Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

21-02-2022 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Af en last van hartkloppingen en altijd in rust als ik in bed lig. Zou dit medicijn alleen voor zonodig willen gebruiken, dus alleen als ik hartkloingen heb, weet niet of dit mogelijk is. Heb nu erge duizelingen bij opstaan.

06-01-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Gestopt met xarelto door de bijwerkingen. Gebruikte hiervoor ascetyl 80mg cardio. Omdat ik ouder ben dan 75 jaar nu voor de veiligheid overgestapt op ecenocoumarol via de trombosedienst met zelf prikken. Bevalt tot nu toe goed.

20-11-2021 | Man | 77
Ik ben weer terug naar asperinec80 mg

27-10-2021 | Man | 62
Longembolie
Hartritmestoornissen en beide longen longembolieen. Nu giga last van mijn huid kan bijna geen kleding verdragen.ook slikproblemen. Verder angst en depressieve klachten loop ik bij een psychiater voor. Ook heb ik een cyp mutatie de medicijnen worden anders verwerkt in mijn lichaam veel bijwerkingen . had ook een betablokker die is al eraf .nu hoop ik deze ook ook met et[lees meer...]en en drinken is net of het op je maag blijft liggen.

22-09-2021 | Man | 58
rivaroxaban (2,5)
Hartfalen
Vervangen ipv Brilique, sinds ik Xarelto neem voel ik me iedere dag meerdere keren duizelig en kort van adem

30-07-2021 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Xarelto voorgeschreven na aanval van atriumfibrileren. In eerste instantie weet ik mijn somberheid, slapeloosheid en angstklachten aan de diagnose. Nadat ik ivm extreme duizeligheid (gevoel van steeds om te kunnen vallen, in een winkel met spiegels evenwicht volkomen kwijtgeraakt) en eetproblemen (totaal geen eetlust en snel gewichtsverlies) gestopt was met Xarelto verdwen[lees meer...]en ook mijn somberheid en angstklachten als sneeuw voor de zon en ook de energie en eetlust kwam binnen een week terug. De klachten namen toe na langer gebruik. Nu over op edoxaban en binnen een week dezelfde stemmingsstoornis gerelateerde klachten (somber, angstig, niet slapen en geen eetlust en energie). Blijft zoeken naar iets anders. Voor preventieve medicatie zijn deze bijwerkingen voor mij onacceptabel. Ik wil niet perse een lang leven, maar wel kwaliteit van leven.

19-04-2021 | Man | 75
Bloedverdunning
Heb reeds 2 trombones gehad, gelukkig met redelijk goede afloop, gelukkig ! Ga eerstdaags aan mijn cardioloog vragen om deze XARELTO te vervangen door een ander medicament , ben echt bang geworden hiervan .

28-02-2021 | Man | 69
rivaroxaban (10mg)
Bloedverdunning
voor mij meest slechte bloedverdunner. Een ongekende intense moeheid. van de bank naar keuken was te veel. piepende ademhaling. oedeem benen enz enz

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

29-06-2020 | Man | 43
rivaroxaban (10mg)
Trombose
Door de verlaging van 20mg naar 10mg in mei 2020 is er nieuwe trombose gegroeid in mijn rechterlies. Nu weer opgehoogd naar 20mg in de hoop dat de nieuwe trombose weer verdwijnt. Verder een vermoeid gevoel de hele dag, vooral 's middags moeite met mijn ogen openhouden en moeite met ontlasting, maar daar hebben we dan weer de vezelzakjes voor.

10-06-2020 | Man | 58
Trombose
Pijn in onderbeen, wezen bloedprikken, waarde was niet goed dus een echo laten maken daar was niets op te zien dus geen actie. Na 14 dagen werd de pijn zo hevig dat ik weer naar de HA ben geweest, weer bloed prikken, waarde was weer niet goed, weer echo, nu was er wel een trombose te zien (9 jaar terug ook al een trombose gehad aan andere been), dus weer aan de bloedverdun[lees meer...]ners en nu voor het leven, dit werd Xarelto (lekker makkelijk geen controle trombosedienst meer). Thuis vermoedelijk ook nog weer een longembolie gehad, net zoals 9 jaar terug! Xarelto eerst 2X per dag 15mg, daarna 1X daags 20mg, na +/- 6 weken liepen de klachten zo hoog op dat ik weer naar de HA ben geweest, bloed onderzoek en doorverwijzing naar longarts, bloed onderzoek was goed, na overleg met de arts overgestapt op andere bloedverdunner en na 1 dag werden de klachten al minder, dus voor mij geen Xarelto meer dan maar onder controle van de trombosedienst.

22-10-2019 | Vrouw | 49
Longembolie
Na enkelbreuk niets tegen trombose gekregen. Uiteindelijk dubbele longembolie...toch maar xarelto. Na een paar maanden slikken waren de vermoeidheidsverschijnselen tot een dieptepunt gedaald en zag ik ineens erg geel, na veel bloedonderzoek zijn we uitgekomen bij een bijwerking van de xarelto. Mijn lever werd iedere dag een beetje meer vergiftigd. Per direct gestopt en nu [lees meer...]weer op gaan knappen.

24-07-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornis
vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.

20-07-2019 | Vrouw | 93
Hartkloppingen
in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.

08-07-2019 | Vrouw | 83
rivaroxaban (15mg)
Boezemfibrilleren
Eerste dag gebruik Xarelto, bloed in mijn urinestoma. Na 5 dagen via huisarts naar AvL: geen kanker. Bloeding na enkele dagen gestopt. Dat ging enkele jaren door: soms wel bloed, dan weken niet. Sinds 6 weken is het bloeden niet meer gestopt, urine werd donkerrood. Kreeg bloedarmoede. Staalpillen gehad. Moest van de HA weer beginnen met Xarelto. Urine veranderde i[lees meer...]n bloed. Direct voor altijd gestopt met dit middel. Ik weet nu ook dat er geen tegen middel is voor Xarelto, dus bij inwendige bloeding door val of onverwachte spoedoperaties niet te stoppen bloedverlies. Dan ga je hemelen.

03-04-2019 | Vrouw | 67
rivaroxaban (15mg)
Longembolie
Ik ben COPD patient en heb een bloedvat vernauwing in mijn been,voor de bloedvaten had ik ascal als bloedverdunner,recentelijk ging er iets niet goed met mijn longen, de puffers werkten niet meer en veel pijn met bloed ophoesten,naar de huisarts en longfoto moeten laten maken.De volgende dag zat ik al op de polie longziekten,spirometrie,bloedonderzoeken en de volgende dag [lees meer...]CT scan,uitslag longembolie pfffff,onmiddelijk stoppen met de ascal en Xarelto slikken 2x daags 15 mg.Al snel voelde ik mij niet goed,ook de ontslasting ging richting diaree plus veel buikpijn, na 2 weken overal pijn in mijn gewrichten kon steeds slechter lopen en een dood gevoel in mijn linker vingertopje,ik durf dit middel nu niet meer te gebruiken en ben weer even terug gegaan naar de ascal totdat ik contact heb met de huisarts of longarts