Ervaringen met Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-03-2013 | Man | 71
TIA
sinds kort gebruik ik persantin retard 200 mg. Moet binnenkort verhogen naar dubbele portie. ik vraag me af of ik dit wel moet doen. Ik heb nu last van veel duizeligheid. ook bij het opstaan uit de stoel. Geen helder gevoel in mijn hoofd. moet binnenkort weer naar neuroloog . Weet eigenlijk niet wat ik moet doen. gebruik alle medicijnen vvan hartinfarct en heb het gevoel d[lees meer...]at ik langzamerhand alles dubbel inneem. Wat is wijs? Carel

26-02-2013 | Man | 70
TIA
Na een TIA kreeg ik Persantin voorgeschreven. de eerste 2 weken 1 dosis van 75 mg en na 2 weken 2 maal daags 75 mg. De eerste week had ik een strak gevoel rond mijn hoofd, alsof er een te strakke band omheen zat. Na een dag of 10 verdween het. nu heb ik geen bijwerking meer en gelukkig ook geen tia meer gehad. Prima dus!

11-02-2013 | Man | 71
Hart

11-02-2013 | Man | 62
Herseninfarct
Ik gebruik sinds 07-01-2013, ben sinds die tijd van begin van persatin alleen maar ziek , en ben in 5 weken , 6 kil;o afgevallen , geen eetlust en het eten smaakt niet, ben er zeer angsig door geworden en durf haast de straat niet meer op , moet 19 februari terug komen bij de neuroloog en wil absoluut stoppen met die pillen, wat een troep zeg, heb mij nog nooit zo naar gev[lees meer...]oelt als nu , hopelijk is er een ander medicijn(vervanger)

06-01-2013 | Man | 67
TIA
Kreeg in 2005 twee keer een oogtia. Een tijdelijke gezichtsvermindering aan één oog. Er was niets te vinden ondanks dat ik de hele molen ben doorgeweest. Kreeg toen van de neuroloog Carbasalaatcalcium 100mg en drie keer daags Dipyridamol 75 mg. Heb daar nooit last van gehad. Sinds december 2012 is de dipyridamol niet meer te krijgen en nu heeft de neuroloog mij Persatin 2[lees meer...]00 mg voorgeschreven. Twee maal daags. Heb zo nu en dan last van een onregelmatige hartslag. Overslaan.! en een wat 'opgewonden'gevoel. Niet altijd maar soms. Had daar voor december geen last van. Ik gebruik ook nog Simvastatine 20 mg

17-12-2012 | Man | 67
dipyridamol
na oogtia (1 minuut sterk verminderd zicht linker oog) geen bijwerkingen echter na een maand gebruik, last van duizeligheid bij opstaan uit stoel

05-12-2012 | Man | 47
Herseninfarct
Na een aantal keren een TIA te hebben gehad kreeg ik aanvankelijk Persantin 150 mg voorgeschreven. In september 2010 heb ik vervolgens een lichte herseninfarct gehad en werd de dosering verhoogd naar 2x200 mg. Ik heb tot op heden geen nadelige bijwerkingen kunnen constateren. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met acetylsalycylzuur, sotalol, amlodipine, isordil, symvas[lees meer...]tatine en cedocard retard.

27-11-2012 | Man | 67
Bloedingen
Na dat ik een Tia heb gehad werd Persantin voorgeschreven in 2009, Omdat ik meerdere medicijnen gebruik was het moeilijk om de bijwerking vast testellen. Tot ik in 2011 bloedingen kreeg aan neus en kin die door de huisarts zijn dichtgebrand.In 2012 kreeg ik bloed in de ontlasting en aambeien,Exstreem.Paarmaanden later een bloedneus,deze werd steeds erger.Juni 2012 naar Dok[lees meer...]terspost in Zwolle ,maar kon bloeding niet stoppen.Doorgestuurd naar Sopfia Ziekenhuis,Neus dichtgestopt en antibyotica maar bloeding niet over. Heb overal verteld welke medicijnen ik gebruik,Maar ze maken geen link naar PERSANTIN. Na twee dagen zelf gestopt met persantin en alle bloedingen zijn gestopt.Huisarts zegt dat ik geluk heb gehad ,dat het niet inwendig was!!!! ps MELD bijwerking ook op lareb.nl (Red; wij hebbben een samenwerking met Lareb mbt het doormelden van bijwerkingen. Wanneer u met de sterrenrating aangeeft dat u bijwerkingen ervaart, krijgt u vervolgens de vraag of u dit bij het Lareb wilt melden. Het formulier om dit in te vullen is geintegreerd in deze site dus ontvangt u automatisch. Mvg, MijnMedicijn )

