Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunnen (13 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

11-09-2012 | Man | 50
TIA
Ik heb in het begin last gehad van lichte hoofdpijn, maar dat was ook vermeld in de opbouw fase 1e weel 1 s'morgens 2e week s'avonds. Je moet er wel op letten dat het middel 12 uur werkt, het mooiste is na 8uur de 2e te nemen dan heb je het minste last van de bijwerking hoofdpijn. Ik slik het nu al ruim 2 jaar en heb ook van die bijwerking geen last meer.

26-05-2012 | Vrouw | 50
dipyridamol
Gisteravond mijn eerste persantin ingenomen, vannacht wakker met hoofdpijn , soort spierpijn in onderarmen en benen. En braken , nu voel ik me beter maar erg lusteloos.Hoop dat het dinsdag beter is ik rij veel voor mijn werk en dit is niet prettig, gelukkig moet ik vrijdag naar de neuroloog dan leg ik het voor. Vind eigenlijk dat ascal al genoeg is na een lichte tia.

24-04-2019 | Vrouw | 48
dipyridamol (200mg)
Herseninfarct
Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.

15-02-2015 | Vrouw | 47
TIA
Voorgeschreven gekregen na TIA's. Later voortgezet ivm hartklepafwijking. Kan de effectiviteit niet beoordelen. Bij het starten/ophogen van dit medicijn krijg ik barstende hoofdpijn, een zwaar, drukkend gevoel in schouders/hals/bovenkant borst, en onrustige benen. Ik weet inmiddels dat dat na 1 à 2 weken overgaat, maar het is wel knap vervelend als je regelmatig moet stopp[lees meer...]en en opnieuw beginnen.

05-12-2012 | Man | 47
Herseninfarct
Na een aantal keren een TIA te hebben gehad kreeg ik aanvankelijk Persantin 150 mg voorgeschreven. In september 2010 heb ik vervolgens een lichte herseninfarct gehad en werd de dosering verhoogd naar 2x200 mg. Ik heb tot op heden geen nadelige bijwerkingen kunnen constateren. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met acetylsalycylzuur, sotalol, amlodipine, isordil, symvas[lees meer...]tatine en cedocard retard.

15-06-2015 | Vrouw | 43
dipyridamol (200mg)
Beroerte
Sinds de Tia eind feb 2011 1e ascal cardio neuro 100mg en een week later persantin erbij 1x dgs en 1 wk later 2x dgs. eerst fikse koppijn gehad maar na 2 wk conform wat de arts had aangegeven. enige bijwerking snel blauwe plekken en wondjes helen erg langzaam. geen TiA meer gehad!!

22-01-2012 | Vrouw | 43
Bloedverdunnen
Volgens mij prima middel. Heb geen bijwerkingen maar heeft iemand ervariing met operaties of behandeling bij de parothantoloog. Ik bedoel met evt. het stoppen en later weer beginnen van dit middel. Want dat lijkt me doodeng.

12-02-2013 | Vrouw | 41
Beroerte
Ik heb onlangs een beroerte gehad (41 jaar oud) en kreeg dit van mijn neuroloog voor geschreven. Er zouden bijwerkingen aan zitten, maar ik moest dan doorzetten, waren haar woorden. De eerste week 1 x 200 mg en na een week verhogen naar 2 x 200 mg per dag Na dag 3 zat ik helemaal onder de uitslag en een vervelende hoofdpijn. Zalf en nog meer pillen gekregen (combinati[lees meer...]e van medicatie werdt er gezegd) en verder gegaan. Dag 8 begonnen met een extra capsule, dus een dubbele dosis. En toen begon de ellende. Binnen 24 uur een ondraaglijke hoofpijn, vanuit mijn nek, langs de onderzijde van mijn schedel. Nog nooit heb ik zo'n hoofdpijn gehad, alsof mijn hoofd van mijn nek getrokken werdt! Ook ging ik (waarschijnlijk van de pijn) wazig zie, braken en en stotterend praten. Wat denk je dan? Ik krijg weer een beroerte? Mijn man vond mij huilend in bed, niet in staat om normaal iets te zeggen. Direct naar de neuroloog, Persatin (dipyridamol) gestopt en binnen 24 uur was ik van de hoofdppijn en overige bijwerkingen verlost. Nog nooit van mijn leven slik nog zo'n pil, Er is volgens de neuroloog geen echte vervanger voor dit middel, maar dat risico neem ik liever dan ooit nog zo'n capsule te moeten slikken!!!

