Grepid

clopidogrel

Beroerte (13 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

05-05-2019

TIA

Vanwege enkele lichte en 3 zwaardere tia's (ogen, re arm) grepid voorgeschreven door de neuroloog. Na startproblemen (bijwerkingen) door de huisarts gemotiveerd toch door te gaan vanwege gevaar hersenbloeding, echter de bijwerkingen lijken mij gevaarlijker (gevaar hersenbloeding (...) en hebben een zeer negatieve invloed op de kwaliteit van mijn leven
25-12-2018

Herseninfarct

Al vrij snel kleine bloedingen b.v. door prikken of snijden, bloedneus en bloedend tandvlees, slecht slapen en veel transpireren. Dat was nog te doen maar na 3 maanden veel bloed in de urine, vage buikpijn en pijn aan beide kanten van mijn rug, verder erg veel spierpijn en stijf met name in de benen. Dacht in eerste instantie aan een blaasontsteking o.i.d. was niet het gev[lees meer...]al. Nu 4 dagen gestopt, artsen zijn het er niet mee eens en vinden dat ik
16-12-2018

TIA

Na een paar kleine TIa's (arm en oog) de huisarts bezocht. Doorgestuurd voor onderzoek. TiA solitair onderzocht (en niet als mogelijk onderdeel van al langer bestaande problemen.. Aangezien deze problemen gepaard gaan met extreme vermoeidheid, hoofdpijn, slokdarm problematiek en ontstekingsreacties (huid, gewrichten, ogen, mond) en deze behoorlijk versterkt worden (en [lees meer...]uitgebreid) door deze medicatie ben ik gestopt met inname. De effectiviteit kan ik vanwege kort gebruik niet beoordelen, wel schrok ik van de genoemde bijwerking : hersenbloeding omdat ik dit middel slikte 'ter voorkoming hiervan'.
22-11-2018

Aderverkalking

In begin had ik Plavix was een wereld middel. Vanwege geen vergoeding moest ik naar Clopidogrel (moderne-gif) Nu van specialist tot specialist en ziekenhuis tot ziekenhuis. (Let wil dat ik nu zowat 6 jaar onafgebroken dit middel moet innemen,) geen resultaat. mijn kwalen worden alleen maar groter. Heb nu besloten om alle medicijnen te laten want er is maar één dood dus zon[lees meer...]der medicijnen. (gevoelsmatig heb ik dan ook het uiterste geprobeerd.
22-06-2018

Grepid (clopidogrel)

Heb een Tia gehad, kortdurend. Heb MS, dus weinig lichaamsbeweging en iets overgewicht. Heb in 't verleden een hartoperatie ondergaan , reparatie mitralisklep en hartfalen, hetgeen met weinig medicijnen onder controle is. Ben zeer overgevoelig voor medicijnen. Nu ben ik (door de Grepid?) erg beroerd, duizelig, maag/buikklachten, blauwe plekken op gewrichten en een op tong[lees meer...]. Voel mij erg naar. Statines mocht ik al mee stoppen, de cholesterol was eigenlijk normaal. Ik wil eigenlijk een kinder-aspirin proberen.....Wie herkent dit? alles zal niet, maar het gebruik van de Grepid.
15-06-2018

Perifeer arterieel vaatlijden

vind geen gehoor bij huisarts en specialist naar aanleiding van mijn klachten. Nu 2 weken gestopt en merkbare verbeteringen, worden gewoon afgedaan als onzin
04-03-2018

TIA

Totale verwardheid, pas begonnen na 4 weken Tia vandaar dat ik weet dat dit medicijn slechte bijwerkingen heeft. Nee stop liever dan door te gaan met innemen. Word totaal genegeerd door de neuroloog .....Jammer
20-02-2018

Hartklachten

Allergische reactie( die volgens de dokter niet voorkomt). Binnen half uur: totale zwakte in armen en benen, bloeddruk 200/100. verward in hoofd, niet op woorden kunnen komen. droge mond. zeer veel plassen en zeer emotioneel.
14-11-2017

