddruk Nifedipine. Sinds ik het slik nog nooit zo beroerd geweest plus dat ik jeuk heb met rode uitslag…..wie herkent dit

01-04-2022 | Vrouw | 66
Gebruik preventief.

25-03-2022 | Vrouw | 52
Beroerte
Ben meteen aan de grepid gezet na een lichte beroerte op mijn spraak. Na een paar weken had ik ineens last van kleine puistjes in mijn gezicht. Ik had voor een ander probleem al een anti-jeukzalf, dit erop gesmeerd. Na 2 dagen waren de puistjes verdwenen. Maar... ze kwamen na een week terug. Ze ontwikkelen zich snel, dezelfde dag dat je denkt: hé er zit er 1, hebben ze ook[lees meer...] al witte puntjes. Nu kijk ik net naar mijn hals en er lopen 3 sporen van rode puistjes van links, rechts en vanonder mijn kin naar mijn hals toe. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn huisarts, dan ga ik het aankaarten.

30-04-2020 | Vrouw | 49
TIA
Na vermoedelijk meerdere tia s dit medecijnen voorgeschreven gekregen. Slikte al langer symvastatine 20 mg. Tegelijk met de grepid ook pantoprazol 40 mg gekregen ivm maagklachten. Direct na eerste inname grote opstart dosering grepid totaal verzwakt. Heftige hoofdpijnen, spierpijnen, duizelig alsof je het bewust zijn verliest. Druk op achterkant hoofd en aan de bovenkant[lees meer...] op het hoofd een pijnlijke branderige plek. Kon mijn hoofd niet meer rechtop houden of dragen alsof het te zwaar is. Toen medicatie tegen hogebloeddruk gekregen en het leek iets beter te gaan. Daarna verhoging van de dosering symvastatine iom neuroloog en toen was het weer terug bij af. Na vier weken gaan zoeken welke medicijn hiervoor verantwoordelijk voorkon zijn. Na overleg met de apotheeek eerst de symvastatine veranderd, had inmiddels zelf al een aantal dagen de dosis gehalveerd, omdat deze bekent is met veel bijwerkingen en merkte afname klachten , Pravastaine gekregen maar dan wel weer 40 mg en de spierklachten komen na twee dagen alweer terug. Weet nu dus dat de spierklachten samen hangen met de statines. Maar de klachten in het hooft zijn niet veranderd. Ik zou graag horen of iemand deze klachten herkend in combinatie met een van de gebruikte medicijnen.

22-02-2020 | Vrouw | 32
Herseninfarct
Na 2 kleine en 1 groter herseninfarct te hebben gehad, heeft de neuroloog - oncoloog na overleg met een vasculaire neuroloog besloten om te gaan starten met Grepid. Ik was best wel huiverig om te gaan starten hiermee, maar de neuroloog heeft mij gerust gesteld, en aangeven dat de kwaal erger is dan dit middel. Ik slik het middel nu een jaar. Bijwerkingen zijn gelukkig[lees meer...] niet zo erg.

05-05-2019 | Vrouw | 72
TIA
Vanwege enkele lichte en 3 zwaardere tia's (ogen, re arm) grepid voorgeschreven door de neuroloog. Na startproblemen (bijwerkingen) door de huisarts gemotiveerd toch door te gaan vanwege gevaar hersenbloeding, echter de bijwerkingen lijken mij gevaarlijker (gevaar hersenbloeding (...) en hebben een zeer negatieve invloed op de kwaliteit van mijn leven

25-12-2018 | Vrouw | 64
Herseninfarct
Al vrij snel kleine bloedingen b.v. door prikken of snijden, bloedneus en bloedend tandvlees, slecht slapen en veel transpireren. Dat was nog te doen maar na 3 maanden veel bloed in de urine, vage buikpijn en pijn aan beide kanten van mijn rug, verder erg veel spierpijn en stijf met name in de benen. Dacht in eerste instantie aan een blaasontsteking o.i.d. was niet het gev[lees meer...]al. Nu 4 dagen gestopt, artsen zijn het er niet mee eens en vinden dat ik

