Ervaringen met Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

19-02-2010 | Vrouw
Eerder een tia gehad.
In het UMC gelegen voor evenwichtsstoornis". Toen is mij dit middeldoor mijn strot geduwd met een verhoging van een andere bloedverdunner Carbasalaat van 30 naar 100 pch gebracht. Na het innemen van Persantin kreeg ik steeds meer hoofdpijn. De neuroloog vertelde mij op dat moment niet dat het van de Persantin kwam. Later in het jaar heb ik verscheidene artsen en apotheek g[lees meer...]eraadpleegd over mijn bloeddruk die erg omhoog ging. Waarop ik weer een ander bloedverdunner kreeg Hyzaar 50/12,5mg hydrochloor. Iedereen zdie ik gesproken heb hierover ontkend dat van de Persantin komt. Ik wil graag weten of meer mensen zijn met mijn klachten.

17-12-2009 | Vrouw

05-12-2009 | Man
TIA
Gebruik het middel samen met Ascal Cardio Brisper 100 mg. Geen last van bijwerkingen gedurende 2,5 jaar en gelukkig ook geen TIA meer. Daarnaast gebruik ik medicijnen voor mijn gemoedsrust, want die had ik nodig na de TIA waarbij ik rechts gedurende zo'n half uur geheel verlamd was en niet meer kan spreken. Of de effectiviteit goed is moet uiteindelijk de tijd nog leren.

29-11-2009 | Man
Tia

04-11-2009 | Man
Thia
weet iemand of je dit moet blijven gebruiken na een tia?

20-06-2009 | Man
Bloedvaten.
met dit middel. heeft m,n vader geen tia,s meer gehad. deze slikt ie in combinatie, met s,morgens bloedverdunner. (carbasalaatcalcium) 100mg

27-12-2011 | Vrouw | 39
dipyridamol
Na een tia uit voorzorg voorgeschreven gekregen met carbasalaatcalcium en simvastatine. Met de laatste wegens ernstige bijwerkingen al snel gestopt. Ik zou nu drie maanden na de tia wel weer opgeknapt moeten zijn maar ervaar elke dag nog hoofdpijn (was de eerste twee weken migraine achtig maar nu al tijden licht zeurend op de slapen) en nog vervelender: duizeligheid. Beken[lees meer...]de bijwerkingen blijkbaar van Persantin maar voor mij nu reden om toch met de arts te gaan overleggen. Ik blijf zo hangen op een niet-fit level en durf vaak niet in de auto te stappen. Er is gebleken dat ik aderverkalking in mijn aorta heb dus ik zal wel medicijnen moeten blijven gebruiken Heeft iemand ervaring met een alternatief voor Persantin?

28-11-2011 | Man | 40
3x herseninfarct
persantin is een middel dat voorkomt dat je nogmaals een probleem krijgt maar heeft ook enkele bijwerkingen. per persoon verschillend natuurlijk. in mijn geval uit t zich in hoofdpijn, lichte slapeloosheid, brandende en tranende ogen. de hoofdpijn zijn sterke pijnscheuten die ook weer snel verdwijnen maar regelmatig opkomen. en van die simvastatine krijg ik t zuur

12-02-2013 | Vrouw | 41
Beroerte
Ik heb onlangs een beroerte gehad (41 jaar oud) en kreeg dit van mijn neuroloog voor geschreven. Er zouden bijwerkingen aan zitten, maar ik moest dan doorzetten, waren haar woorden. De eerste week 1 x 200 mg en na een week verhogen naar 2 x 200 mg per dag Na dag 3 zat ik helemaal onder de uitslag en een vervelende hoofdpijn. Zalf en nog meer pillen gekregen (combinati[lees meer...]e van medicatie werdt er gezegd) en verder gegaan. Dag 8 begonnen met een extra capsule, dus een dubbele dosis. En toen begon de ellende. Binnen 24 uur een ondraaglijke hoofpijn, vanuit mijn nek, langs de onderzijde van mijn schedel. Nog nooit heb ik zo'n hoofdpijn gehad, alsof mijn hoofd van mijn nek getrokken werdt! Ook ging ik (waarschijnlijk van de pijn) wazig zie, braken en en stotterend praten. Wat denk je dan? Ik krijg weer een beroerte? Mijn man vond mij huilend in bed, niet in staat om normaal iets te zeggen. Direct naar de neuroloog, Persatin (dipyridamol) gestopt en binnen 24 uur was ik van de hoofdppijn en overige bijwerkingen verlost. Nog nooit van mijn leven slik nog zo'n pil, Er is volgens de neuroloog geen echte vervanger voor dit middel, maar dat risico neem ik liever dan ooit nog zo'n capsule te moeten slikken!!!

15-06-2015 | Vrouw | 43
dipyridamol (200mg)
Beroerte
Sinds de Tia eind feb 2011 1e ascal cardio neuro 100mg en een week later persantin erbij 1x dgs en 1 wk later 2x dgs. eerst fikse koppijn gehad maar na 2 wk conform wat de arts had aangegeven. enige bijwerking snel blauwe plekken en wondjes helen erg langzaam. geen TiA meer gehad!!

22-01-2012 | Vrouw | 43
Bloedverdunning
Volgens mij prima middel. Heb geen bijwerkingen maar heeft iemand ervariing met operaties of behandeling bij de parothantoloog. Ik bedoel met evt. het stoppen en later weer beginnen van dit middel. Want dat lijkt me doodeng.

15-02-2015 | Vrouw | 47
TIA
Voorgeschreven gekregen na TIA's. Later voortgezet ivm hartklepafwijking. Kan de effectiviteit niet beoordelen. Bij het starten/ophogen van dit medicijn krijg ik barstende hoofdpijn, een zwaar, drukkend gevoel in schouders/hals/bovenkant borst, en onrustige benen. Ik weet inmiddels dat dat na 1 à 2 weken overgaat, maar het is wel knap vervelend als je regelmatig moet stopp[lees meer...]en en opnieuw beginnen.

05-12-2012 | Man | 47
Herseninfarct
Na een aantal keren een TIA te hebben gehad kreeg ik aanvankelijk Persantin 150 mg voorgeschreven. In september 2010 heb ik vervolgens een lichte herseninfarct gehad en werd de dosering verhoogd naar 2x200 mg. Ik heb tot op heden geen nadelige bijwerkingen kunnen constateren. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met acetylsalycylzuur, sotalol, amlodipine, isordil, symvas[lees meer...]tatine en cedocard retard.

24-04-2019 | Vrouw | 48
dipyridamol (200mg)
Herseninfarct
Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.

11-09-2012 | Man | 50
TIA
Ik heb in het begin last gehad van lichte hoofdpijn, maar dat was ook vermeld in de opbouw fase 1e weel 1 s'morgens 2e week s'avonds. Je moet er wel op letten dat het middel 12 uur werkt, het mooiste is na 8uur de 2e te nemen dan heb je het minste last van de bijwerking hoofdpijn. Ik slik het nu al ruim 2 jaar en heb ook van die bijwerking geen last meer.

26-05-2012 | Vrouw | 50
dipyridamol
Gisteravond mijn eerste persantin ingenomen, vannacht wakker met hoofdpijn , soort spierpijn in onderarmen en benen. En braken , nu voel ik me beter maar erg lusteloos.Hoop dat het dinsdag beter is ik rij veel voor mijn werk en dit is niet prettig, gelukkig moet ik vrijdag naar de neuroloog dan leg ik het voor. Vind eigenlijk dat ascal al genoeg is na een lichte tia.