Hartfalen (3 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

15-10-2015 | Vrouw | 64
Hartfalen
Deze medicatie werd door mijn huisarts voorgeschreven, omdat tijdens een controle veel eiwitten in mijn urine zaten. Mijn klachten zijn benauwdheid/drukkend gevoel op de borst, vocht vasthouden, koud, altijd koud hebben, hoofdpijn. Vaak problemen met plassen en hoge bloeddruk. De nierfunctie was niet goed. al vele jaren. Na een tig beroertes (lichte) is dit niet verbeterd[lees meer...]. Nu heeft mijn huisarts mij Enalapril voorgeschreven. Om hier mee te starten was voor mij erg moeilijk. Ik ga er van uit dat het gaat werken. Ik heb de pech dat ik tegen veel, heel veel medicijnen niet tegen kan, teveel toevoegingen etc.

20-05-2015 | Vrouw | 64
enalapril(aat) (10mg)
Gisteren gestopt met medicijn. Vreselijke kriebelhoest en hartkloppingen. Met 5 mg blijft de bloeddruk te hoog. Met 10 mg wordt de bloeddruk met pieken veel te laag en werd ik vreselijk naar. Ik ga nu een ander medicijn 2 weken proberen.

12-02-2015 | Man | 64
Beroerte
Gebruik al 16 jaar pch, beviel goed, nu wordt het geleverd door Teva en ik ben gestopt door de bijwerkingen. Op 6 februari 2015 contact gehad met medische afdeling van Teva en de klacht geuit, dit is ook vastgelegd door hun. Door het middel van eva kreeg ik een enorm droge huid met allemaal bultjes, een zeer droge mond, bleef maar drinken, maar hielp niets en mijn baard [lees meer...]groeide 3 keer zo snel, kon me de hele dag blijven scheren. Met pch had ik die problemen niet, maar is niet meer verkrijgbaar, dus ik ben nu gestopt en ik zie wel wat het wordt. Nu 7 dagen zonder en alles werkt vertraagd bij mij, lichaam moet afkicken na 16 jaar.

22-03-2021 | Vrouw | 65
enalapril(aat) (10mg)
Wegens niet te reguleren bloeddruk (vastgesteld tijdens diagnose Lyme artritis in ernstige vorm) gestart met Enalapril. Bloeddruk bleef niet regelbaar tussen 140/90. Via internist dosis opgehoogd naar 2 x 10 mg. Vanaf dit moment ernstige klachten zoals, flauwvallen, hartkloppingen, spierkracht, overmatig zweten, duizelig, droge mond. Ochtend bloeddruk erg laag, avondbloed[lees meer...]druk nog > 140. Na maand lab en urine onderzoek, gestoorde elektrolyten (Hb enz te laag, natrium erg laag, kalium hoog, nierfunctie achteruit), veel eiwit in urine. Overgegaan naar 1 x daags 10 mg. Zweten, duizeligheid, droge mond. Bloed en urine nog niet in herstel. Dus nog steeds bij de internist. Bloeddruk nu wel onder controle met 1x daags . Vermoeden nog steeds samenhang met Lyme

12-05-2019 | Vrouw | 65

19-02-2017 | Man | 65

03-11-2014 | Vrouw | 65
enalapril(aat) (10mg)
Het middel is waardeloos, heb er heel veel bijwerkingen van oa, hartkloppingen, duizelig, zweten, een aanhoudende verkoudheid, etc. Ben je jaren aan je eigen merk gewend blijkt het niet meer leverbaar te zijn en krijg je zogenaamd het zelfde middel maar van een andere farmaceut. Hoofdbestanddeel is het zelfde maar de vulmiddelen zijn anders.?! Slecht dus!

12-02-2013 | Man | 65
enalapril(aat)
Sinds 1990 aan de bloeddrukpil, eerst renitec, later door de apotheker omgezet in enalapril. Later in 2007 met plasmiddel. Afgelopen zomer ernstige problemen. Beschadigde lever door medicijngebruik. Enalapril was het enige medicijn wat ik slikte. Het ging zo slecht dat ik voor mijn leven vreesde. 2 maanden zonder bloeddrukpillen, lever geneest goed al duurt dit wel erg la[lees meer...]ng. Bloeddruk flink gestegen 110-220. Medicijn Amlodipine voorgeschreven gekregen. doch sinds vandaag ook mee gestopt. Veel last van bijwerkingen, dikke voeten, veel jeuk. Nu proberen mert Losartan.

07-01-2018 | Man | 66
enalapril(aat) (20mg)
Hoge bloeddruk wilde niet omlaag, maar met de voorgeschreven enalapril ligt mijn bloeddruk op een acceptabel niveau, dat met andere middelen niet lukte. Geen bijwerkingen ervaren.

21-08-2017 | Man | 66
enalapril(aat) (20mg)

17-03-2018 | Vrouw | 67
enalapril(aat) (5mg)
Mijn bloeddruk is zeer onregelmatig en vaak erg hoog.Heb jeuk en moet veel hoesten.De eerste dagen erg duizelig.Verder droogheid ogen en huid. ( Jeuk)

07-03-2018 | Vrouw | 67
enalapril(aat) (5mg)
Na dat de dokter ontdekte dat mijn bloeddruk 177/100 was kreeg ik enalapril voorgeschr De eerste week last van de bij w gehad daarna ging het beter Tot 4 dagen geleden,duizelig hoofdpijn ,niet in staat iets te doen brandend gevoel over het hele lichaam De bloed druk wel gezakt maar de bij verschijnselen zijn niet om mee te kunnen leven Ik stop Geen enalapril voor mij Ga[lees meer...] weer naar de dokter

19-02-2017 | Man | 67
enalapril(aat) (10mg)
Hoge bloedruk eerste meeting nog voor gebruik Enalapril 190/109. Na 4 dagen gebruik: 160/90. Na 10 dagen gebruik: 144/72. Voordat ik Enalapril gebruikte had ik een aantal malen per maand last van pijn in mijn achterhoofd en waarschijnlijk veroorzaakt door spanning op de vaten. Ik gebruikte Advil (Ibuprofen) en pijn verdween. Sinds ik Enalapril gebruik heb ik daar geen las[lees meer...]t meer van. Ik ben zeer tevreden over Enalapril.

12-09-2012 | Man | 67

29-08-2019 | Man | 68
enalapril(aat) (5mg)
Ik heb deze medicijn al 40 jaar of langer dat weet ik niet meer precies, maar dat ging altijd goed totdat ik deze medicijnen kreeg van de merk Sandos, ik voelde daar mij niet goed bij en weer overgestapt op mijn oude medicijn van Ratioharm uit Duitsland. Voor de prijs maak het niet uit, ze zijn net zo duur. Voor mij GEEN Sandos. Ik heb bij deze merk geen enkele bijwerking[lees meer...].

15-05-2015 | Vrouw | 68
enalapril(aat) (10mg)
Elke 3 maanden moet ik bloed geven en wordt mijn suiker (Diabetes 2), cholesterol, urine en bloeddruk gecontroleerd. Vaak was mijn bloeddruk te hoog. Veel spanningen en stress had ik. Daarvoor heeft men mijn medicijn gegeven en de bloeddruk is nu stabiel. Wel train ik elke dag 3 keer 1 kwartier op mijn loopband thuis en ook daar is mijn hartslag mooi zoals het zijn moet.[lees meer...]