Enalapril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (36 meningen)

03-11-2014

Enalapril (enalapril(aat))

Het middel is waardeloos, heb er heel veel bijwerkingen van oa, hartkloppingen, duizelig, zweten, een aanhoudende verkoudheid, etc. Ben je jaren aan je eigen merk gewend blijkt het niet meer leverbaar te zijn en krijg je zogenaamd het zelfde middel maar van een andere farmaceut. Hoofdbestanddeel is het zelfde maar de vulmiddelen zijn anders.?! Slecht dus!
24-09-2014

Enalapril (enalapril(aat))

Mijn ervaring is dat de originele beter werken als het soort waar bijvoorbeeld de toevoeging Teva achter staat. Ik krijg altijd bijverschijnselen van dit soort pillen.
03-08-2014

Enalapril (enalapril(aat))

Ik gebruik al jaren enalaprilmaleaat 10 pch (wit tabletje) en deze werkt prima. Nu is me al een paar maal een vervangende enalaprilmaleaat (waar geen 10 pch achter staat) aangeboden door de apotheek. Alleen is dit tabletje niet wit maar rood. Op zich niks mis mee als je er tegen kan. Bij mij is dit niet het geval. Ik wordt er heel beroerd en slap van . De eerste keer heb i[lees meer...]k het aangenomen, maar ben na een week gestopt op advies van de huisarts. Heb bij de apotheek echt moeten strijden dat ik alleen tegen de witte tabletten kan. Elke keer moet ik de enalaprilmaleaat bij de apotheek controleren dat ik de juiste tabletten mee krijg. Dit nemen ze me niet in dank af. Nu blijkt de enalaprilmaleaat 10 pch niet meer bij mijn apotheek geleverd te worden in witte tabletten. Ik heb 2 dagen geleden mijn medicijnen opgehaald en heb de vervangende enalaprilmaleaat die ze weer aanboden bij de apotheek geweigerd mee te nemen. Ik heb gelukkig nog een klein voorraadje maar zal me nu dus weer tot mijn huisarts moeten wenden.
09-09-2013

Enalapril (enalapril(aat))

Voor mijn hoge bloeddruk ben ik eerst begonnen met 5 mg per dag gedurende 3 weken. Daarna voor een aantal weken 10 mg per dag en nog geen verbetering. Toen overgegaan naar 20 mg per dag wat alleen in de periode na inname een verlaging van de bloeddruk gaf en daarna toch weer naar rond de 155 over 115. Hierna weer terug gegaan naar 5 mg per dag maar wel met 25 mg hydrochlo[lees meer...]orthiazide erbij. Nu is mijn bloeddruk wel naar een lager niveau maar lijkt mijn hartslag omhoog te gaan ... Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad?
22-06-2013

Enalapril (enalapril(aat))

Ik typ dit namens mijn dochter die dit medicijn nu al vanaf 2007 slikt eerst was het captopril en dat is later veranderd in Enelapril,ivm openhart operatie die ze gehad heeft na dat ze een bacterie had opgelopen die in haar bloedbaan is gekomen en zich op haar aorta hartklepje is gaan nestelen en daar een flink gat in had gevreten wonder boven wonder is ons meisje er na de[lees meer...] operatie godzijdank weer boven op gekomen, maar na wat ik bij jullie allemaal lees heeft mijn dochter dus ook last van wazig zien en hoofdpijn soms voor de rest hoor ik haar niet over andere klachten gelukkig wel heb ik gevraagd aan de arts of dit middel kwaad kon en nee dat kon het niet was niet schadelijk.maar waarschijnlijk word de enalapril over een tijdje afgebouwd al willen we eerst zeker weten of dit wel goed is
17-05-2013

Hypertensie

constant duizelig. kriebelhoest vooral in de nacht. mijn stembanden zijn schor. Gebruik een halve tablet per dag.
27-11-2012

Hypertensie

Volgens de praktijkondersteuner was mijn bloeddruk veel te hoog (onderdruk 91 :p) en werd ik meteen op de enalapril gezet wegens de problemen die hypertensie kan geven in combinatie met diabetes. Ik moest het tabletje elke ochtend na het ontbijt nemen. Nou lees ik bewust de bijwerkingen niet als ik een nieuw medicijn krijg! Maar ik werd na een paar dagen licht misselijk el[lees meer...]ke dag. Het ergste was de aanhoudende kriebelhoest die ik vooral 's nachts had. Toen ik er ook nog simvastatine bij kreeg ('savonds voor het slapen gaan innemen) werd de misselijkheid steeds erger en duurde de hele dag. Heb de dokter gebeld en ben meteen van beide medicijnen afgehaald en ben nu voor de bloeddruk op losartankalium gezet.
03-10-2012

26-09-2012

Hypertensie

Geen last van bijwerkingen gehad. Valt mee, omdat ik doorgaans erg gevoelig reageer op medicijnen.
24-09-2012

Enalapril (enalapril(aat))

Ik denk dat het door door deze medicijnen komt dat ik er 2x per nacht uit moet om te plassen. En dat vind ik heel vervelend. Iemand een oplossing?
21-09-2012

Enalapril (enalapril(aat))

kreeg enorme buikkrampen na twee dagen, gebruik dit in combinatie met 1 dd 50 mg hydrochloorthiazide

bevalt goed.

Hypertensie

Ik heb hele slechte ervaringen met dze pil. Heb tot 2x toe een allergische reactie gehad aan mijn gelaat, 1x mijn keel en 1x een megadikke bovenlip. Volgens de allergoloog komt dit door de Enalapril, en dat staat inderdaad ook in de bijsluiters. Ik ben er goed ziek van, ik slik dit nooit meer, dan maar een iets te hoge bloeddruk. Tip: meet je bloeddruk thuis, heb je geen w[lees meer...]ittejassenefect.
19-07-2012

Hypertensie

Enalapril is een afschuwelijk middel! Het maakte mij erg suf - duizelig - slaperig - hoestprikkels met enorme hoofdpijnen! Na 2 dagen inname meteen gestopt! Daarna 3 x 2 tablett. paracetamol en opnieuw even geslapen, overdag! (doe dit normaal niet) Nu losartankalium, bloeddruk onder controle.
18-03-2012

Hypertensie

Ik kreeg van Enalapril enorme slaap. Kon in de avond om 8 uur al zitten knikkebollen

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum