Ervaringen met Plavix

Hartklachten (4 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)
Beroerte (2 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Trombose (0 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

18-12-2011 | Vrouw | 48
Hartinfarct
na 2e hartinfarct weer gedotterd en kreeg weer plavix voor 12 maanden. Al eerder tijdens gebruik last gekregen van maag/darmen. Nu weer dusdanig dat ik soms dacht dat ik weer een infarct had. Na overleg met de cardioloog overgestapt op efient 10 mg. Klachten waren meteen verdwenen.

12-12-2011 | Man | 73

05-12-2011 | Vrouw | 44
clopidogrel
ik heb enkel als nadeel de vele blauwe plekken, voor de rest voel ik niets van bijwerkingen, oef want ik moet ze levenslang innemem;

14-10-2011 | Man | 48
Acuut hartinfarct
Veel onderhuidse bloedingen (als dalmatier), gezichtsverlies, benauwdheid, stokkende adem, kleine hersenbloeding, klemmende pijnen in armen, leeg gevoel, duf in het hoofd, snel moe, zomaar in slaap vallen overdag, raar gevoel van de huid. Ik heb ontzettend veel problemen met dit medicijn van Mylan. Het is mij in het ziekenhuis voorgeschreven zonder te melden wat de nevenef[lees meer...]fecten kunnen zijn. Nou dat is duidelijk gebleken. Ik werd alleen maar met de dag slechter en kon daardoor niet meer aan het werk na het infarct. Nu bijna een jaar later ben ik mijn baan verloren, omdat het lichaam kapot is en blijkt dat het medicijn een verhoogd risico met zich mee brengt voor 30% van de patienten. Tevens blijkt uit een rapport van de CFH dat dit medicijn wetenschappelijk niet veilig is. Da's dan lekker. Wie heeft er ook zoveel problemen?

26-09-2011 | Man | 52
TIA
Ik heb heel veel bijwerkingen bij dit middel. Een paar weken na gebruik: tintelingen / dof gevoel op huid (bovenarm, wang, onderbenen), heel erg duizelig (bijna flauwvallen), soms enige verwardheid, continue oorsuizen en maagpijn. Shit, hier moet ik het mee gaan doen ! Acetylsalicylzuur zal niet gaan in combinatie met mijn Colitis Ulcerosa

29-06-2011 | Man | 39
2x gedotterd

14-03-2011 | Man | 52
Na Dotteren

27-02-2011 | Vrouw | 60
Bloedverdunner
blauwe plekken. Heel veel gedoe om het pilletje te krijgen van de verzekering

21-02-2011 | Man | 40
Stent hart
duizelingen en spierpijnen! en gewrichtspijnen

23-01-2011 | Vrouw | 79
Bloedverdunner
Ik heb hiervan vaak hoofdpijn.

23-01-2011 | Man | 50
clopidogrel
Voor een geplaatste stent.
Het is een goed middel

23-01-2011 | Man | 61
Hart, longen, bloed
ik gebruik naast plavix ook asasantin 200mg en tambocor 200mg. ik merk op dat er veel merkwijzigingen zijn.

23-01-2011 | Man | 65
Reuma
dit werkt aardig goed

24-10-2010 | Vrouw
clopidogrel
Hartinfarct en na plaatsing van stent.
Ik heb plavix daarna over in andere naam (clopidogrel} 1 jaar geslikt, tezamen in het begin met 5 andere medicijnen. Dat ging altijd goed, geen klachten. Na iedere controle gingen er weer medicijnen af en begin sept. na de laatste controle ging clopidogrel en metoprolol er ook af. Dus nu heb ik er nog 2, ascal en crestor. En ik moet zeggen dat ik me minder prettig voel. He[lees meer...]b veel hoofdpijn, moe, en ik krijg jeuk op mijn armen en in mijn gezicht. Geen idee of dat er mee te maken heeft, maar het is echt lastig. Ik ga morgen even bellen met de poli van het LUMC. Of dat nou toeval is of niet, ik weet het niet.

17-10-2010 | Man
2e Hartinfarct
Ik ben er ontzettend neerslachtig van, pijn in de spieren, emotioneel, hoofdpijn, blauwe plekken, pijn in mijn zijde, wazig zien, duizelig en moe erg moe. Kan mij er niet meer toezetten om de dagelijkse dingen op te pakken. Verder slik ik nog labetalol (ook een grote boosdoener) aprovel en carbasalaatcalcium. Ik heb ook de vervelende ervaring dat ik bijna niet gehoord word[lees meer...]t bij de doktoren over de bijwerkingen van mijn medicijnen.

25-09-2010 | Man
Ivm Stent en dotteren
Sinds 17-08-2010 slik ik clopidogrel van Mylan, eerst in combinatie met een astatine en ascal. Van de astatine had ik veel en gevaarlijke bijwerkingen en ben daar op eigen initiatief mee gestopt. Later bleek dat ik het bij het goede eind had en anders een leverbeschadiging. Daar slik ik nu Kwai Knoflook voor die in feite hetzelfde doet. Dus bleef over de ander 2. Ik had o[lees meer...]ok last van blauwe plekken en aderen die overal stuk sprongen. Bleek het bloed veel te dun te zijn. Dus stoppen op advies Cardioloog. Het gaat nu beter, maar ben veel duizelig en zweverig in het hoofd, gevoelloos, heb last van soms slecht zien en oren, last van geheugen, last van hoofd/nekpijn en geen goede controle over het lichaam. Gezien het feit dat ik geen schade op heb gelopen aan het Hart door zuurstofgebrek is het vreemd dat ik snel buiten adem ben, terwijl ik daar nooit last van had. Op de dag van het infarct heb ik zelfs nog lopen rennen. Daarbij vol ik mij lichamelijk koel beter dan warmte, ik bedoel geen jas het fris buiten is. Het is natuurlijk pas 5 weken maar ik voel me niet happy met clopidogrel. Natuurlijk nog last van de bijwerkingen astatines, maar ik voel me net een leeg omhulsel met een ziel. We wachten af en gaan nog even in gesprek met de Cardioloog.