Ervaringen met Persantin

dipyridamol

Beroerte (49 meningen)
Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-01-2023 | Man | 62
Bloedverdunning
9Door dit middel samen met asfalt brisper 100 mg heb ik nog steeds de functie van de hand

28-08-2019 | Man | 84
Hartinfarct
Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.

07-05-2019 | Man | 82
Beroerte
Na een beroerte (CVA) Persantin voorgeschreven door de neuroloog. Al jaren gebruikt. Prima middel, zeer effectief en praktisch zonder bijwerkingen . Nu hoor ik dat dit middel uit de handel is genomen of dat de verzekeraar het middel (Persantin ) niet meer vergoed. Schandalig. Daarover heb ik (82 jaar) nu clopidogrel gekregen. Na 3 dagen misselijkheid, duizeligheid, temor[lees meer...] en niet mee op mij benen kunnen staan, en dus gevallen. Clopidogrel is rot zooi. De apotheker gaat een ander middel zoeken.

02-05-2019 | Vrouw | 76
Herseninfarct
altijd prima geweest vanaf begin geeen bijwerkingen

24-04-2019 | Vrouw | 48
Herseninfarct
Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.

03-03-2018 | Vrouw | 62
Beroerte
Na een herseninfarct in 2007, veroorzaakt door bacterie Endocarditis, kreeg ik Persantin 2 x daags 200 mg. En Ascal 80 mg. Ook 40 mg Simvastatine maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, mijn cholesterol bleek perfect in balans te zijn. Drie weken geleden voelde ik me de hele dag wat misselijk, een overvol gevoel. Die avond heb ik niet gegeten. Kort voor middernacht [lees meer...]moest ik naar toilet en in de badkamer kreeg ik een zware maagbloeding. Was alleen thuis, 112 gebeld en naar ziekenhuis gebracht. Bij de endoscopie trof men een klein maagzweertje ( ik heb nooit maagklachten gehad). Kreeg maagbeschermers mee. Wat de oorzaak is weet ik niet maar ik vernoed de enorme dagelijkse hoeveelheid bloedverdunners. Ik ga volgende week naar de huisarts, ik wil stoppen met Persantin. Het herseninfarct kwam niet door een bloedpropje. De cardioloog vertelde dat de uitwerpselen van die bacterie het infarct veroorzaakten. Tevens heb ik op bed last van tintelend rechterarm en rechterbeen. Ik wil stoppen met Persantin en alleen Ascal gebruiken Nu hopen dat de huisarts hierin meegaat.

08-02-2018 | Man | 75
dipyridamol (150mg)
Boezemfibrilleren
Medicatie is door huisarts omgezet naar pradaxa omdat persantin retard verouderd zou zijn. En pradaxa een modern medicijn en effectief!

06-07-2017 | Man | 81
Uitval van linkerbeen

02-04-2017 | Man | 69
Hoge bloeddruk

15-01-2017 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik gebruik Persantin in combinatie met Ascal Brisper Neuro 1 x daags, op advies en voorschrift van neuroloog en huisarts ivm stollings stoornis FVL en eerdere diagnose TIA's met blijvende beschadiging ) klein infarct?). Daarnaast gebruik ik Inegy preventief om cholesterol laag te houden. ( 1 x daags) Inegy, omdat ik ook overgevoelig ben voor simvastatine. [lees meer...] Ivm gebruik medicijnen heeft huisarts mij een maagbeschermer - pantoprazol - voorgeschreven.

03-11-2016 | Man | 69
Beroerte
Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?

22-08-2016 | Vrouw | 59

14-05-2016 | Vrouw | 72
dipyridamol (75mg)
CVA (cerebrovasculair accident)
Beviel goed. Kon de capsules gemakkelijk innnemen.

03-10-2015 | Vrouw | 56
TIA
Ik heb ook drie tia's gehad ascal prersantin en simvastatine de simvastatine heb ik vervangen door een homeopathisch middel Zerochol mijn cholesterol is op dit moment 2.9 HDL cholesterol 1.02 uitstekend dus Voor wat betreft de persantin welke alternatieven gebruikt de man in de reactie van 20 oktober 2014

08-09-2015 | Man | 56
TIA
Na de 3e tia door de neuroloog voorgeschreven. een uur na inname hoofdpijn die met pijnstillers niet weg gaat.

15-06-2015 | Vrouw | 43
Beroerte
Sinds de Tia eind feb 2011 1e ascal cardio neuro 100mg en een week later persantin erbij 1x dgs en 1 wk later 2x dgs. eerst fikse koppijn gehad maar na 2 wk conform wat de arts had aangegeven. enige bijwerking snel blauwe plekken en wondjes helen erg langzaam. geen TiA meer gehad!!