clopidogrel

Beroerte (16 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

15-06-2020 | Vrouw | 62
clopidogrel (75mg)
in 2018 hartinfarct twee maal gedotterd linkers en rechts hart helft in ziekenhuis daarna geen last meer van kortademigheid pijn aan de longen want dat had ik blijkt dat dit afkomstig was hartinfarct bij vrouwen anders blijkt dus de bij werkingen van chloresterol middelen alle werkte bij mij helaas niet dit is de laatste mogelijkheid grepid 75 mg ook dit geeft bij werking [lees meer...]maar er is geen andere keuze overlg ziekenhuiscardiologe zonder kan niet daar ik anderes omnieuw geholpen moet worden lastig is het wel lijf reageerd anders en ook op andere medicijnen zo helaas is niet anders

30-04-2020 | Vrouw | 49
TIA
Na vermoedelijk meerdere tia s dit medecijnen voorgeschreven gekregen. Slikte al langer symvastatine 20 mg. Tegelijk met de grepid ook pantoprazol 40 mg gekregen ivm maagklachten. Direct na eerste inname grote opstart dosering grepid totaal verzwakt. Heftige hoofdpijnen, spierpijnen, duizelig alsof je het bewust zijn verliest. Druk op achterkant hoofd en aan de bovenkant[lees meer...] op het hoofd een pijnlijke branderige plek. Kon mijn hoofd niet meer rechtop houden of dragen alsof het te zwaar is. Toen medicatie tegen hogebloeddruk gekregen en het leek iets beter te gaan. Daarna verhoging van de dosering symvastatine iom neuroloog en toen was het weer terug bij af. Na vier weken gaan zoeken welke medicijn hiervoor verantwoordelijk voorkon zijn. Na overleg met de apotheeek eerst de symvastatine veranderd, had inmiddels zelf al een aantal dagen de dosis gehalveerd, omdat deze bekent is met veel bijwerkingen en merkte afname klachten , Pravastaine gekregen maar dan wel weer 40 mg en de spierklachten komen na twee dagen alweer terug. Weet nu dus dat de spierklachten samen hangen met de statines. Maar de klachten in het hooft zijn niet veranderd. Ik zou graag horen of iemand deze klachten herkend in combinatie met een van de gebruikte medicijnen.

22-02-2020 | Vrouw | 32
Herseninfarct
Na 2 kleine en 1 groter herseninfarct te hebben gehad, heeft de neuroloog - oncoloog na overleg met een vasculaire neuroloog besloten om te gaan starten met Grepid. Ik was best wel huiverig om te gaan starten hiermee, maar de neuroloog heeft mij gerust gesteld, en aangeven dat de kwaal erger is dan dit middel. Ik slik het middel nu een jaar. Bijwerkingen zijn gelukkig[lees meer...] niet zo erg.

05-05-2019 | Vrouw | 72
TIA
Vanwege enkele lichte en 3 zwaardere tia's (ogen, re arm) grepid voorgeschreven door de neuroloog. Na startproblemen (bijwerkingen) door de huisarts gemotiveerd toch door te gaan vanwege gevaar hersenbloeding, echter de bijwerkingen lijken mij gevaarlijker (gevaar hersenbloeding (...) en hebben een zeer negatieve invloed op de kwaliteit van mijn leven

30-12-2018 | Vrouw | 80
clopidogrel (75mg)
Merk er niets van. Gaat altijd goed. Door Grepid hoef ik geen maagbeschermers meer te gebruiken.