11-09-2012 | Man | 50
TIA
Ik heb in het begin last gehad van lichte hoofdpijn, maar dat was ook vermeld in de opbouw fase 1e weel 1 s'morgens 2e week s'avonds. Je moet er wel op letten dat het middel 12 uur werkt, het mooiste is na 8uur de 2e te nemen dan heb je het minste last van de bijwerking hoofdpijn. Ik slik het nu al ruim 2 jaar en heb ook van die bijwerking geen last meer.

11-07-2012 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Na bijwerking van andere bloedverdunner deze door neuroloog voorgeschreven gekregen, maar na eerste inname al maagkrampen, misselijk, braken, hoofdpijn en duizeligheid. Heb van andere medicijnen nooit zulke extreme bijwerkingen gehad. Dit geneesmiddel is voor de doorsnee patient niet te accepteren, of je moet over een paardenmaag beschikken.

04-07-2012 | Man | 52
TIA
Na een lichte tia zit ik nu een halfjaar aan dit middel. Ik heb last van spierpijn/kramp, brandende ogen, gewichtstoename, rode vlekken over het lichaam, altijd een lusteloos gevoel. Blieddrukverlagers en choresterol verlagers mocht ik laten staan omdat deze waarden dik in orde zijn.

19-06-2012 | Man | 79
Kiespijn
op 7 februari j.l. kreeg ik een beroerte en kreeg Persatin Retard 200 dipyridamol voor geschreven. 2x daags. 12 juni j.l. was mijn halfjaarlijkse gebitscontrole bij de tandarts. Die constateerde, tot mijn grote schrik, 9, ja NEGEN gaatjes. Hier voor had ik nooit gaatjes! Het vullen hiervan gaat me ruim 600 euro kosten!

06-04-2012 | Man | 64
Hoog cholesterol
Na plotseling zichtverlies in linkeroog 36 uur aan hartmonitor, neuroloog, cardioloog, vaatonderzoek, hartslag, bloeddruk, alles bleek tiptop, alleen stolseltje in oogader. Nu na een week persantin, ascal en simvastatine nog geen enkele zichtverbetering in het linkeroog. wel een bijverschijnsel zoals bloed bij de ontlasting. Mijns inziens komt dit nooit meer goed, echter d[lees meer...]oor geen enkele arts gewezen op mogelijkheid van definitieve blindheid in linkeroog.

27-02-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
het enige wat ik had was een beetje vreemd praten ik heb snachts een beet in mijn arm gehad later pas gezien het lek op een slangebeet 2 gele plekjes op mijn arm vlak naast elkaar ze zieden dat ik een tia had gehad ik gellof er nog steeds niet in maar ik slik nu wel verschillende medicijnen misschien nergens voor nodig , ik heb wel een verhoogde bloeddruk ,hoog cholestero[lees meer...]l ik rook nog steeds en dat is natuurlijk niet goed.

08-12-2011 | Man | 64
dipyridamol
Na het stoppen van het gebruik als proef op vermeende bijwerkingen blijkt dat de hartslag licht gedaald is en dat de vermeende problemen van ""etalage benen"" dus na een week stoppen weg is. Ook het licht opgejaagde gevoel wat ik eerst niet onderkende is nu weg en dit is een heerlijk gevoel. Ik ga me nu samen met de huisarts beraden of de nadelen van het medicijn opwegen t[lees meer...]egen eventueel een jaar? langer leven en hoe lang is dit totaal.

01-12-2011 | Man | 76
dipyridamol
trombose dienst bij dit medicijn niet nodig.