Persantin

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunnen (13 meningen)

28-08-2019

Hartinfarct

Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.
07-05-2019

Beroerte

Na een beroerte (CVA) Persantin voorgeschreven door de neuroloog. Al jaren gebruikt. Prima middel, zeer effectief en praktisch zonder bijwerkingen . Nu hoor ik dat dit middel uit de handel is genomen of dat de verzekeraar het middel (Persantin ) niet meer vergoed. Schandalig. Daarover heb ik (82 jaar) nu clopidogrel gekregen. Na 3 dagen misselijkheid, duizeligheid, temor[lees meer...] en niet mee op mij benen kunnen staan, en dus gevallen. Clopidogrel is rot zooi. De apotheker gaat een ander middel zoeken.
02-05-2019

Herseninfarct

altijd prima geweest vanaf begin geeen bijwerkingen
24-04-2019

Herseninfarct

Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.
03-03-2018

Beroerte

Na een herseninfarct in 2007, veroorzaakt door bacterie Endocarditis, kreeg ik Persantin 2 x daags 200 mg. En Ascal 80 mg. Ook 40 mg Simvastatine maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, mijn cholesterol bleek perfect in balans te zijn. Drie weken geleden voelde ik me de hele dag wat misselijk, een overvol gevoel. Die avond heb ik niet gegeten. Kort voor middernacht [lees meer...]moest ik naar toilet en in de badkamer kreeg ik een zware maagbloeding. Was alleen thuis, 112 gebeld en naar ziekenhuis gebracht. Bij de endoscopie trof men een klein maagzweertje ( ik heb nooit maagklachten gehad). Kreeg maagbeschermers mee. Wat de oorzaak is weet ik niet maar ik vernoed de enorme dagelijkse hoeveelheid bloedverdunners. Ik ga volgende week naar de huisarts, ik wil stoppen met Persantin. Het herseninfarct kwam niet door een bloedpropje. De cardioloog vertelde dat de uitwerpselen van die bacterie het infarct veroorzaakten. Tevens heb ik op bed last van tintelend rechterarm en rechterbeen. Ik wil stoppen met Persantin en alleen Ascal gebruiken Nu hopen dat de huisarts hierin meegaat.
08-02-2018

Boezemfibrilleren

Medicatie is door huisarts omgezet naar pradaxa omdat persantin retard verouderd zou zijn. En pradaxa een modern medicijn en effectief!
06-07-2017

Uitval van linkerbeen
02-04-2017

15-01-2017

Beroerte

Ik gebruik Persantin in combinatie met Ascal Brisper Neuro 1 x daags, op advies en voorschrift van neuroloog en huisarts ivm stollings stoornis FVL en eerdere diagnose TIA's met blijvende beschadiging ) klein infarct?). Daarnaast gebruik ik Inegy preventief om cholesterol laag te houden. ( 1 x daags) Inegy, omdat ik ook overgevoelig ben voor simvastatine. [lees meer...] Ivm gebruik medicijnen heeft huisarts mij een maagbeschermer - pantoprazol - voorgeschreven.
03-11-2016

Beroerte

Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?
22-08-2016

14-05-2016

CVA (cerebrovasculair accident)

Beviel goed. Kon de capsules gemakkelijk innnemen.
03-10-2015

TIA

Ik heb ook drie tia's gehad ascal prersantin en simvastatine de simvastatine heb ik vervangen door een homeopathisch middel Zerochol mijn cholesterol is op dit moment 2.9 HDL cholesterol 1.02 uitstekend dus Voor wat betreft de persantin welke alternatieven gebruikt de man in de reactie van 20 oktober 2014
08-09-2015

TIA

Na de 3e tia door de neuroloog voorgeschreven. een uur na inname hoofdpijn die met pijnstillers niet weg gaat.
15-06-2015

Beroerte

Sinds de Tia eind feb 2011 1e ascal cardio neuro 100mg en een week later persantin erbij 1x dgs en 1 wk later 2x dgs. eerst fikse koppijn gehad maar na 2 wk conform wat de arts had aangegeven. enige bijwerking snel blauwe plekken en wondjes helen erg langzaam. geen TiA meer gehad!!
13-03-2015

TIA

In 2013 vanaf maart t/m juli bijna dagelijks een TIA gehad. In linkeroog werd het eerst een beetje zwart (rondje) en met de tijd uiteindelijk alsof er een zwart gordijn werd neergelaten in dat oog. Toen ik in juli 2013 uitval van rechterarm had (duurde maar even) naar huisarts en doorgestuurd naar neuroloog. Na echo onderzoek bleek mijn linker halsslagader voor 95% versto[lees meer...]pt te zijn. Operatie volgde binnen 1 week (weg schrapen van plaque en stukje ader uit been voor versteviging van de ader). Door het oog van de naald, want ook door de operatie was een risico op een beroerte mogelijk. Werd wel direct, na constatering verstopping, op bloedverdunners gezet (acetylsalicylzuur en Persantin). De Persantin slik ik twee maal daags ('s morgens en 's avonds) en ik heb er geen enkele (merkbare) bijwerking van gehad. Of het werkelijk iets doet moet ik maar aannemen, want twee jaar later verder geen klachten meer. Rook helaas nog steeds en loop daar meer risico mee, ondanks dat ik gehalveerd ben met roken. Dat is zo ontzettend moeilijk voor mij. Naast de bloedverdunners slik ik ook Crestor (cholesterolverlager) en die werkt prima. Eerst twee andere cholesterolverlagers geslikt (o.a. Simvastatine en de andere weet ik helaas de naam niet meer van), maar daar kreeg ik zoveel kramp van in mijn benen, dat ik bij de laatste cholesterolverlager zo schrok, dat ik 112 heb gebeld (woon alleen), omdat ik dacht dat ik van die vreselijke kramp (echt heel erg!) weer een TIA of een beroerte zou krijgen. Ambulancepersoneel heeft gekeken en gemeten, en zolang ik mijn bloedverdunners maar trouw gebruikte, kon er geen TIA of beroerte komen. Overgestapt op Crestor, via huisarts, die vertelde dat die ziektekostenverzekering daar niet blij mee zou zijn vanwege hoge prijs! Nou, beter dat dan die ernstige krampen! Ik ga mijn huisarts toch nog eens vragen of die bloedverdunners (acetylsalicylzuur en Persantin) eigenlijk wel wat doen, want als ik een wondje heb ziet die in korte tijd alweer dicht en ik heb zelden blauwe plekken bij stoten.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum