Ervaringen met Lixiana

edoxaban

neerslachtig voelen vermoeidheid duizeligheid bij het opstaan trillingen

Atriumfibrilleren (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

01-02-2021 | Man | 68
Ademhalingsproblemen
Ik neem het medicijn tesamen met progor 300mg in. Misschien ook te wijten aan progor 300Mg Heb VKF eenmalig gehad. Heb ook copd en heb nu vooral een droge vervelende hoest. mvg, Roger

10-12-2020 | Vrouw | 22
edoxaban (30mg)
Longembolie
Vanwege een longembolie (3 bloedpropjes) zonder gegronde reden op 20 jarige leeftijd bloedverdunners gekregen. Eerst vier maanden injecties. Vervolgens 1 jaar 60 mg Edoxaban, Lixiana en momenteel 30 mg (chronisch). Heeft iemand een idee hoe het zit met de nadelige effecten op langer termijn? en heeft nog iemand dezelfde bijwerkingen?

11-11-2020 | Vrouw | 53
edoxaban (60g)

06-11-2020 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Nog net geen week in gebruik. Lichte huiduitslag op de benen. Wordt wel elke dag steeds duizeliger, heb het gevoel door de grond te zakken durf nu de straat niet meer op. Nam het s’morgens in en 2 uur later begint de ellende. Ik ga het nu s’avonds innemen in de hoop dat ik overdag een beetje kan functioneren. Als dat niet helpt ga ik andere medicatie vragen.

16-10-2020 | Man | 64
edoxaban (40)
Hartritmestoornissen
Lixiana werkt probleemloos. Na mijn mini mazeoperatie i.v.m. hartritmestoornissen probeerde het ziekenhuis over te schakelen op andere bloedverdunners onder toezicht van de trombosedienst. Dit gaf heel veel bloedingen (zelfs 1 keer 112 gebeld) zowel in als na ontslag uit het ziekenhuis. Daarna weer snel overgestapt op Lixiana en het probleem van bloedingen was over. Dit m[lees meer...]edicijn is wel een stuk duurder dan de andere bloedverdunners maar je hoeft niet naar de trombosedienst. Uiteindelijk is dit medicijn veel goedkoper.

12-12-2019 | Vrouw | 71
edoxaban
Hartritmestoornis
Hoe en wanneer nemen jullie LEXIANA? S morgens , 's avonds, ????Dat kan je niet vinden op de bijsluiter. Dank voor een antwoord. Gilberte

19-08-2019 | Vrouw | 67
Boezemfibrilleren
Na 10 dagen gebruik: duizeligheid, licht in het hoofd, bang te vallen, verminderd inspanningsvermogen. Aanvallen van zweten, warm worden en snelle pols bij trappen lopen en langer staan. Dat verdwijnt na tijdje te zitten. Steeds minder in staat gewone dingen in huis te doen.Onderweg op een rommelmarkt, rustig rondkijkend, niet verder durven lopen; met de auto opgehaald.Ap[lees meer...]otheker vertelt dat het beschreven is bij dit medicijn. Afwachten of het na een tijdje minder wordt haalde niets uit, eerder erger. Na een week klachten gestopt. Na een dag stoppen geen van de klachten meer.Weer boodschappen gedaan, enz

18-04-2019 | Man | 55
Hartritmestoornissen
I.v.m. hartritmestoornissen deze medicatie voorgeschreven gekregen van de Cardioloog. Bevallen verder "goed: , geen bijwerkingen tot nu toe (1/2 jaar gebruik).

20-03-2019 | Man | 73
Hartfalen
Sinds begin 2016 gebruik Lixiana. Wegens hartkleplekkage en boezemfibreren. Ben sinds aanvang ongeveer 30 kg afgevallen. Weeg nu nog 100 kg. In het begin geen problemen, maar nu ineens wel bijwerking. Neem altijd bij ontbijt in. De bijwerkingen vangen binnen een uur aan. Bij later op de dag innemen geen bijwerkingen tot vlak na innemen.

08-02-2019 | Vrouw | 62
Longembolie
deze medicatie helpt m heel goed, maar ik mag het niet meer nemen de medische adviseur houdt dit tegen. Wat nu?

20-09-2018 | Man | 52
edoxaban (60mg)
Ik ben ben van Pradaxa overgestapt naar Lixiana, omdat ik van Pradaxa depressieve klachten kreeg. Bij Lixiana alleen in het begin erg levendige dromen gehad, maar dat is geen vervelende bijwerking. Je hoeft het maar 1x per dag te nemen (Pradaxa 2x) wat prettiger is en daarnaast staan de dagen op de verpakkingsstrip, zodat je weet of je je dagelijke dosis al dan niet genome[lees meer...]n hebt. Erg gebruiksvriendelijk dus.

01-08-2018 | Man | 69
Aortaklep aandoening
Versnelde hartslag en tegen vibreren als mede ook lekkende hartklep. Ik had ook dikke enkels, met de nieuwe medicijnen van de cardioloog ben ik me een stuk beter gaan voelen. Dikke enkels een stuk 70% minder, versnelde hartslag ook veel minder en ook minder kans op een Tia gezien de druk na een aanval minder is geworden. De prijs is inderdaad er hoog maar beter dan in ee[lees meer...]n rolstoel terecht te komen.

03-07-2018 | Man | 67
edoxaban (50)

07-06-2018 | Man | 73
Bloedverdunning

19-04-2018 | Man | 79
Hartklep aandoening
Ik heb voorheen clopidogrel gebruikt. Op aandringen van de cardioloog ben ik overgestapt op Lixiana. Ik schrok wel van het verschil in kostenplaatje. Wil de cardioloog nu vragen terug te gaan naar clopidogrel.

26-03-2018 | Man | 59
Trombose