enalapril(aat)

Ramipril (38 meningen)
Rasilez (37 meningen)

02-05-2020 | Vrouw | 42
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb maandenlang gehoest na inname. Tallzoze keren naar huisarts maar die kon de oorzaak niet vinden. Longfoto gemaakt, longfunctie onderzoek gehad. Wist ik maar eerder dat de hoest door dit medicijn kwam was me veel geld enz bespaard gebleven.

16-04-2020 | Man | 48
enalapril(aat) (5mg)
Ik ben nu 9 dagen bezig. 5 mg. Vooralsnog heb ik geen bijwerkingen of anders heel licht. De bloeddruk zakt van ±100 over 140/160 netjes naar ±83/90 over ±123/128. Dus voorlopig ben ik tevreden. Twee jaar geleden heb ik Losartan gebruikt, maar kreeg uitslag op mijn lijf. Hier kreeg ik van de dokter dan weer een shampoo voor. Daarom ben ik daar direct mee gestopt. Ik hoorde [lees meer...]later ook dat Losartan diezelfde periode uit de handel is genomen door een verkeerde stof. Ik heb toen zonder medicijnen mijn bloeddruk omlaag proberen te krijgen, met nog stricter dieet en nog meer sporten, maar dat is helaas niet gelukt. Waarschijnlijk iets van aanleg. Daarom sinds kort weer aan dit medicijn.

23-03-2020 | Man | 53
enalapril(aat) (10mg)
De eerste 3 dagen last van misselijkheid, hoofdpijn en sterke vermoeidheid. Daarna ging de misselijkheid en de hoofdpijn over. Maar de sterke vermoeidheid bleef aanwezig. Ik heb enalapril een maand gebruikt. Advies huisarts. Een week stoppen en dan kijken of de vermoeidheid over gaat. Zo ja dan een ander alternatief inzetten.

20-01-2020 | Man | 73
Vooral de onderdruk wordt sterk verbeterd van 100 naar 75

18-01-2020 | Man | 63

11-12-2019 | Man | 63
enalapril(aat) (10mg)
Jeuk door heel het lichaam van top tot teen plekken die zomaar jeuken,kriebel hoest en een ziek gevoel ,griep,weet niet of dit wel het juiste medicijn voor mij is helaas bloeddruk wel hoog 180 om 107.wat is wijsheid?

23-08-2019 | Man | 80
Gebruik 10 jaar,

10-08-2019 | Man | 48
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb de medicijnen 5 maand gebruikt maar kreeg steeds meer bijwerkingen. Had last van een vervelende hoest en slijmvorming waardoor ik nachts wakker werd. Last van astma aanvallen Mijn ontlasting werd ook heel licht van kleur. Ben er nu twee weken mee gestopt en alle bijwerkingen zijn verdwenen. Heb nu andere medicijnen gekregen kijken hoe die het doen en a[lees meer...]nders maar een verhoogde bloeddruk beter dan al die bijwerkingen.

08-08-2019 | Vrouw | 36
enalapril(aat) (10mg)
Na propranolol wat matig effect had overgestapt. Op dinsdag de 1e tablet genomen. Woensdag begon het gelijk met maagkrampen, daarna trok de pijn door mijn buik. Op een gegeven moment kon ik bijna niet meer lopen omdat elke stap leek alsof mijn ingewanden op en neer beukten. Later nog steken in zij. En pijn bij mn hart.

23-05-2019 | Vrouw | 47
enalapril(aat) (10mg)
Mijn bloeddruk was gedaald van 180/95 naar 138/90 maar dat kriebelhoest was zo erg dat ik bijna elke dag moest overgeven, s’nachts droge keel, hoesten, kokhalzen tot overgeven, hele huis wakker, na een maand gestopt. Voor mij nooit meer!!!!!

19-05-2019 | Vrouw | 72
enalapril(aat) (20mg)
Ik heb er meer last dan gemak van en mijn bloeddruk daalt niet voldoende

12-05-2019 | Vrouw | 65
enalapril(aat) (5mg)

29-12-2018 | Man | 38
enalapril(aat) (10mg)
Half jaar geslikt. In het begin veel bijwerkingen gehad: duizeligheid (ook in auto en auto aan de kant moeten zetten), kriebelhoest. Kriebelhoest ging over in zware hoestbuien met soms overgeven. Toen halve dosis gaan slikken. Dat ging beter. Sinds 2 maanden echter weer kriebelhoest en toename van alle bijwerkingen. Direkt gestopt. Eerst nu kijken hoe de bloeddruk blij[lees meer...]ft zonder medicijnen

05-10-2018 | Man | 42
Hypertensie
Ik slik Enalaprilmaleaat icm Hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk, sinds 2011. Het werkt erg goed. na wat zoeken naar de juiste dosering zit ik op 10 mg Enalapril + 12,5 mg Hydrochloorthiazide. Dat ik nu meer moet plassen wijt ik aan de hydrochloorthiazide. Dat staat immers ook bekend als plaspil.

04-10-2018 | Vrouw | 69

24-06-2018 | Man | 52
enalapril(aat) (10mg)
heb dit een week of 8 geslikt maar moest steeds erger hoesten. Overdag niet zo een probleem, maar ik werd er 's nachts meerdere keren wakker door, hoesten, ook slijm. Gestopt. Ander middel voorgeschreven gekregen: Losartan 50 mg. Gebruik het nu een dag of 5 dus kan er nog niets van zeggen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum