Ervaringen met Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-01-2011 | Vrouw | 72
Bloedplaatjes
10 jaar geleden een Tia gehad.

23-03-2013 | Man | 71
TIA
sinds kort gebruik ik persantin retard 200 mg. Moet binnenkort verhogen naar dubbele portie. ik vraag me af of ik dit wel moet doen. Ik heb nu last van veel duizeligheid. ook bij het opstaan uit de stoel. Geen helder gevoel in mijn hoofd. moet binnenkort weer naar neuroloog . Weet eigenlijk niet wat ik moet doen. gebruik alle medicijnen vvan hartinfarct en heb het gevoel d[lees meer...]at ik langzamerhand alles dubbel inneem. Wat is wijs? Carel

11-02-2013 | Man | 71
Hart

21-11-2011 | Vrouw | 71
Bloedverdunners
ik ben goed opgeknapt van een hersen-infarct. maar of dat hierdoor komt weet ik niet..

05-06-2013 | Man | 70
TIA
sind de tia slik ik 2 maal 200 mg. in het begin wat druk op het hoofd maar dat was na 2 weken over. het voelt prima en ook als ik een wondje heb is dat weer snel dicht, ondanks de verdunnende werking. Prima dus!

26-02-2013 | Man | 70
TIA
Na een TIA kreeg ik Persantin voorgeschreven. de eerste 2 weken 1 dosis van 75 mg en na 2 weken 2 maal daags 75 mg. De eerste week had ik een strak gevoel rond mijn hoofd, alsof er een te strakke band omheen zat. Na een dag of 10 verdween het. nu heb ik geen bijwerking meer en gelukkig ook geen tia meer gehad. Prima dus!

02-04-2017 | Man | 69
Hoge bloeddruk

03-11-2016 | Man | 69
Beroerte
Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?

15-01-2017 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik gebruik Persantin in combinatie met Ascal Brisper Neuro 1 x daags, op advies en voorschrift van neuroloog en huisarts ivm stollings stoornis FVL en eerdere diagnose TIA's met blijvende beschadiging ) klein infarct?). Daarnaast gebruik ik Inegy preventief om cholesterol laag te houden. ( 1 x daags) Inegy, omdat ik ook overgevoelig ben voor simvastatine. [lees meer...] Ivm gebruik medicijnen heeft huisarts mij een maagbeschermer - pantoprazol - voorgeschreven.

17-09-2013 | Man | 67
CVA (cerebrovasculair accident)
Anderhalf jaar standaard recept in combinatie met Askal brisper 100mg. Van begin af lichte hoofdpijn chronisch, moeite met slapen door tintelende benen. Laatste drie maanden werd ik na 1 uur slapen wakker door gloeiende benen. Pas twee uur later was dat over. Geen verband gevonden met mogelijke voedselallergie (bv. belladonna). Tenslotte gestopt met persantin en, jawel, [lees meer...]floep, alle ellende was voorbij en ik kan weer gewoon lekker slapen. Oorzaak? Persantin maakt de bloedvaten wijder - is geen bloedverdunner. Tweemaal daags zo'n pil betekent dat je er 1 inneemt kort voor de bedtijd. Die begint na een uur te werken. De bloedvaten in mijn benen werden daardoor te ruim en mijn benen veel te warm. Moraal: zoals alle medicijnen vind ik ook persantin ongeschikt voor langdurig gebruik.

06-01-2013 | Man | 67
TIA
Kreeg in 2005 twee keer een oogtia. Een tijdelijke gezichtsvermindering aan één oog. Er was niets te vinden ondanks dat ik de hele molen ben doorgeweest. Kreeg toen van de neuroloog Carbasalaatcalcium 100mg en drie keer daags Dipyridamol 75 mg. Heb daar nooit last van gehad. Sinds december 2012 is de dipyridamol niet meer te krijgen en nu heeft de neuroloog mij Persatin 2[lees meer...]00 mg voorgeschreven. Twee maal daags. Heb zo nu en dan last van een onregelmatige hartslag. Overslaan.! en een wat 'opgewonden'gevoel. Niet altijd maar soms. Had daar voor december geen last van. Ik gebruik ook nog Simvastatine 20 mg

17-12-2012 | Man | 67
dipyridamol
na oogtia (1 minuut sterk verminderd zicht linker oog) geen bijwerkingen echter na een maand gebruik, last van duizeligheid bij opstaan uit stoel

27-11-2012 | Man | 67
Bloedingen
Na dat ik een Tia heb gehad werd Persantin voorgeschreven in 2009, Omdat ik meerdere medicijnen gebruik was het moeilijk om de bijwerking vast testellen. Tot ik in 2011 bloedingen kreeg aan neus en kin die door de huisarts zijn dichtgebrand.In 2012 kreeg ik bloed in de ontlasting en aambeien,Exstreem.Paarmaanden later een bloedneus,deze werd steeds erger.Juni 2012 naar Dok[lees meer...]terspost in Zwolle ,maar kon bloeding niet stoppen.Doorgestuurd naar Sopfia Ziekenhuis,Neus dichtgestopt en antibyotica maar bloeding niet over. Heb overal verteld welke medicijnen ik gebruik,Maar ze maken geen link naar PERSANTIN. Na twee dagen zelf gestopt met persantin en alle bloedingen zijn gestopt.Huisarts zegt dat ik geluk heb gehad ,dat het niet inwendig was!!!! ps MELD bijwerking ook op lareb.nl (Red; wij hebbben een samenwerking met Lareb mbt het doormelden van bijwerkingen. Wanneer u met de sterrenrating aangeeft dat u bijwerkingen ervaart, krijgt u vervolgens de vraag of u dit bij het Lareb wilt melden. Het formulier om dit in te vullen is geintegreerd in deze site dus ontvangt u automatisch. Mvg, MijnMedicijn )

12-09-2012 | Vrouw | 67
Bloedverdunning

01-12-2011 | Vrouw | 67
dipyridamol
capsule samen met ascal te gebruiken.

11-07-2012 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Na bijwerking van andere bloedverdunner deze door neuroloog voorgeschreven gekregen, maar na eerste inname al maagkrampen, misselijk, braken, hoofdpijn en duizeligheid. Heb van andere medicijnen nooit zulke extreme bijwerkingen gehad. Dit geneesmiddel is voor de doorsnee patient niet te accepteren, of je moet over een paardenmaag beschikken.