16-12-2018 | Vrouw | 72
TIA
Na een paar kleine TIa's (arm en oog) de huisarts bezocht. Doorgestuurd voor onderzoek. TiA solitair onderzocht (en niet als mogelijk onderdeel van al langer bestaande problemen.. Aangezien deze problemen gepaard gaan met extreme vermoeidheid, hoofdpijn, slokdarm problematiek en ontstekingsreacties (huid, gewrichten, ogen, mond) en deze behoorlijk versterkt worden (en [lees meer...]uitgebreid) door deze medicatie ben ik gestopt met inname. De effectiviteit kan ik vanwege kort gebruik niet beoordelen, wel schrok ik van de genoemde bijwerking : hersenbloeding omdat ik dit middel slikte 'ter voorkoming hiervan'.

11-04-2018 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Heb na een herseninfarct Grepid voorgeschreven gekregen door de neuroloog en kreeg binnen enkele dagen een zeer hardnekkige, ontsierende uitslag in mijn hals die niet meer verdwijnt. Over drie jaar word ik 50. De tijd van jeugdpuistjes ligt al lang achter me. Ik ga aan de neuroloog een ander middel vragen.

04-03-2018 | Vrouw | 60
TIA
Totale verwardheid, pas begonnen na 4 weken Tia vandaar dat ik weet dat dit medicijn slechte bijwerkingen heeft. Nee stop liever dan door te gaan met innemen. Word totaal genegeerd door de neuroloog .....Jammer

08-01-2018 | Vrouw | 39
Herseninfarct
Ik gebruik dit medicijn nu bijna vier maanden en heb geen bijwerkingen.

14-11-2017 | Vrouw | 47
CVA (cerebrovasculair accident)
Ben er nog maar twee dagen mee bezig, twee jaar acenocoumarol gehad en nu op advies van neuroloog overgestapt hierop, gelijk na 1 dag extreem veel lichamelijke klachten. Pijn in spieren, vooral in de benen, heftige darmkrampen, maagproblemen en misselijk. Ben nu in afwachting van een reactie van de neuroloog, want deze pijnen trek ik niet.

27-10-2017 | Vrouw | 49
Herseninfarct
ik slik sinds 2014 de grepid 75 mg en pantoprazol 20 mg erbij voorgeschreven door specialist. ik heb er geen bijwerkingen van en voel me verder goed.

17-08-2016 | Vrouw | 65
Beroerte
Plotseling hoofdpijn, vaak drukkend gevoel in mijn hoofd, duizelingen darmproblemen en vermoeidheid. Heb deze bijwerkingen voor mijn lichte beroerte in Januari 2016 nooit gehad.

04-10-2022 | Man | 57
Beroerte
Eind april 2021 kleine beroerte gehad, ga er nog steeds vanuit dat dit door mijn corona infectie veroorzaakt is eb toen 4 dagen onafgebroken hoofdpijn gehad, en in de neurologische mallemolen geraakt. Na vele onderzoeken is mijn lichaam nu ingesteld op 1x per dag Grepid 75mg en Atorvastatine 40mg tevens ook nog een Hydrochloorthiazide 25mg welke ik al had. Na vele weken th[lees meer...]uiszitten weer aan het werk gegaan doch op een of andere manier is de kracht, uithoudingsvermogen en ook mildheid bij luistern verdwenen en anders. Ook vaak krampen 's nachts, vooral onderbeen en rare verkleuringen van de huid in de zomer tevens vooral koude handen altijd terwijl ik in de vriendengroep degene was welke altijd in een t shirt overal heen kon en in bed het kacheltje voor mijn vrouw was. Nu thuis met vreemde spier problemen in been, leek op zweepslag, en schouderspier welke kleine scheurtjes leek te hebben. Fysiotherapeut zegt bij eerste bezoek, gebruik jij cholesterol verlager en nu zit ik mij dus in te lezen. Mooie zooi die ik slik, lijk mij aan het vergiftigen te zijn. Ergste is nog mijn karater verandering waar mijn jonge kinderen en vrouw al een jaar mee moeten dealen. Nu op zoek naar een beter middel!