25-12-2018 | Vrouw | 64
Herseninfarct
Al vrij snel kleine bloedingen b.v. door prikken of snijden, bloedneus en bloedend tandvlees, slecht slapen en veel transpireren. Dat was nog te doen maar na 3 maanden veel bloed in de urine, vage buikpijn en pijn aan beide kanten van mijn rug, verder erg veel spierpijn en stijf met name in de benen. Dacht in eerste instantie aan een blaasontsteking o.i.d. was niet het gev[lees meer...]al. Nu 4 dagen gestopt, artsen zijn het er niet mee eens en vinden dat ik

16-12-2018 | Vrouw | 72
TIA
Na een paar kleine TIa's (arm en oog) de huisarts bezocht. Doorgestuurd voor onderzoek. TiA solitair onderzocht (en niet als mogelijk onderdeel van al langer bestaande problemen.. Aangezien deze problemen gepaard gaan met extreme vermoeidheid, hoofdpijn, slokdarm problematiek en ontstekingsreacties (huid, gewrichten, ogen, mond) en deze behoorlijk versterkt worden (en [lees meer...]uitgebreid) door deze medicatie ben ik gestopt met inname. De effectiviteit kan ik vanwege kort gebruik niet beoordelen, wel schrok ik van de genoemde bijwerking : hersenbloeding omdat ik dit middel slikte 'ter voorkoming hiervan'.

22-06-2018 | Vrouw | 73
clopidogrel (75mg)
Heb een Tia gehad, kortdurend. Heb MS, dus weinig lichaamsbeweging en iets overgewicht. Heb in 't verleden een hartoperatie ondergaan , reparatie mitralisklep en hartfalen, hetgeen met weinig medicijnen onder controle is. Ben zeer overgevoelig voor medicijnen. Nu ben ik (door de Grepid?) erg beroerd, duizelig, maag/buikklachten, blauwe plekken op gewrichten en een op tong[lees meer...]. Voel mij erg naar. Statines mocht ik al mee stoppen, de cholesterol was eigenlijk normaal. Ik wil eigenlijk een kinder-aspirin proberen.....Wie herkent dit? alles zal niet, maar het gebruik van de Grepid.

15-06-2018 | Vrouw | 67
Perifeer arterieel vaatlijden
vind geen gehoor bij huisarts en specialist naar aanleiding van mijn klachten. Nu 2 weken gestopt en merkbare verbeteringen, worden gewoon afgedaan als onzin

22-04-2018 | Vrouw | 57
Psoriasis
Ik heb psoriasis en daardoor gaat mijn huid nog wel eens stuk, de wondjes bleven maar bloeden. Nu sinds paar dagen gebruik ik het middel op doktersadvies om de dag, even kijken hoe het gaat.

11-04-2018 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Heb na een herseninfarct Grepid voorgeschreven gekregen door de neuroloog en kreeg binnen enkele dagen een zeer hardnekkige, ontsierende uitslag in mijn hals die niet meer verdwijnt. Over drie jaar word ik 50. De tijd van jeugdpuistjes ligt al lang achter me. Ik ga aan de neuroloog een ander middel vragen.

04-03-2018 | Vrouw | 60
TIA
Totale verwardheid, pas begonnen na 4 weken Tia vandaar dat ik weet dat dit medicijn slechte bijwerkingen heeft. Nee stop liever dan door te gaan met innemen. Word totaal genegeerd door de neuroloog .....Jammer

20-02-2018 | Vrouw | 61
Hartklachten
Allergische reactie( die volgens de dokter niet voorkomt). Binnen half uur: totale zwakte in armen en benen, bloeddruk 200/100. verward in hoofd, niet op woorden kunnen komen. droge mond. zeer veel plassen en zeer emotioneel.

08-01-2018 | Vrouw | 39
Herseninfarct
Ik gebruik dit medicijn nu bijna vier maanden en heb geen bijwerkingen.

14-11-2017 | Vrouw | 47
CVA (cerebrovasculair accident)
Ben er nog maar twee dagen mee bezig, twee jaar acenocoumarol gehad en nu op advies van neuroloog overgestapt hierop, gelijk na 1 dag extreem veel lichamelijke klachten. Pijn in spieren, vooral in de benen, heftige darmkrampen, maagproblemen en misselijk. Ben nu in afwachting van een reactie van de neuroloog, want deze pijnen trek ik niet.

27-10-2017 | Vrouw | 49
Herseninfarct
ik slik sinds 2014 de grepid 75 mg en pantoprazol 20 mg erbij voorgeschreven door specialist. ik heb er geen bijwerkingen van en voel me verder goed.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum