Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Rasilez (38 meningen)

09-05-2023 | Man | 62

03-02-2023 | Man | 37
Nierinsufficiëntie
Ik heb alleen last van heel onrustig slapen. Iemand daar bekend mee?

26-03-2022 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Troep is het 3wk geprobeerd maar bijwerkingen steeds erger. Vallen onzeker zombie gevoel hartkloppingen pijn polsen enkels benauwd beklemmend gevoel enz enz Net zo slecht als de andere bloedruk verlagers verminderen ernstig de kwaliteit van leven.

07-11-2021 | Man | 75
Hoge bloeddruk
van 200/100 naar 120/68 in 4 maanden eerst 2 maanden 20mg 1xdaags daarna 10mg 1xdaags, bijwerkingen na ca 6 weken acceptabel, moeilijke periode gehad wlde na 2-3 weken er mee stoppen, toch maar doorgezet

03-05-2021 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Tabletten breken bij uit de strip drukken

07-03-2021 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk ondanks gezonde levensstijl en gezond gewicht. Werd geleidelijk lager en nu redelijk constant. Van 180/115 naar 125/80 gegaan. Ik voel me prima met deze medicatie. Bijwerking is snel koude handen en voeten.

10-01-2020 | Man | 60
Hoge bloeddruk
Gebruik dit naast amlodipine en atenolol na plaatsing van 3 stents. Doet ongemerkt wat het moet doen.

27-09-2018 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Hoeveel is eigelijk de normale dosis?(Lisinopril

07-05-2018 | Man | 59
Hypertensie

13-03-2018 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Fabrikaat Sandoz bleek voor ernstige bijwerkingen (maagklachten) te zorgen. Bij tabletten van fabrikaat Accord géén problemen. Het heeft ruim een jaar gekost voordat ik hier achter was. De huisarts keek nogal ongelovig, omdat 'de werkzame stof hetzelfde is'. Mijn visie is dat het door de hulpstoffen komt die kennelijk per fabrikaat verschillen. Andere medicatie van Sandoz [lees meer...](Hydrochloorthyazide) geeft hetzelfde probleem. Voor mij voldoende bewijs dat de hulpstoffen van Sandoz bij mij maagklachten veroorzaken.

19-02-2018 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Het is effectief tegen hoge bloeddruk maar de waarschijnlijke bijwerking hoesten vind ik erg vervelend. Ik heb mijn leefstijl aangepast: geen zout toevoegen aan het eten, ook niet bij het koken. Vermijden van producten die (veel) zout bevatten. Geen drop meer en geen chips en alert blijven op zoutgehalte. Nu gaat het goed en gebruik geen medicijnen meer voor mijn bloeddr[lees meer...]uk. Helemaal zoutloos heb ik enkele maanden gedaan maar dat is niet langer nodig.

24-01-2024 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar. Geen bijwerkingen waargenomen. Sinds kort van 10 naar 5 mg gegaan. Mijn bloeddruk was al een lange tijd aan de lage kant. Moet binnenkort laten meten hoe ik reageer op een halve dosering. Waarschijnlijk heeft het verbeteren van mijn leefstijl dit effect.

29-06-2023 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Heb vijf jaar terug openhartoperatie ondergaan. (Bypass 4x) Was nu weer opnieuw kortademig na licht inspanning en had iets te hoge bloeddruk. Nam al Amlodipine 10 mg en nu sind enkele weken op advies huisarts Lisinopril 5mg. Het werkt tot nu toe voor mij prima ( 120 -70 ) heb verder ook geen bijwerkingen.

08-09-2022 | Vrouw | 63
Atherosclerose
Mijn vaten en kleppen in de benen zijn al 31 jr stuk door FR.Wegener tegenwoordig GPA genaamd. De laatste jaren wilden mijn benen geheel niet meer, gevoel van meeslepen zwaar en moe in de benen wat verder ook moe maakte. Daarnaast veel vocht in de onderbenen. Recent door een van mijn artsen in AMC dit middel voorgeschreven gekregen. Zo blij mee wat een letterlijke voor[lees meer...]uitgang! Begonnen met 5 mg want als nierpatiënt is de arts voorzichtig, zij wil graag naar 10mg opschroeven. Of dat nodig zal zijn nu het al vele malen beter gaat valt over na te denken. Geen bijwerkingen! alleen maar top!

31-08-2022 | Man | 54
lisinopril (30mg)
zeer effectief bij migraine. bijwerkingen blijven uit en heb er veel baat bij eerste dagen beetje misselijk maar is vanzelf overgegaan

21-12-2021 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Via een keuring voor mijn werk kwam ik erachter dat ik een te hoge bloeddruk had. Vervolgens Lisinopril voorgeschreven gekregen. Mijn bloedruk sindsdien keurig, maar wat voor mij op dit moment veel fijner is, is dat ik van mijn jarenlange hoofdpijn af ben. Mee leren leven was het antwoord van mijn huisarts wanneer ik bij hem kwam met de klacht dat ik bijna twee dagen [lees meer...]per week niet kon functioneren. Ik zou willen dat ik dit medicijn 20 jaar eerder had gekregen, had me veel levensvreugde gegeven. De bijwerking is af en toe kriebelhoest wanneer ik in bed ga liggen.