28-11-2011 | Man | 40
3x herseninfarct
persantin is een middel dat voorkomt dat je nogmaals een probleem krijgt maar heeft ook enkele bijwerkingen. per persoon verschillend natuurlijk. in mijn geval uit t zich in hoofdpijn, lichte slapeloosheid, brandende en tranende ogen. de hoofdpijn zijn sterke pijnscheuten die ook weer snel verdwijnen maar regelmatig opkomen. en van die simvastatine krijg ik t zuur

27-12-2011 | Vrouw | 39
dipyridamol
Na een tia uit voorzorg voorgeschreven gekregen met carbasalaatcalcium en simvastatine. Met de laatste wegens ernstige bijwerkingen al snel gestopt. Ik zou nu drie maanden na de tia wel weer opgeknapt moeten zijn maar ervaar elke dag nog hoofdpijn (was de eerste twee weken migraine achtig maar nu al tijden licht zeurend op de slapen) en nog vervelender: duizeligheid. Beken[lees meer...]de bijwerkingen blijkbaar van Persantin maar voor mij nu reden om toch met de arts te gaan overleggen. Ik blijf zo hangen op een niet-fit level en durf vaak niet in de auto te stappen. Er is gebleken dat ik aderverkalking in mijn aorta heb dus ik zal wel medicijnen moeten blijven gebruiken Heeft iemand ervaring met een alternatief voor Persantin?

18-12-2010 | Man
TIA
Wat ik slik is de "Retard" uitvoering van Persantin, die kon ik niet vinden in de lijst met medicijnen, daarvoor geef ik even aan dat de "Retard" een capsule is die gelijkmatig het medicijn los laat over de periode van de dag, ik neem er 1 smorgens na het ontbijd, omdat die is uitgewerkt rond het avond eten, neem ik er 1 na het avond eten. Heb gedurende de opbouw period[lees meer...]e, ongeveer 2 weken last gehad van drukkende lichte hoofdpijn, die na 14 dagen geheel verdwenen zijn, slik het nu al een half jaar en heb geen last van bijwerkingen. Omdat ik nog een bloedonderzoek moet ondergaan na de jaarwisseling, kan ik over de werking en mijn beoordeling nog geen uitslag geven, heb nu een account, dus als ik meer weet zal ik mijn review bijwerken.

15-11-2010 | Vrouw
TIA
In 2004 TIA gehad. Daarna tijd alleen ascal 38 gebruikt. In 2008 opgenomen met klachten lijkend op TIA. Geen duidelijke uitslag, maar overgestapt op ascal 100 en Persantin. Geen bijwerkingen, al vind ik het idee mijn leven lang medicijnen te moeten slikken niet erg aantrekkelijk.

21-10-2010 | Vrouw
2 x een beroerte
kreeg voor geschreven na 2 keer een beroete de bijwerkingen zware hoofdpijn en braken lag de hele dag in bed volgens de neuroloog kwam het door de persantin veel mensen hebben er last van moest er toen mee stoppen.

18-10-2010 | Vrouw
Lacunair herseninfarct, Factor V Leiden en factor VIII:C
Geen enkele bij werking....wel last vam haaruitval de laatse 2 weken. Of zal dat door het seizoen komen?

03-10-2010 | Man
Licht herseninfarct zonder gevolg
Mijn ervaringen met Persantin zijn vanaf 2000 zeer goed. Heb geen enkele bijwerking, ook niet met de andere medicijnen, die ik moet nemen

24-07-2010 | Vrouw
TIA
Ik kreeg hevige spierpijn op de ademhalingsorganen en mijn langwerkende insuline werkte niet meer. Mijn huisarts heeft mij geadviseerd te stoppen. Dat heb ik gedaan en de problemen verdwenen.