CVA (cerebrovasculair accident)

Ben er nog maar twee dagen mee bezig, twee jaar acenocoumarol gehad en nu op advies van neuroloog overgestapt hierop, gelijk na 1 dag extreem veel lichamelijke klachten. Pijn in spieren, vooral in de benen, heftige darmkrampen, maagproblemen en misselijk. Ben nu in afwachting van een reactie van de neuroloog, want deze pijnen trek ik niet.
11-10-2017

Bloedverdunnen

Pas een paar dagen door waarschijnlijk lichte tia in afwachting uitslag onderzoeken. Voel me vreselijk, duizelig en trillen en moe, nooit eerder medicijnen gebruikt, en ook nog nooit zo ellendig gevoeld.
13-06-2017

Beroerte

mijn ervaring met deze troep is dat ik steeds meer krampen krijg in handen en voeten en vooral kuiten. Ik hoef mij maar even te bewegen en het gaat al mis, de nachtrust is verdwenen. Daarentegen ben ik saggerijnig geworden, de kwaliteit van het leven is slecht geworden, ik ben nu met dit middel gestopt en ik merk na 5 dagen dat de krampen bijna tot het verleden horen. zijn[lees meer...] er nog meer mensen die zich hierin herkennen??? dan hoor ik er graag van, b.v.d.
24-05-2017

Grepid (clopidogrel)

Na 6 weken Grepid liever dood dan nog verder leven. Spontane bloedingen in het gezicht, vochtophopingen, netelroos, pijnlijke spieren, totale psychische verwardheid.
12-05-2017

Hartinfarct

Na een hartinfarct in 2007 ben ik goed hersteld dankzij een dotter behandeling. Na 10 jaar geen enkele klacht meer, nu door IZA (VGZ) over moeten stappen op Grepid, (na 10 jaar plavix). De Plavix wordt niet vergoed, met als gevolg weken ziek thuis. Duizelig (auto of fietsen lukt niet ivm de duizeligheid) Heel veel maag en darm problemen, onvoorstelbaar dat dit medicijn [lees meer...]ooit op de markt is gekomen. IZA weigert dit medicijn te vergoeden, dus nu maar zelf plavix betaald. Na 1 week plavix ben ik gelukkig weer instaat om aan het werk te gaan. Als het aan mij ligt nooit geen Grepid meer maar Plavix, en VGZ die gaat eruit eind van het jaar.
18-04-2017

Aderverkalking

Deze bloedverdunners gekregen omdat de aorta voor 30% dicht zit. Na 7 dagen gestopt met dit vreselijke medicijn, met deze bijwerkingen valt niet te leven. Maagpijn, pijn achter het borstbeen, hartkloppingen, psychische problemen! Ik snap niet dat dit medicijn op de markt mag blijven!!!!
04-03-2017

Angina pectoris

Het lijkt er toch wel een beetje op dat de artsen niets willen weten over de bijwerkingen. Volgens de arts is het veroudering van de huid door ouderdom. Dat het een bijwerking zou zijn van de medicijnen daar wil ze niet aan . Dus smeerseltjes meegekregen die voor geen moer helpen en de plekken blijven zich uitbreiden. Ik kijk het nog even aan en dan stop ik met de clopido[lees meer...]grel. Ik gebruik nog meer medicijnen maar als ik geen serieuze medewerking krijg om de jeuk op te lossen moet ik zelf maar uitzoeken welke medicijn de boosdoener is. Ik heb al eerder een probleem gehad met de bloedverdunners dus valt mijn eerste verdenken op de clopidogrel
12-02-2017

Beroerte

gebruik grepid pas, maar stop hier ook mee, wat 'n ............ nog nooit zoveel problemen gehad, hoofdpijn, futloos, slecht slapen, koorts enz.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum