Ervaringen met Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-11-2011 | Man | 40
3x herseninfarct
persantin is een middel dat voorkomt dat je nogmaals een probleem krijgt maar heeft ook enkele bijwerkingen. per persoon verschillend natuurlijk. in mijn geval uit t zich in hoofdpijn, lichte slapeloosheid, brandende en tranende ogen. de hoofdpijn zijn sterke pijnscheuten die ook weer snel verdwijnen maar regelmatig opkomen. en van die simvastatine krijg ik t zuur

21-11-2011 | Man | 61
Matige thia
in samenhang met acefylsalicylzuur hoofdpijn indien gelijktijdig innemen

29-08-2011 | Man | 65
Kort lontje
Moest vanwege prostaat operatie Persantin ret caps 2x daags 1 capsule 200 mg tijdelijk niet innemen. Voelde mij als herboren. Was niet meer gauw kwaad in tegenstelling tot de jaren daarvoor. Na de operatie aan de prostaat ben ik het weer in gaan nemen en het opgefokte gevoel kwam weer terug. Ben in overleg er mee gestopt. Vreemd genoeg staat er niets over in de bijsluiter[lees meer...]. Hoop op reactie van andere mensen die dit ook zo ervaren, want ik vind dit toch vreemd.

24-08-2011 | Man | 62
Na herseninfarct
zoals arts vooorspelde eerste 2 dagen katerachtige hoofdpijn, algemene miseregevoel. Ging na 2 dagen over. Na verloop van tijd toenemend last van spierpijn, na bepaalde inspanningen lichaam. De bijwerking spierpijn is nu blijvend, alhoewel ik soms denk, dat het ook met ouder worden te maken heeft. Dit medicijn gebruik ik naast Ascal 100 bruistablet. Ik vraag me wel af, [lees meer...]of het gebruik van persantin effectief is. Bij jaarlijks bloedonderzoek wordt niet gemeten of de bloedplaatjesafbraak ook daadwerkelijk plaatsvindt. Ik twijfel over het nut van doorgaan met gebruik, omdat er op langere termijn misschien andere negatieve effecten kunnen zijn.( Door vermindering bloedplaatjes, slechte afvoer melkuur,waardoor spieren minder kunnen ontwikkelen en eerder aftakelen.

13-07-2011 | Man | 58
Tia
in eerste instantie geen problemen na enkele maanden heftige maag/darmklachten

23-03-2011 | Man | 83
dipyridamol
Geheugenverlieseen van de bijwerkingen die in
een van de bijwerkingen die in de bijsluiter staat, te weten "rood gezicht" trad op na enkele dagen gebruik. Was zodanig ernstig dat ik met het medicijn ben gestopt. Kon mij niet meer buitenshuis vertonen. probleem na stoppen nog niet opgelost. Gezicht gloeit; huid schilfert. Neuroloog is op zoek naar alternatief zonder deze bijwerking.

24-02-2011 | Man | 62
Bloedverdunning
Geen problemen

20-02-2011 | Man | 66
geen bijzonderheden

23-01-2011 | Man | 72
Bloedverdunner.
direct6 na eenhartinfarct gekregen. Gebruik het nu al 11 jaar.

07-01-2011 | Man | 55
Herseninfarct
De eerste weken na mijn infarct had ik inderdaad drukkende hoofdpijn, die na enkele paar weken uitbleef. dunne (gedeeltelijk dun en dik) ontlasting is naar mijn weten verder de enige bijwerking, maar ik hou er niet van om medicijnen erg lang te gebruiken en de artsen zijn bijzonder zwijgzaam hierover. Veel huidige medicijnen zijn vrij nieuw en de effecten op lange te[lees meer...]rmijn zijn m.i. niet bekend. Prima dat er een site als deze is, waar medicijngebruikers hun ervaringen kunnen delen.

18-12-2010 | Man
TIA
Wat ik slik is de "Retard" uitvoering van Persantin, die kon ik niet vinden in de lijst met medicijnen, daarvoor geef ik even aan dat de "Retard" een capsule is die gelijkmatig het medicijn los laat over de periode van de dag, ik neem er 1 smorgens na het ontbijd, omdat die is uitgewerkt rond het avond eten, neem ik er 1 na het avond eten. Heb gedurende de opbouw period[lees meer...]e, ongeveer 2 weken last gehad van drukkende lichte hoofdpijn, die na 14 dagen geheel verdwenen zijn, slik het nu al een half jaar en heb geen last van bijwerkingen. Omdat ik nog een bloedonderzoek moet ondergaan na de jaarwisseling, kan ik over de werking en mijn beoordeling nog geen uitslag geven, heb nu een account, dus als ik meer weet zal ik mijn review bijwerken.

03-10-2010 | Man
Licht herseninfarct zonder gevolg
Mijn ervaringen met Persantin zijn vanaf 2000 zeer goed. Heb geen enkele bijwerking, ook niet met de andere medicijnen, die ik moet nemen

31-05-2010 | Man
Beroerte
Ik heb na 4 maanden nog steeds last van spierpijn en dunne ontlasting 3 keer/dag. Omdat ik steeds duizeliger word, ga ik proberen of 2/dag 150 mg beter bevalt.

13-04-2010 | Man
Tia
sinds ik persantin gebruikt heb ik alleen als bijwerking heel veel last van dairre,ik weet niet of dit blijvend is of dat je lichaam er aan moet wennen.

09-04-2010 | Man

18-03-2010 | Man