Hartfalen (3 meningen)

Ramipril (38 meningen)
Rasilez (37 meningen)

12-02-2013 | Man | 65
enalapril(aat)
Sinds 1990 aan de bloeddrukpil, eerst renitec, later door de apotheker omgezet in enalapril. Later in 2007 met plasmiddel. Afgelopen zomer ernstige problemen. Beschadigde lever door medicijngebruik. Enalapril was het enige medicijn wat ik slikte. Het ging zo slecht dat ik voor mijn leven vreesde. 2 maanden zonder bloeddrukpillen, lever geneest goed al duurt dit wel erg la[lees meer...]ng. Bloeddruk flink gestegen 110-220. Medicijn Amlodipine voorgeschreven gekregen. doch sinds vandaag ook mee gestopt. Veel last van bijwerkingen, dikke voeten, veel jeuk. Nu proberen mert Losartan.

29-01-2013 | Man | 49
Hart
Ben van metoprolol over gegaan naar Enalapril. Wat een verbetering. Was met metoprolol erg moe en had een hoge bloeddruk. Ook mijn hartslag bleef bij sproten erg laag. Ook was ik erg duf in mijn hoofd. Met enelapril gaat het nu een stuk beter. Bloedruk is 140/85. hartslag is wel van 60 s/m naar 72 s/m gegaan. Ben erg tevreden.

01-12-2012 | Man | 50
Hypertensie
Ik ging bij de Internist langs vanwege een kleine operatieve ingreep, dat ik tehoge bloedruk had wist ik wel; bij het ECG bleek dat mijn hartspier vergroot was, voelde mij al tijden moe. Heb 2o jaar intensief gesport. Traplopen en dingen sjouwen ging moeizaam. Na uiteindelijk gabruik van enalapril kan ik 'alles" weer aan. Neem het middel rond 16.00 uur in, wordt na inmane [lees meer...]altijd een uutje moe hierna voel ik mij prima. Het aanhouden van een erextie is wel verminderd maar door gebruik van een aminzuur is dit verholpen.

27-11-2012 | Man | 57
Hypertensie
Na een periode van vermoeidheid en hoge bloeddruk kwam ik door het middel weer op de rails. Bloeddruk nu soms erg laag 90/60. Voel me nu soms wat somber en heb een schorre stem gekregen.

12-09-2012 | Man | 67

01-09-2012 | Man | 71
Hypertensie
Gebruik Enalapril ruim 4 jaar. Weinig bijwerkingen. Af en toe kriebelhoest . Wel ben ik meer slaperig overdag dan vroeger. Bloeddruk is nu jarenlang 140/75.

11-08-2012 | Man | 53
Hypertensie
Ik had te hoge bloeddruk en had daardoor de neiging om bij inspanningen vroegtijdig te stoppen. Nu kan ik weer doorgaan.

15-07-2012 | Man | 43
enalapril(aat)
Hartfalen (decompensatio cordis) Ik heb dit medicijn gekregen via m,n Cardioloog en het heeft mij in combinatie met nog 3 andere medicijnen giga geholpen. Ik gebruik buiten de Enalapril ook Carvedilol,Spironolacton en Furosamide. Heb wel de ervaring dat de medicatie van PCH (pharma chemie haarlem) de minste bijwerkingen bij mij hebben, heb een keer door een fout bij de [lees meer...]apotheeh een ander merk gehad waar ik gelijk veel bijwerkingen van kreeg en toen gelijk weer terug gestapt op PCH. Bij mij is nu door de combinatie van deze medicijnen, de pompcapaciteit(ejectiefractie) van mijn hart van 17% in juli 2011 inmiddels opgelopen naar 53% in maart 2012, waardoor ik weer redelijk normaal kan functioneren.

22-06-2012 | Man | 42
enalapril(aat)
In het begin veel bijwerkingen: - hoest - hartslag van 60 naar 100 - onregelmatige hartslag - hartkloppingen - maagzuur - mijn zicht doet vreemd - na inspanning enorm hijgen Na 1 maand, en inname NA het eten worden de bijwerkingen minder, sommige zijn inmiddels weg. Ben intussen 5 kilo afgevallen door dieet en dat lijkt ook iets te doen met mijn bloeddruk, hopeli[lees meer...]jk kan ik straks stoppen. Wat er nog wel is: - oor piep - af en toe niet scherp kunnen stellen en miniscule vlekjes dansen in mijn ogen - tikkeletje duf en minder energie - nog steeds vreemde reactie na inspanning

20-06-2012 | Man | 63
Diabetes type 2
bloeddruk werd goed verlaagd, maar voortdurende kriebelhoest. Na stoppen geen last meer van.

22-04-2012 | Man | 53
enalapril(aat)
Gebruik dit middel vanaf 16 april; met de dag worden er meer bijwerkingen voelbaar zichtbaar. zoals onrust, slapeloosheid, benauwt gevoel, jeuk, rood gezicht, opgeblazen gevoel, wazig zien.

12-01-2012 | Man | 63
enalapril(aat)
schommelt sterk, nu gereguleerd en schommelt bijna niet meer.

21-12-2011 | Man | 37
enalapril(aat)
Na begonnen te zijn met dit medicijn kreeg ik hoestbuien. Na verdubbeling naar 10 mg, namen de hoestbuien ook toe. Dit resulteerde uiteindelijk in het inscheuren van 2 borst-rib spieren, met ongelofelijke pijn als gevolg. Onmiddellijk gestopt zodra ik het de arts vertelde van de hoestbuien, en zij mij vertelde dat het hoogstwaarschijnlijk aan dit medicijn lag. Nu hoest ik [lees meer...]bijna niet meer. Dit nooit weer.

01-12-2011 | Man | 63
enalapril(aat)
bloeddruk is goed, nog wel wat eiwit in urine maar wel minder.

01-12-2011 | Man | 69
enalapril(aat)
nu 140/85; heel tevreden, altijd stabiel. geen lever of nierproblemen.

01-12-2011 | Man | 65
enalapril(aat)

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum