Hartfalen (3 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

22-06-2013 | Vrouw | 8
enalapril(aat)
Ik typ dit namens mijn dochter die dit medicijn nu al vanaf 2007 slikt eerst was het captopril en dat is later veranderd in Enelapril,ivm openhart operatie die ze gehad heeft na dat ze een bacterie had opgelopen die in haar bloedbaan is gekomen en zich op haar aorta hartklepje is gaan nestelen en daar een flink gat in had gevreten wonder boven wonder is ons meisje er na de[lees meer...] operatie godzijdank weer boven op gekomen, maar na wat ik bij jullie allemaal lees heeft mijn dochter dus ook last van wazig zien en hoofdpijn soms voor de rest hoor ik haar niet over andere klachten gelukkig wel heb ik gevraagd aan de arts of dit middel kwaad kon en nee dat kon het niet was niet schadelijk.maar waarschijnlijk word de enalapril over een tijdje afgebouwd al willen we eerst zeker weten of dit wel goed is

17-05-2013 | Vrouw | 51
Hypertensie
constant duizelig. kriebelhoest vooral in de nacht. mijn stembanden zijn schor. Gebruik een halve tablet per dag.

27-11-2012 | Vrouw | 50
Hypertensie
Volgens de praktijkondersteuner was mijn bloeddruk veel te hoog (onderdruk 91 :p) en werd ik meteen op de enalapril gezet wegens de problemen die hypertensie kan geven in combinatie met diabetes. Ik moest het tabletje elke ochtend na het ontbijt nemen. Nou lees ik bewust de bijwerkingen niet als ik een nieuw medicijn krijg! Maar ik werd na een paar dagen licht misselijk el[lees meer...]ke dag. Het ergste was de aanhoudende kriebelhoest die ik vooral 's nachts had. Toen ik er ook nog simvastatine bij kreeg ('savonds voor het slapen gaan innemen) werd de misselijkheid steeds erger en duurde de hele dag. Heb de dokter gebeld en ben meteen van beide medicijnen afgehaald en ben nu voor de bloeddruk op losartankalium gezet.

03-10-2012 | Vrouw | 52

26-09-2012 | Vrouw | 44
Hypertensie
Geen last van bijwerkingen gehad. Valt mee, omdat ik doorgaans erg gevoelig reageer op medicijnen.

24-09-2012 | Vrouw | 43
enalapril(aat)
Ik denk dat het door door deze medicijnen komt dat ik er 2x per nacht uit moet om te plassen. En dat vind ik heel vervelend. Iemand een oplossing?

21-09-2012 | Vrouw | 54
enalapril(aat)
kreeg enorme buikkrampen na twee dagen, gebruik dit in combinatie met 1 dd 50 mg hydrochloorthiazide

12-09-2012 | Vrouw | 55

12-09-2012 | Vrouw | 55
bevalt goed.

12-09-2012 | Vrouw | 43
Hypertensie
Ik heb hele slechte ervaringen met dze pil. Heb tot 2x toe een allergische reactie gehad aan mijn gelaat, 1x mijn keel en 1x een megadikke bovenlip. Volgens de allergoloog komt dit door de Enalapril, en dat staat inderdaad ook in de bijsluiters. Ik ben er goed ziek van, ik slik dit nooit meer, dan maar een iets te hoge bloeddruk. Tip: meet je bloeddruk thuis, heb je geen w[lees meer...]ittejassenefect.

19-07-2012 | Vrouw | 70
Hypertensie
Enalapril is een afschuwelijk middel! Het maakte mij erg suf - duizelig - slaperig - hoestprikkels met enorme hoofdpijnen! Na 2 dagen inname meteen gestopt! Daarna 3 x 2 tablett. paracetamol en opnieuw even geslapen, overdag! (doe dit normaal niet) Nu losartankalium, bloeddruk onder controle.

18-03-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ik kreeg van Enalapril enorme slaap. Kon in de avond om 8 uur al zitten knikkebollen

03-03-2012 | Vrouw | 47
enalapril(aat)
Nu al ruim 10 maanden fors aan het hoesten, écht een blafhoest / kriebelhoest welke zorgt dat mijn man en ik al maanden 6-8x per nacht wakker worden door mijn (niet te stoppen) hoestbuien. Verwijzing KNO en longfoto door de huisarts gaf geen verbetering, zelfs maagtabletten gebruikt omdat het ook een prikkeling van maagzuur zou kunnen zijn. Nu tóch maar gestopt met Enalap[lees meer...]ril om te proberen of dit helpt. Codeine helpt soms iets maar kan ik overdag niet gebruiken ivm sufheid. Hoesten wordt nu ook tijdens mijn werk een probleem. Luchtpijp voelt rauw aan en mijn man en ik zijn ondertussen doodmoe!!

12-01-2012 | Vrouw | 70

12-01-2012 | Vrouw | 61