Hartfalen (3 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

09-09-2013 | Vrouw | 56
enalapril(aat)
Voor mijn hoge bloeddruk ben ik eerst begonnen met 5 mg per dag gedurende 3 weken. Daarna voor een aantal weken 10 mg per dag en nog geen verbetering. Toen overgegaan naar 20 mg per dag wat alleen in de periode na inname een verlaging van de bloeddruk gaf en daarna toch weer naar rond de 155 over 115. Hierna weer terug gegaan naar 5 mg per dag maar wel met 25 mg hydrochlo[lees meer...]orthiazide erbij. Nu is mijn bloeddruk wel naar een lager niveau maar lijkt mijn hartslag omhoog te gaan ... Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad?

27-11-2012 | Vrouw | 50
Hypertensie
Volgens de praktijkondersteuner was mijn bloeddruk veel te hoog (onderdruk 91 :p) en werd ik meteen op de enalapril gezet wegens de problemen die hypertensie kan geven in combinatie met diabetes. Ik moest het tabletje elke ochtend na het ontbijt nemen. Nou lees ik bewust de bijwerkingen niet als ik een nieuw medicijn krijg! Maar ik werd na een paar dagen licht misselijk el[lees meer...]ke dag. Het ergste was de aanhoudende kriebelhoest die ik vooral 's nachts had. Toen ik er ook nog simvastatine bij kreeg ('savonds voor het slapen gaan innemen) werd de misselijkheid steeds erger en duurde de hele dag. Heb de dokter gebeld en ben meteen van beide medicijnen afgehaald en ben nu voor de bloeddruk op losartankalium gezet.

20-06-2012 | Man | 63
Diabetes type 2
bloeddruk werd goed verlaagd, maar voortdurende kriebelhoest. Na stoppen geen last meer van.

22-04-2012 | Man | 53
enalapril(aat)
Gebruik dit middel vanaf 16 april; met de dag worden er meer bijwerkingen voelbaar zichtbaar. zoals onrust, slapeloosheid, benauwt gevoel, jeuk, rood gezicht, opgeblazen gevoel, wazig zien.

18-03-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ik kreeg van Enalapril enorme slaap. Kon in de avond om 8 uur al zitten knikkebollen

03-03-2012 | Vrouw | 47
enalapril(aat)
Nu al ruim 10 maanden fors aan het hoesten, écht een blafhoest / kriebelhoest welke zorgt dat mijn man en ik al maanden 6-8x per nacht wakker worden door mijn (niet te stoppen) hoestbuien. Verwijzing KNO en longfoto door de huisarts gaf geen verbetering, zelfs maagtabletten gebruikt omdat het ook een prikkeling van maagzuur zou kunnen zijn. Nu tóch maar gestopt met Enalap[lees meer...]ril om te proberen of dit helpt. Codeine helpt soms iets maar kan ik overdag niet gebruiken ivm sufheid. Hoesten wordt nu ook tijdens mijn werk een probleem. Luchtpijp voelt rauw aan en mijn man en ik zijn ondertussen doodmoe!!

10-09-2021 | Vrouw | 76
enalapril(aat) (5mg)
Als ik de medicatie innam kreeg ik een paar uur daarna heel erge Diaree.

02-05-2020 | Vrouw | 42
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb maandenlang gehoest na inname. Tallzoze keren naar huisarts maar die kon de oorzaak niet vinden. Longfoto gemaakt, longfunctie onderzoek gehad. Wist ik maar eerder dat de hoest door dit medicijn kwam was me veel geld enz bespaard gebleven.

11-12-2019 | Man | 63
enalapril(aat) (10mg)
Jeuk door heel het lichaam van top tot teen plekken die zomaar jeuken,kriebel hoest en een ziek gevoel ,griep,weet niet of dit wel het juiste medicijn voor mij is helaas bloeddruk wel hoog 180 om 107.wat is wijsheid?

10-08-2019 | Man | 48
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb de medicijnen 5 maand gebruikt maar kreeg steeds meer bijwerkingen. Had last van een vervelende hoest en slijmvorming waardoor ik nachts wakker werd. Last van astma aanvallen Mijn ontlasting werd ook heel licht van kleur. Ben er nu twee weken mee gestopt en alle bijwerkingen zijn verdwenen. Heb nu andere medicijnen gekregen kijken hoe die het doen en a[lees meer...]nders maar een verhoogde bloeddruk beter dan al die bijwerkingen.

19-05-2019 | Vrouw | 72
enalapril(aat) (20mg)
Ik heb er meer last dan gemak van en mijn bloeddruk daalt niet voldoende

29-12-2018 | Man | 38
enalapril(aat) (10mg)
Half jaar geslikt. In het begin veel bijwerkingen gehad: duizeligheid (ook in auto en auto aan de kant moeten zetten), kriebelhoest. Kriebelhoest ging over in zware hoestbuien met soms overgeven. Toen halve dosis gaan slikken. Dat ging beter. Sinds 2 maanden echter weer kriebelhoest en toename van alle bijwerkingen. Direkt gestopt. Eerst nu kijken hoe de bloeddruk blij[lees meer...]ft zonder medicijnen

07-03-2018 | Vrouw | 67
enalapril(aat) (5mg)
Na dat de dokter ontdekte dat mijn bloeddruk 177/100 was kreeg ik enalapril voorgeschr De eerste week last van de bij w gehad daarna ging het beter Tot 4 dagen geleden,duizelig hoofdpijn ,niet in staat iets te doen brandend gevoel over het hele lichaam De bloed druk wel gezakt maar de bij verschijnselen zijn niet om mee te kunnen leven Ik stop Geen enalapril voor mij Ga[lees meer...] weer naar de dokter

23-09-2017 | Vrouw | 38
enalapril(aat) (5mg)
Verschrikkelijk medicijn. Gebruik het nog geen maand maar kan bijna de volledige lijst van de bijwerkingen gaan afvinken. Komen steeds meer bij. Heb vandaag besloten te stoppen!

29-08-2017 | Vrouw | 75
enalapril(aat) (5mg)
Aanvankelijk kriebelhoest en kortademigheid. Sinds tien dagen zware hoest, keelpijn, problemen met stem, kortademigheid en vermoeidheid. Per direct gestopt.

20-04-2017 | Vrouw | 47
enalapril(aat) (10mg)
3 maanden dit medicijn gebruikt. In het begin alleen wat klachten van hoesten. Na verloop van tijd steeds meer klachten (kortademigheid, pijn in de benen, conditie-achteruitgang, maag- en darmklachten). Ik heb een hele goede conditie maar door dit middel kon ik niet meer wandelen en hardlopen zonder kortademig te worden. Ook kon ik conditioneel niet meer mee komen met mijn[lees meer...] medelopers. Na staken van dit middel gaat het weer goed. Ik gebruik nu Amlodipine. Bij dit middel heb ik deze klachten niet.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum