Ervaringen met Persantin

Bij  BeroerteX

Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

03-11-2016 | Man | 69
Beroerte
Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?

08-09-2015 | Man | 56
TIA
Na de 3e tia door de neuroloog voorgeschreven. een uur na inname hoofdpijn die met pijnstillers niet weg gaat.

20-10-2014 | Man | 64
TIA
mijn man kreeg kort achter elkaar 5 TIA's de specialist schreef ascal en persantin voor, de bijwerkingen waren zeer erg, zware hoofdpijn, duizelig en niet slapen, na overleg met de huisarts werd de neuroloog geraadpleegd en wat denk je? Stop maar met de Persantin want ach het is een toevoeging en niet eens nodig, leve de farmacie de kassa rinkelde weer. Wij zoeken het mome[lees meer...]nteel in het alternatieve en dat bevalt zeer goed.

14-04-2014 | Man | 61
Beroerte
I.v.m. een herseninfarct vanaf het begin 2x 200mg Persantin geslikt. Ik slikte ook al 100mg Ascal. Bijwerkingen vielen toen wel mee, maar nu ruim vier maanden later een ramp. Links sta ik van teen tot schouders in de brand en ernstige pijnscheuten en krachtverlies in mijn linkerbeen. Opgezwollen keel/strot, benauwdheid, nek en spierkrampen. Neuroloog weet niet waar het van[lees meer...]daan kan komen????? en wou mij medicijnen geven tegen de bijwerkingen die ik heb geweigerd. Omdat mijn ervaring is weinig gehoor te krijgen over bijwerkingen van medicijnen bij welke arts dan ook besluit ik om de Persantin te gaan halveren, omdat de kwaliteit van leven met mijn andere aandoeningen wel heel erg vervelend wordt. Graag zou ik andere mensen horen die wellicht ook de klacht herkennen van het branderige gevoel.

17-09-2013 | Man | 67
CVA (cerebrovasculair accident)
Anderhalf jaar standaard recept in combinatie met Askal brisper 100mg. Van begin af lichte hoofdpijn chronisch, moeite met slapen door tintelende benen. Laatste drie maanden werd ik na 1 uur slapen wakker door gloeiende benen. Pas twee uur later was dat over. Geen verband gevonden met mogelijke voedselallergie (bv. belladonna). Tenslotte gestopt met persantin en, jawel, [lees meer...]floep, alle ellende was voorbij en ik kan weer gewoon lekker slapen. Oorzaak? Persantin maakt de bloedvaten wijder - is geen bloedverdunner. Tweemaal daags zo'n pil betekent dat je er 1 inneemt kort voor de bedtijd. Die begint na een uur te werken. De bloedvaten in mijn benen werden daardoor te ruim en mijn benen veel te warm. Moraal: zoals alle medicijnen vind ik ook persantin ongeschikt voor langdurig gebruik.

06-06-2013 | Man | 51
TIA
Kreeg op 29 oktober 2012 TIA. Is later in 2013 opgevolgd door een tweede. Slik vanaf oktober Ascal, hydrochloorthiazide, Persantin en Simvastatine. De Persantin zo werd mij verteld zou oa forse hoofdpijn kunnen veroorzaken, maar zou snel voorbijgaan in 999 van de 1000 gevallen. Een week lang slikte ik 1 dosis Persantin, en was er van overtuigd dat dat best wel meeviel. Bee[lees meer...]tje dreinerige, lichte hoofdpijn af en toe. Maar toen ik van 1 dosis naar 2 doses per dag ging leek mijn hoofd te ontploffen. Ben bijna een week helemaal kapot geweest. Daarna verdween de hoofdpijn even snel als ze gekomen was. Sinds die tijd slik ik Persantin zonder problemen. Maar ben wel weer onder behandeling, want de tweede TIA verbaasde de artsen zeer: relatief kort onder behandeling, veel veranderd aan mijn levenssttijl, goed aan het afvallen, en pats weer een TIA...

05-06-2013 | Man | 70
TIA
sind de tia slik ik 2 maal 200 mg. in het begin wat druk op het hoofd maar dat was na 2 weken over. het voelt prima en ook als ik een wondje heb is dat weer snel dicht, ondanks de verdunnende werking. Prima dus!

15-05-2013 | Man | 80
Herseninfarct
Kreeg 2x200mg persantin voorgeschreven, maar sinds gisteren komt daar nog eens 80mg ascal bij.Is dit nog wel nornaal ?.Huisarts zegt dat ik het maar moet slikken .... ..